Reklama Frida Mom o kobiecie w połogu zakazana na Oscarach Reklama Frida Mom o kobiecie w połogu zakazana na Oscarach / Fot. Screen z YouTube

Reklama z mamą, która dochodzi do siebie po porodzie, zakazana na Oscarach. „Jest zbyt dosłowna”

Spis treści:

Reklama marki Frida Mom pokazująca, jak wyglądają pierwsze dni połogu, nie zostanie wyemitowana podczas oscarowej nocy. Powód? Stacja ABC, transmitująca 91. galę rozdania Oscarów, twierdzi, że jest "zbyt dosłowna".

Frida Mom to amerykańska marka, która zajmuje się tworzeniem specjalistycznych środków higienicznych ułatwiających kobietom powrót do siebie po porodzie oraz produktów do higieny i pielęgnacji niemowląt. "Dzieci są słodkie. Rodzicielstwo nie zawsze. Na te idealne chwile czeka Instagram. Wszystko inne przygotowaliśmy dla ciebie" - to hasło przyświecające działaniom Frida Mom.

Reklama, która pokazuje, jak wygląda połóg

Połóg, nazywany inaczej czwartym trymestrem ciąży, to czas kiedy kobieta zderza się z trudnymi początkami macierzyństwa, a jej ciało dochodzi do siebie po porodzie. To też jeden z najbardziej pomijanych tematów. Po porodzie świat zaczyna kręcić się wokół dziecka, wokół jego kolek, kupek i wszystkich pierwszych razów. Zapomina się wtedy o kobietach i tym, że muszą mierzyć się nie tylko z opieką nad nowonarodzoną pociechą, ale również z bólem fizycznym i psychicznym. Tę lukę dostrzegła marka Frida Mom. Firma w swojej najnowszej kampanii reklamowej starała się wzmocnić społeczną świadomość tego, przez co przechodzą matki po porodzie.
60-sekundowy klip otwiera płacz dziecka. To właśnie on wybudza śpiącą matkę. Kobieta wstaje z łóżka i ledwo trzymając się na nogach podąża nie do malca a do łazienki. Ma na sobie top i siateczkowe majtki z przyklejoną podpaską poporodową. Kamera pokazuje też jej wystający brzuch, który potrzebuje kilku tygodni, by wrócić (bądź też nie) do stanu sprzed ciąży.

Kobieta zdejmuje bieliznę, siada w toalecie, odkleja przeciekającą podpaskę, przykleja nową, spryskuje krocze najpierw wodą, później pianką, ułatwiającą gojenie ran. W tle cały czas słychać płaczące dziecko. Na materiale nie widać nagości. Widać za to coś innego - ból, jakiego doświadcza kobieta po porodzie.

Pod koniec na ekranie miga zdanie: "Powrót do zdrowia po porodzie nie musi być taki trudny", a następnie seria produktów potrzebnych kobiecie w pierwszych dniach po porodzie.

Reklama o połogu zakazana na Oscarach

Aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, marka Frida Mom chciała pokazać swój najnowszy spot reklamowy podczas oscarowej gali. Tak się jednak nie stanie, ponieważ stacja ABC, która odpowiada za transmisję gali rozdania nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej, zakazała jej emisji.

"Nie ma w niej przemocy, nie jest polityczna, nie ma podtekstu seksualnego. Nasza reklama nie dotyczy religii, nie jest sprośna, nie przedstawia broni czy amunicji. To po prostu świeżo upieczona mama, w domu, z dzieckiem i jej nowym ciałem" - czytamy w napisach otwierających reklamę.

Firma w tych kilku zdaniach chciała podkreślić, że reklama nie przedstawia niczego, czego zakazywałby regulamin stacji ABC, a mimo to nie zostanie dopuszczona do emisji podczas gali rozdania Oscarów.

Stacja ABC w swoim oświadczeniu argumentuje decyzję tym, że klip "zbyt obrazowo pokazuje częściową nagość i demonstrację produktów".

"A my się zastanawiamy, dlaczego świeżo upieczone mamy czują się nieprzygotowane"- dodają w klipie przedstawiciele Frida Mom.

To pokazuje, że walka, jaką matki muszą stoczyć po porodzie, choć jest prawdziwa, to zbyt realna, aby można ją było oglądać w telewizji.

Sprawdź powiązane tematy

newsletter-main

Wszystko, czego potrzebujesz
na Twoim mailu

Newsletter Hellomama da Ci dostęp do materiałów tworzonych z myślą o Tobie i Twoim dziecku.

    newsletter-main-decorator
    newsletter-staying

    Zostań z nami jeszcze chwilę!

    Zapisz się do newslettera HelloMama

    Zyskaj dostęp do materiałów tworzonych z myślą o Tobie i Twoim dziecku.

      newsletter-staying-decorator-1
      newsletter-staying-decorator-2

      Dziękujemy za zapis do newslettera!

      Sprawdź swoją skrzynkę mailową
      i kliknij link aktywacyjny, aby potwierdzić subskrypcję.

      newsletter-staying-decorator-1
      newsletter-staying-decorator-2