Policjantka "Z Pamiętnika Policjantki"/ Fot. Ministerstwo Fotografii

Kobiety w policji: „Czasem łzy stają w oczach, ale nigdy na służbie”

Ile było kobiet komendantów głównych policji? Zero. Ile było kobiet zastępców komendanta głównego? Jedna. Ile kobiet generałów w policji? Dwie, z czego jedna jest już emerytką. Jeżeli na blisko stutysięczną armię ludzi kobiety tak awansują, to coś jest nie tak ze stwierdzeniem, że kobiety w policji mają łatwiej – ocenia policjantka od 13 lat pracująca w wydziale kryminalnym. Kiedy nie tropi przestępców, prowadzi fanpejdż „Z pamiętnika policjantki”. W rozmowie z Hello Zdrowie opowiada o swojej pracy, ścieżkach kariery i macierzyństwie.

Marta Dragan: Co sprawiło, że zdecydowała się pani na służbę w policji?

Policjantka*: Nigdy nie planowałam ani nie marzyłam, by pracować w tym zawodzie. Zostałam policjantką tak naprawdę przez przypadek. W 2005 roku zmieniła się procedura naboru. Akurat w tym czasie kończyłam studia, szukałam pracy, po prostu złożyłam papiery, pozytywnie przeszłam testy sprawnościowe i psychologiczne, a później rozmowę z kadrami. Potem była jeszcze kwalifikacja lekarska. Trafiłam do Szkoły Policji w Pile. Na nieco ponad 100 osób połowa to były kobiety. Od tego naboru kobiet w policji zaczęło przybywać. Wykładowcy mówili nam, że tylu pań na jednym roku jeszcze nie widzieli.

*Bohaterka tego wywiadu wciąż jest czynną policjantką, dlatego nie możemy ujawniać jej wizerunku ani danych osobowych.

Czy pamięta pani swój pierwszy dzień w pracy? Pierwszą interwencję?

Zaczynałam, tak jak każdy, od patrolu. Jeździliśmy z kolegą, który był sierżantem sztabowym, miał pewnie 15 lat służby. Pierwsza interwencja, na jaką trafiliśmy, to była przemoc domowa. Pomimo że studiowałam resocjalizację i miałam do czynienia z różnymi patologiami, to wstrząsnęło mną to, co zastaliśmy. Pierwszy raz widziałam kobietę, która była ofiarą swojego męża, która panicznie bała się o swoje życie. Ale mój kolega z patrolu szybko postawił mnie do pionu. Kiedy wsiedliśmy do auta, już po interwencji, powiedział, że to nie jest pierwszy i nie ostatni raz, i że przywyknę.

Bardzo często się zdarza, że policjanci przyjeżdżają, zatrzymują mężczyznę sprawcę przemocy, robią wszystkie czynności, a na drugi dzień przychodzi pokrzywdzona kobieta i wszystko odwołuje. No i właśnie taka ta nasza pierwsza interwencja była.

Na początku bardzo przeżywa się takie sytuacje. Jak ma się dwadzieścia parę lat, to człowiek jeszcze w życiu niewiele widział. Z wieloma sytuacjami spotyka się pierwszy raz, dyskutuje o nich z koleżankami i kolegami. Potem mu przechodzi.

Czy trudno było pani odnaleźć się w miejscu, w którym była przewaga mężczyzn? Musiała pani udowadniać, że jest pani równie dobra, szybka, czujna, dokładna czy odporna, jak koledzy policjanci?

W takim męskim silnym świecie kobiety wielokrotnie muszą starać się podwójnie, aby udowodnić to, iż sprostają wymaganiom. Zwłaszcza młode, niedoświadczone policjantki. Kiedy ja trafiłam na komisariat wraz ze mną przyszły dwie inne koleżanki, na jednostce pracowało też już kilka kobiet, więc było łatwiej. Choć czasami zdarzały się żarty kolegów. Niemniej jednak w moim odczuciu były one motywujące do działania, a nie złośliwe. Był to trudny, ale dobry i wartościowy czas, przez który udało się przebrnąć, zyskując przy okazji bardzo dużo doświadczenia. Wszystko było nowe i to ten okres ukształtował mnie jako policjantkę najbardziej.

