fot. archiwum prywatne

„Większość zawodów, które będą wykonywać nasze dzieci, nie istnieje albo nie zostały jeszcze nazwane. Możemy się spodziewać, wokół jakich tematów będą się one krystalizowały” – o kompetencjach przyszłości mówi pedagożka Anna Osiecka

– Rodzice przychodzą i informują: "Jeśli moje dziecko nie ma ochoty czegoś robić, to proszę go do tego nie zmuszać". A tu nie chodzi o zmuszanie, tylko o zachęcanie do różnych aktywności – zauważa Anna Osiecka, pedagożka, nauczycielka wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, z którą rozmawiamy o rozwijaniu w dzieciach tzw. kompetencji przyszłości.

Ewa Podsiadły-Natorska: Już w 2007 roku postawiono tezę, że ponad 60 proc. zawodów, które będą wykonywać nasze dzieci, jeszcze nie istnieje.

Anna Osiecka: To prawda. Świat, w którym żyjemy, rozwija się bardzo dynamicznie i trudno przewidzieć, co wydarzy się za 15–20 lat. Widzimy przecież, jaki ogromny postęp nastąpił w zakresie informatyzacji oraz globalizacji, dlatego możemy się spodziewać, że będzie się on dalej pogłębiał. Faktycznie zakłada się, że ok. 60 proc. zawodów, które będą wykonywać nasze dzieci, nie istnieje albo nie zostały jeszcze nazwane. Możemy się oczywiście mniej więcej spodziewać, wokół jakich tematów będą się one krystalizowały.

Nasze dzieci będą żyć w zupełnie innym świecie niż ten, który znamy obecnie?

Z pewnością tak. Przede wszystkim nieustannie wszystko wokół nas przyśpiesza, możemy więc zakładać, że rozwijać się będą zawody związane z przyspieszeniem komunikacji międzyludzkiej, międzynarodowej. Już sytuacja pandemii pokazała, jak błyskawicznie rozwinęła się nasza umiejętność komunikowania się za pomocą różnego rodzaju mediów, szczególnie internetowych.

Umiejętność sprawnej komunikacji, bez barier językowych czy emocjonalnych, to jedna z kompetencji, którą już teraz należy kształtować u dzieci.

Rozmawiamy o tzw. kompetencjach przyszłości. Co możemy o nich powiedzieć?

Są to różnego rodzaju kompetencje społeczne, czyli tzw. kompetencje miękkie. Zaczęłyśmy od umiejętności komunikacji. To jest bardzo szeroki temat, w którym oczywiście chodzi przede wszystkim o umiejętność komunikowania się w językach międzynarodowych, wśród których głównym językiem jest angielski. Umiejętność posługiwania się językiem angielskim od najmłodszych lat powinna być wdrażana w sposób naturalny, wykorzystując zdolność dzieci do szybkiego uczenia się. U dzieci w wieku przedszkolnym czy wczesnoszkolnym nie ma jeszcze ograniczeń czy lęków przed korzystaniem z obcego języka.

Jakie inne kompetencje przyszłości powinniśmy rozwijać w dzieciach?

Na pewno umiejętność współpracy z innymi, czyli pracy w grupie, ale również samodzielność, tzn. umiejętność korzystania z własnych zasobów. Każdy z nas jest odrębną osobą, ma różne cechy osobowościowe i powinien wykorzystywać swój potencjał. Dziecko powinno być zachęcane do tego, żeby samodzielnie zdobywało wiedzę, małymi kroczkami, np. korzystając z książek.

A co z umiejętnościami twardymi?

Umiejętności twarde, takie jak liczenie, pisanie, czytanie są oczywiście bardzo ważne i dzieci je zdobędą, w dzisiejszym świecie niezwykle istotne jest natomiast uczenie wspomnianych kompetencji miękkich.

Samoświadomość, pamięć, zdolność do adaptacji, kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów, krytyczne myślenie – to kolejne kompetencje przyszłości wymieniane w różnych publikacjach.

Tak. Zatrzymam się przy samoświadomości, bo to bardzo ważna umiejętność, choć dosyć trudna do określenia dla dziecka. Bo co to znaczy „samoświadomość”?

