HEJ To JA! Dołącz do akcji Fundacji Mlekiem Mamy przeciwko hejtowi wymierzonemu w matki Akcji przeciwko hejtowi wymierzonemu w matki/ Zdjęcie: Kampania HEJ To JA

HEJ To JA! Dołącz do akcji przeciwko hejtowi wymierzonemu w matki

Spis treści:

– Mówi się, że macierzyństwo to czas, kiedy kobietę wypełnia miłość i spełnienie, kiedy kobieta pod wpływem hormonów łagodnieje. Rzeczywistość na forach internetowych, w mediach społecznościowych oraz grupach związanych z szeroko pojętym macierzyństwem wygląda zgoła inaczej – mówią Ela Malinowska i Marlena Świrk z Fundacji Mlekiem Mamy. Kampania poruszająca problem hejtu w sieci, z którym stykają się polskie matki, startuje w Światowy Dzień Godności (16 października).

Fundacja Mlekiem Mamy w walce z hejtem i agresją w sieci

Choć misją Fundacji Mlekiem Mamy jest rozpowszechnianie wiedzy o karmieniu naturalnym i świadomym rodzicielstwie, stowarzyszenie chce wspierać rodziców oraz opiekunów bez względu na sposób karmienia dzieci (naturalnie czy sztucznie).

W internecie przerażająco powszechne jest zjawisko hejtu. Każdego dnia przez polski internet przelewa się fala komentarzy pełnych nienawiści. Bez względu na wiek, płeć, wykonywany zawód, miejsce zamieszkania, orientację seksualną – w Polsce nienawidzą wszyscy wszystkich. Nienawidzą również kobiety w ciąży i matki małych dzieci – twierdzą Ela Malinowska i Marlena Świrk.

Ich zdaniem w internecie wiele matek może przeczytać na swój temat komentarze pełne szyderstw, wulgaryzmów i oceny.

– Matka nienawidzi drugiej matki za to, w jaki sposób ubiera, karmi, nosi, usypia, spędza czas, przewija, wychowuje swoje dziecko. I za wiele innych „występków”

Załoga Fundacji Mlekiem Mamy pracuje z matkami na co dzień. Dlatego doskonale zdaje sobie sprawę, że każda z nich jest inna. Lecz jest coś, co je łączy: doświadczenie macierzyństwa. Doświadczenie, które mogłoby być budujące, a nierzadko bywa zapalnikiem do wirtualnych konfliktów.

– Anonimowość sprzyja stosowaniu przemocy słownej. Jednak to, co zaczyna się w sieci, często nie kończy się w niej, a zostaje przeniesione do kontaktów międzyludzkich w codziennym życiu. Dlatego tak ważne jest, aby skierować uwagę społeczeństwa na nowe zjawisko mające negatywny wydźwięk również poza siecią – podkreślają Malinowska i Świrk.

Fundacja Mlekiem Mamy startuje z akcją „HET To Ja!

By zwrócić uwagę na zjawisko hejtu w sieci, a zwłaszcza tego wymierzonego w matki, Fundacja Mlekiem Mamy inauguruję kampanię społeczną HEJ To Ja! Wybór dnia – Światowy Dzień Godności – to nie przypadek. Zespół Fundacji będzie używać w postach takich hasztagów jak: #HEJToJA #wspieramnieoceniam #wsparciezamiastoceny #piszdomnie #mówdomnie #hejtstop #mamoniehejtuj #tatoniehejtuj #macierzyństwobezhejtu #rodzicielstwobezhejtu #ojcostwobezhejtu.

W ramach kampanii Fundacja Mlekiem Mamy chce poszukać odpowiedzi na tak ważne pytania jak: skąd bierze się niechęć wobec innych matek? Skąd bierze się niechęć wobec wszystkiego, co jest inne i obce? Dlaczego matki, użytkowniczki internetu, nie potrafią uszanować cudzych wyborów? I czy to jest rzeczywiście tylko domena kobiet, czy też polskiego społeczeństwa?

Akcja HEJ To Ja skierowana jest nie tylko do matek, ale również do ojców, innych członków rodziny, pracowników ochrony zdrowia oraz do przedstawicieli zawodów mających kontakt z matkami, a także do osób bezdzietnych.

    Sprawdź powiązane tematy