
Spis treści:
„Zabawa to poważna sprawa” to kampania IKEA, która spełnia marzenia dzieci, realizując wybrane projekty maskotek, zaprojektowane przez najmłodszych. Spośród 87 tysięcy nadesłanych prac z całego świata wybrano tylko 5, w tym propozycję z Polski. Projekt 8-letniej Natalii urzekł rysunkiem uśmiechniętej foki ukrywającej w kieszeni małą rybkę.
Wyjątkowa seria pluszaków zaprojektowanych przez dzieci jest elementem międzynarodowej kampanii społecznej „Zabawa to poważna sprawa”. Jej celem jest wspieranie prawa wszystkich dzieci do zabawy, uczenia się i rozwoju w najbiedniejszych regionach świata. W tym roku po raz czwarty zaproszono dzieci do przesłania projektów swoich wymarzonych pluszaków. Spośród 87 tysięcy nadesłanych projektów, wybrano 5. Wśród zwycięskich projektów znalazła się uśmiechnięta foczka, narysowana przez 8-letnią Natalię z Warszawy.
8-latka z Polski finalistką konkursu IKEA
Poniżej znajduje się projekt 8-letniej Natalii z Warszawy, który został doceniony przez IKEA
Jury wyróżniło również propozycje dzieci z Chin, Korei Południowej, Islandii i Szwecji.




Konkurs IKEA – spełnia dziecięce marzenia
– To ogromne wyróżnienie, a także wielka radość, że realizujemy marzenia dzieci – „ożywiając” ich rysunki i zmieniając je w pluszowe zabawki. Jesteśmy także niezwykle dumni z tego, że dzieci tak chętnie angażują się w działania na rzecz swoich rówieśników, o czym świadczy liczba zgłoszonych prac. Bo SAGOSKATT to nie tylko seria zabawnych i uroczych pluszaków, ale też symbol zaangażowania społecznego i ekologicznego od najmłodszych lat. Całkowity dochód z jej sprzedaży przekazujemy działającym lokalnie grantobiorcom – podkreśla Katarzyna Dulko-Gaszyna, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail.
To nie pierwszy raz, kiedy autorem zwycięskiego projektu jest dziecko z Polski. IKEA wyprodukowała już sympatycznego pająka autorstwa 9-letniego Huberta z Białegostoku.

Konkurs IKEA - co miał na celu?
Prace małych projektantów posłużą jako inspiracja do stworzenia limitowanej serii zabawek, która jeszcze w tym roku pojawi się w sklepach Ikea. Koncern przekonuje, że zabawa jest niezbędna dla dobrego samopoczucia i prawidłowego rozwoju najmłodszych, a wiele dzieci na całym świecie nie ma warunków do bezpiecznej zabawy. Do końca 2017 roku Ikea Foundation przekazała 45 milionów euro na projekty wspierające rozwój dzieci.