Rolą nauczycieli jest przede wszystkim to, żeby zwrócić uwagę dziecka, że jest ono niezależną, osobną jednostką, ma prawo do różnego rodzaju emocji i powinno umieć je nazwać. Powinno też umieć odnosić się do emocji innych osób. Samoświadomość to m.in. kształtowanie empatii wśród dzieci i jednocześnie zgoda na odmowę – własną oraz innych osób. Uczymy dzieci, że możemy kogoś o coś poprosić i że ten ktoś ma prawo odmówić, tak samo jak my mamy prawo odmówić wzięcia udziału w jakimś przedsięwzięciu.

Mówimy o asertywności?

Asertywność jest niezwykle ważna i jesteśmy w stanie kształtować ją u dzieci. Ja to nazywam „zdrową asertywnością” i proszę, żebyśmy nie przesadzili w drugą stronę. Obserwuję niebezpieczny trend wśród rodziców, którzy mówią do swoich dzieci: „Nie zgadzaj się na nic, bądź zupełnie niezależny, nie przytulaj się do obcych osób”.

Rodzice przychodzą i informują: „Jeśli moje dziecko nie ma ochoty czegoś robić, to proszę go do tego nie zmuszać”. A tu nie chodzi o zmuszanie, tylko o zachęcanie do różnych aktywności. Z jednej strony rodzice oczekują, że dzieci będą korzystały ze wszystkiego, co oferuje przedszkole albo szkoła, a z drugiej strony mówią: „Nie zmuszać”.

W samoświadomości dodałabym jeszcze ważny aspekt wypowiadania się na temat swoich odczuć związanych z wykonywaniem pewnych działań. Wytłumaczę to na przykładzie aktywności w przedszkolu. Kiedyś dzieci podejmowały takie działania, jak np. bycie dyżurnym. Teraz do tego wracamy – i bardzo dobrze, bo dzieci lubią móc się wykazać w pełnieniu ról społecznych. Ważne jest, żeby potem zapytać, jak się dziecko czuło podczas wykonywania danej czynności. Czy jest zadowolone z tego, w jaki sposób pełniło swoją funkcję? Dobrze jest też na ten temat porozmawiać w szerszym gronie. Ale jednocześnie musimy uczyć dzieci, żeby nie oceniały ani siebie samych, ani siebie nawzajem. Mogą oceniać czynność, którą wykonują, ale nie powinny mówić o sobie źle.

To też kształtuje samoświadomość?

Oczywiście. Musimy uczyć dzieci, że mamy prawo do popełniania błędów i że z błędów można wyciągnąć wiele wniosków. Bo tylko ten, kto nic nie robi, błędów nie popełnia. Dlatego pozwalajmy dzieciom na podejmowanie różnych aktywności. Rozmawiajmy z nimi na temat ich przebiegu, pytajmy o emocje, jakie dzieciom towarzyszyły.

„Maluchy doskonale rozumieją różne pojęcia. To nam, dorosłym wydaje się, że nauka matematyki zaczyna się w szkole” - mówi Maja Krämer, autorka książek o matematyce dla dzieci

Polecamy

„Maluchy doskonale rozumieją różne pojęcia. To nam, dorosłym wydaje się, że nauka matematyki zaczyna się w szkole” - mówi Maja Krämer, autorka książek o matematyce dla dzieci

Czytaj

    Co jeszcze możemy zrobić, aby pomóc naszym dzieciom w rozwijaniu kompetencji przyszłości?

    Przede wszystkim pozwolić im na samodzielność i obserwować, w jaki sposób sobie z nią radzą – pamiętając, że najważniejszym wzorem dla dziecka są rodzice, którzy powinni zwracać uwagę, w jaki sposób się zachowują, rozmawiają z dziećmi, wykonują różne czynności. Nie będzie dla dziecka autorytetem rodzic, który powie: „Proszę teraz ze mną rozmawiać, omówimy to, co się wydarzyło w przedszkolu”, a jednocześnie będzie patrzył w telefon. Środowisko rodzinne powinno promować moment na to, aby być wspólnie z dzieckiem.

    Publiczne placówki – mam na myśli przede wszystkim przedszkola – są gotowe na to, żeby kształtować w dzieciach kompetencje przyszłości?

    Myślę, że to nie jest kwestia tego, czy to placówka publiczna, czyli samorządowa, czy prywatna, tylko tego, na jakich trafi się nauczycieli. Jeśli nauczyciel się doszkala, kształci, to owszem, będzie gotowy, żeby te kompetencje w dzieciach rozwijać.

    Już teraz pojawiają się zajęcia dydaktyczne z zastosowaniem różnych metod wychowania przedszkolnego. W tej chwili przez psychologów polecane jest szczególnie coś, co nazywa się „treningiem umiejętności społecznych”. Jest to najczęściej praca w grupie, gdzie dzieci uczą się wyrażania własnego zdania, rozwiązywania konfliktów, respektowania zasad. Nauczyciel może proponować różne zadania oraz aktywności.

    Znowu wracamy do tego, jak wiele zależy od nauczyciela.

    Absolutnie wszystko zależy od nauczyciela! Nauczyciel musi mieć „chciejstwo”. W placówkach samorządowych cały czas funkcjonuje coś takiego jak rozwój zawodowy nauczyciela, który jest związany ze stopniami zawodowymi. Jeśli nauczyciel chce podnosić swoje kwalifikacje, to będzie uczęszczał na kursy doszkalające, gdzie dowie się, jak rozwijać w dzieciach różnego rodzaju kompetencje. Zresztą mamy teraz do czynienia z tzw. dziećmi pocovidowymi, które mają za sobą naukę zdalną, w zamknięciu; widzę, że nauczyciele sami dążą do tego, żeby szukać dla nich ciekawych propozycji.

    Rozumiem, że w rozwijaniu kompetencji przyszłości nie chodzi o to, żeby zarzucić dzieci dodatkowymi aktywnościami i zajęciami.

    Nie, każde dziecko ma prawo do samowolnego rozwoju.

    Bardzo istotne jest to, żeby rodzice, zamiast zapisywać dzieci na kolejne zajęcia dodatkowe, wyszli z nimi na plac zabaw. Place zabaw są doskonałym źródłem nabywania kompetencji społecznych.

    Zdarzają się tam różne sytuacje. Dziecko musi się nauczyć chociażby umiejętności dzielenia się zabawkami. Albo pojawi się dziecko, które nie będzie się chciało podzielić. Tutaj oczywiście bardzo ważna jest rola rodziców, żeby byli wyczuleni na różnego rodzaje agresywne sytuacje. Wiem, że „agresywne” to duże słowo, bo dla dzieci ugryzienie, popchnięcie czy kopnięcie to naturalne zachowania, gdy nie mogą sobie z czymś poradzić. Dziecko nie powie przecież: „Przepraszam cię bardzo, ale nie pożyczę ci łopatki”. Raczej wyrwie ją dziecku, które wzięło ją bez pytania, i jeszcze uderzy nią dziecko po głowie.

    W sklepie dzieci też mogą się czegoś nauczyć?

    Tak, np. jak się w nim zachować. Możemy rozwijać w dziecku kulturę osobistą, a dziecko ma okazję przyglądać się różnym sytuacjom, które w tym sklepie napotyka. Naturalne reakcje są bardzo ważne. Rozwijanie dodatkowych umiejętności i zainteresowań jest równie istotne, tylko przestrzegam przed przebodźcowaniem dzieci. Dziecko musi mieć czas, żeby się pobawić i byłoby dobrze, żeby mogło się pobawić w gronie rówieśników, dzieci młodszych lub starszych. Nie powinno się zamykać dzieci wyłącznie w gronie najbliższej rodziny – babcia, dziadek, wujek, ciocia, mama, tata. Wielopokoleniowe wychowanie jest cenne, ale dzieci nie mają wtedy możliwości rozwijania komunikacji z rówieśnikami. A jeśli się tego nie nauczą, to będzie im ciężko w dorosłym życiu.

    Jako matka odnoszę wrażenie, że my, rodzice bardzo często chcemy rozwiązać za dzieci ich problemy. Może lepiej się wycofać?

    Paradoksalnie, jeśli chodzi o umiejętność rozwiązywania problemów, dzieci mają fantastyczną intuicję. Oczywiście, jeśli są to problemy wysokiej rangi, np. zdrowotne, to rodzic powinien się w to włączyć. Natomiast wszelkiego rodzaju konflikty rówieśnicze dzieci potrafią bardzo szybko między sobą rozwiązać. Rodzic nie powinien się wtedy wtrącać, zwłaszcza że jednego dnia dzieci się ze sobą kłócą, a drugiego znowu się kochają.

    Idą do piaskownicy, gdzie wybucha awantura, a po chwili już jest zgoda. Dzieci bardzo szybko się dogadują, a rodzice niepotrzebne eskalują ich problemy. My, dorośli często chcemy dzieciom pomóc, ulżyć im. Ale w ten sposób uczymy ich bezradności. Takie dziecko, gdy będzie miało 20 lat, będzie oczekiwać, że rodzice rozwiążą wszystkie jego problemy.

    Czyli być obserwatorem, ale nie wyręczać?

    Tak, czynnie uczestniczyć w tym, co się dzieje w życiu dzieci, nie bagatelizować ich spraw; jeśli przyjdzie do nas z problemem, to porozmawiać, zapytać, jak się czuło w danej sytuacji, podpowiedzieć rozwiązania, ale pozwolić mu działać. Sama mam synów, już dorosłych, ale pamiętam z czasów ich szkoły podstawowej, jak rodzice na zebraniach krzyczeli na siebie za to, jak się zachowują ich dzieci. Potem okazywało się, że konflikt między tymi dziećmi został już zażegnany, dlatego równie ważne jest to, żeby rodzice słuchali tego, co mówią do nich nauczyciele. I jeszcze jedno. Nie należy omawiać problemów dziecka przy nim. Dziecko może zacząć się zastanawiać, co zrobiło źle. Taka sytuacja wzbudza w nim niepokój i może nawet powodować przerażenie.

     

    Anna Osiecka – dyrektorka regionalna sieci przedszkoli i żłobków KIDS&Co, pedagożka, nauczycielka wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, wykładowczyni Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Filologicznym, kierunek Logopedia Medialna z logopedią ogólną. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na wydziale pedagogicznym o specjalności Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna oraz studiów podyplomowych UŁ z zakresu Zarządzania Oświatą oraz Logopedii Ogólnej z Emisją Głosu. Prowadząca warsztaty i wykłady metodyczne oraz merytoryczne dla nauczycieli. Referentka na Łódzkim Uniwersyteckim Seminarium Logopedycznym oraz konferencji metodycznej na temat Język angielski w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej”. Autorka bajek i ogólnopolskich programów edukacyjnych dla dzieci zatwierdzonych przez MEN oraz artykułów o tematyce pedagogicznej i doradczej. Pasjonatka współczesnych metod i nowoczesnych rozwiązań w wychowaniu i nauczaniu przedszkolnym. Laureatka nagrody Nauczyciel Innowator oraz nagrody Prezydenta Miasta Łodzi. Wieloletnia instruktorka ZHP, była zastępczyni komendanta hufca ZHP Łódź-Śródmieście

    Sprawdź powiązane tematy

    Posłuchaj podcastów stworzonych przez mamy dla mam!

    Sprawdź
    Dear User!

    Before you click "Go to the Website" or close the window by clicking ×, please read the following information, as it concerns your personal data.

    By clicking "Go to the website" or by closing this window, you consent to the processing of your personal data on the terms described below.

    The administrator of personal data of people visiting our websites is USP Zdrowie sp. z o.o. with headquarters in Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

    As part of USP Zdrowie services, we will collect information about the use of our websites. The scope of data collected by us includes, among others information stored in cookies, user's IP, as well as information about your device and browser.

    Your data will be used by us for the following purposes: (i) providing you with access to a safe and functional website; (ii) conducting analyzes that allow to study the ways of using our websites and use their functionalities and content, as well as to improve and streamline them; (iii) marketing, including presenting you with advertisements and messages tailored to your interests and preferences (profiling).

    The use of our websites will involve the use of technologies provided by third parties (e.g. Google, Facebook). As USP Zdrowie, we provide you with the opportunity to consent to the transfer of your data to the groups of recipients indicated by us by accepting all or some of the purposes of processing.

    USP Zdrowie provides each user of our websites with the opportunity to exercise the right to request access to his personal data, rectify it, delete or limit processing, exercise the right to object to processing, as well as the right to transfer data. in the event that the legal basis for the processing of your personal data is your consent - we provide you with the possibility of withdrawing it at any time through dedicated mechanisms for managing privacy settings.

    You can contact USP Zdrowie by: (i) sending an e-mail to the following address: daneosoboweusp@usp.pl; (ii) sending a letter to the following address: USP Zdrowie sp. z o.o., Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

    Detailed information related to the rules for the processing of your personal data on individual USP Zdrowie websites can be found in our Privacy Policy (PL).

    Below you can choose to accept all or some of the processing purposes. We will be happy if you decide to help us improve our services and websites!

    Choose services
    Service Description State
    Solutions necessary to provide the service by electronic means
    as part of our Websites, we use the localStorage solution. localStorage is a file created by the user's browser installed on his device. Thanks to the localStorage mechanism, we are able to provide our users with access to efficient and safe websites and the ability to use their functionalities (e.g. remembering your privacy settings and the possibility of changing them, remembering preferences related to the selected language of displaying the website, the ability to add products to the basket). Information saved and used as part of the localStorage mechanism will not be used to conduct marketing activities. The localStorage mechanism is necessary to provide our services in the form of Websites (Article 6 (1) (b) of the GDPR).
    Analytical cookies:
    cookies that are used for advanced analysis of user behavior on our websites. Analytical cookies are used, among others to analyze user behavior on Websites in order to optimize the appearance, content and functionality of websites. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following analytical cookies:
    Google Analytics an online tool for analyzing website statistics. The tool allows us to track traffic on our websites, including the ability to analyze user behavior on websites. Based on the data collected using Google Analytics, we are able to develop our websites and provide a friendly appearance of the website and add new, useful functionalities. Google Analytics is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the rules governing the processing of personal data by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
    Google Tag Manager tag management system developed by Google to manage JavaScript and HTML tags used for tracking and analysis on websites. Google Tag Manager is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
    HotJar tool for analyzing user behavior on the website using, among others heat maps (analysis of the user's cursor behavior on the website). With this tool, we can design our websites more effectively and improve their readability and functionality. HotJar is provided and operated by Hotjar Limited. More information on the principles of personal data processing by HotJar can be found here: https://help.hotjar.com/hc/en-us/categories/115001323967-About-Hotjar
    Marketing cookies:
    cookies that allow us to conduct activities related to the promotion of our services, products and websites. This category of cookies will be used, inter alia, in order to show you advertisements tailored to your preferences or provide other marketing content. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following marketing cookies:
    Facebook Pixel the Facebook Pixel tool is a piece of code on the website that allows you to measure, optimize and create groups of recipients of advertising campaigns on Facebook. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. Facebook Pixel is provided and operated by Facebook Ireland Limited. Facebook Pixel collects basic information stored in the cookie and information about the website and your activity. Facebook Ireland Limited may transfer personal data of its users to the United States of America, based on the legal mechanisms provided for in applicable law. The basis for the transfer of your data in some cases may also be your consent, which we collect as part of our websites. therefore, we would like to draw your attention to the fact that the law on the protection of personal data in the United States of America differs from European legislation and may not provide you with the same rights as those provided for by the provisions in force in Poland, and in some cases it may also combine with the possibility of access to your data by the authorities and services of a third country. in order to ensure the fullest protection of your rights and freedoms, the mechanisms used as part of the Facebook Pixel tool prevent your identification data from being identified and are subject to automatic processes of their removal in short periods.

    We would also like to inform you that when using the Facebook Pixel USP Zdrowie tool, it complies with the current Regulations of Facebook Business Tools, including the agreements on the principles of co-administration of personal data. in order to fulfill the obligation resulting from the provisions of data protection law, we would like to inform you that in the scope of processing information collected using the Facebook Pixel tool:
    1. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited, with its registered office at 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbor, Dublin 2, Ireland, act as joint controllers (entities jointly deciding on the purposes and methods of personal data processing).
    2. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited have made joint arrangements regarding the performance of their obligations under the provisions of the GDPR.
    3. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited are responsible for providing appropriate grounds for processing personal data related to the collection of information via Facebook Pixel. Therefore, USP Zdrowie provides users with the opportunity to voluntarily consent to the collection and use of their data for marketing purposes on the websites, in particular for the purpose of conducting marketing campaigns on Facebook. Facebook Ireland Limited provides appropriate legal grounds relating to the possibility of using the personal data of portal users for the purposes of conducting USP Zdrowie marketing activities.
    4. As part of this Privacy Policy, USP Zdrowie provides you with access to all information related to the principles of data processing as part of our business activities. Information related to the principles of personal data processing by Facebook Ireland Limited, determination of the legal basis for such processing and the methods of exercising your rights by Facebook Ireland Limited, including information on the relevant Facebook contact forms, can be found in the Data Policy available at: https://www.facebook.com/about/privacy.
    5. USP Zdrowie is responsible to the users of Internet Services for the correct operation of the mechanisms enabling obtaining and withdrawing consents to use the information collected through the Facebook Pixel tool. After receiving the data collected via Facebook Pixel, Facebook Ireland Limited is independently responsible for the rights specified in Art. 15 - 20 GDPR towards users of your social network.
    6. Both USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited provide the possibility of exercising the right to object. in the event of receipt of a request related to an objection to the processing of personal data, USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited will take appropriate steps regarding the further processing of their users' data.
    7. USP Zdrowie is responsible for the proper implementation and configuration of Facebook Pixel. Facebook Ireland Limited remains responsible for ensuring the security of the service offered to us and personal data processed as part of Facebook Pixel.
    8. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited remain responsible for the proper response to all identified data breaches. The responsibility of USP Zdrowie in connection with the use of Facebook Pixel services applies to all cases related to providing users with a properly implemented and configured tool. Facebook Ireland Limited is responsible for all data protection breaches related to processing operations performed as part of the marketing service provided to us.
    LinkedIn Insight Tag short code in Java Script technology that supports conversion tracking, website audience and site demographics for LinkedIn advertising campaigns. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. The LinkedIn Insight Tag is provided and operated by LinkedIn Ireland Unlimited Company. More information on the rules for the processing of personal data with the processing of personal data by LinkedIn can be found here: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/65513/add-the-linkedin-insight-tag-to-your-website?lang=en
    Google Ads tool that is one of the elements of the Google advertising system, allowing the display of sponsored links in the search results of the Google Search Engine and on websites of entities cooperating with Google. The Google Ads tool is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
    SALESmanago tool enabling the identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The SALESmanago tool is provided and operated by our partner, Benhauer Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the SALESmanago tool can be found here: https://www.salesmanago.pl/marketing-automation/technologie.htm
    AppNexus / Xaxis Turbine Xaxis is a global digital media platform that programmatically connects advertisers with audiences. More information on the principles of personal data processing using the Xaxis Turbine tool can be found here: https://www.xaxis.com/privacy-notice/polityka-prywatnosci-xaxis/
    Selectivv tool enabling user data segmentation, used to target emissions as part of an advertising campaign. More about the rules on the site: https://selectivv.com/polityka-prywatnosci/
    Campaign Manager 360 system for managing advertisements and measuring their effectiveness, designed for advertisers and media agencies. It is part of the Google Marketing Platform provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
    Revhunter A tool that allows you to send advertisements to users of the Administrator's website in the form of e-mail messages that are tailored to the user's actions and behavior on the website. The retargeting service is performed via the Revhunter tool, which belongs to INIS sp. z o.o. with headquarters in Rybnik at Raciborska 35a street, Poland (TAX ID: 6423128785). More info on page: https://revhunter.pl/polityka-prywatnosci
    CAKE cloud-based tool that enables campaign management, optimization and monitoring of partners in the area of performance marketing. More information here: https://getcake.com/privacy-policy/
    User.com tool enabling identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The User.com tool is provided and operated by our partner, User.com Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the User.com tool can be found here: https://user.com/en/privacy-policy/
    Make.com is a tool for automating business processes, enabling integrations with other systems, analyzing user behavior on websites, and delivering personalized content and experiences. Make.com is provided and supported by Make.com Inc. You can find more information about the personal data processing policies using the Make.com tool here: https://www.make.com/en/privacy-notice
    TikTok Pixel TikTok Pixel - A tool to integrate with your website that allows you to share website events with TikTok. When used with TikTok for Business tools, the Pixel can measure website traffic, assess the effectiveness of ad campaigns, optimize campaigns, and acquire new customers. Once properly set up and verified, the Pixel conveys information about actions taken on your site according to the events you have configured, which reflect the entire customer journey from viewing a product details page to adding an item to a cart and making a purchase. The Pixel collects data available via standard web browsers, including information about ads or events, timestamps, IP addresses, device data, and cookies that support the measurement, optimization, and targeting of your campaigns. In the future, this data will enable TikTok to customize recommendations for Pixel event settings and offer automated solutions. More information about this tool can be found in TikTok's Privacy Policy and TikTok Business Product Terms

    After 5 seconds, we will refresh the page to load the current settings.