Na czym teraz polega pani praca? Czym dokładnie się pani zajmuje?

Aktualnie pracuję operacyjnie w pionie kryminalnym. Polega to na tym, że służbę pełnię w ubraniu cywilnym. Mundur zakładam bardzo rzadko np. na oficjalne uroczystości. Do moich zadań codziennych należy prowadzenie spraw i wykrywanie sprawców przestępstw. Jeżdżę na zatrzymania, obserwacje, rozpytuje i przesłuchuję osoby. To taka praca biurowo-terenowa (śmiech). Mniej więcej pół na pół biurko i teren.

Kobiety w policji
Kobiety w policji to coraz częstszy widok. Fot. Ministerstwo Fotografii

Jakie kobiety nadają się do policji?

To jest bardzo dobre pytanie. Ja bym powiedziała, że różne. Na pewno sprawne fizycznie, ale też posiadające jakieś specyficzne umiejętności, na przykład spore  doświadczenie w księgowości czy cyberprzestępczości. Tam nie trzeba być super sprawnym fizycznie, ale mieć inną specjalistyczna wiedzę. Na pewno trzeba też umieć radzić sobie ze stresem. To chyba nawet kluczowa umiejętność – różne kobiety, ale takie, które umieją sobie radzić ze stresem. Musimy umieć działać pod presją.

Jak są postrzegane kobiety w policji, a jak to wyglądało jeszcze kilkanaście lat temu?

Wydaje mi się, że społeczeństwo obyło się już z widokiem kobiet policjantek. Jak zaczynałam służbę w 2005 roku, to kobieta w prewencji wzbudzała bardzo duże zaskoczenie. Pamiętam, że podczas niejednego patrolu – kiedy przyszło nam z kolegą pouczać jakiegoś stałego bywalca osiedlowego spożywającego alkohol – często słyszeliśmy tłumaczenie, zaczynające się od słów „Proszę panów”. Dopiero po chwili, kiedy taki pan z ławki przyjrzał się bliżej, kiedy zauważył kucyk czy poznał kobiecy głos, zaczynał mnie przepraszać.

Choć z roku na rok do służby przystępuje coraz więcej kobiet, to policja nadal traktowana jest jako typowo męska profesja. Co pani jako kobieta daje swojemu miejscu pracy?

Inne spojrzenie na pewne sprawy, inne doświadczenie. Są pewne działki, o których mężczyźni nie mają pojęcia, więc wydaje mi się, że nasze doświadczenia, inny sposób patrzenia na świat, tylko wzmacniają różnorodność w naszej pracy. My, kobiety przez wiele lat społecznie byłyśmy postrzegane jako słabsze od mężczyzn. Fizycznie w większości przypadków pewnie tak jest. Jednak o powodzeniu w policji decyduje nie tylko siła fizyczna. Niejednokrotnie od tężyzny fizycznej o wiele ważniejsze jest podejście psychologiczne i cechy, które z natury przypisane są kobietom.

Czasami łagodzimy obyczaje, bo jednak jak kobieta jest w towarzystwie, to panowie jakoś inaczej się zachowują. Dzięki takim cechom jak rozwaga, empatia, łatwość w nawiązywaniu komunikacji czy wrażliwość bardziej pokojowo staramy się rozwiązać problem lub zaistniałą sytuację. Między innymi dlatego skuteczniejszym rozwiązaniem są patrole mieszane. Dają one o wiele większe pole do manewru. Jak policjanci jadą na realizację pod adres, gdzie jest dziecko, to zawsze wysyłana jest też policjantka. W jej obecności dziecku łatwiej jest przetrwać tę bardzo stresującą sytuację. Bo pukamy o 6.00 rano i to niekoniecznie jest miłe pukanie, bo zdarza się, że są i granaty hukowe.

Interwencje z negocjacjami nie wyglądają tak, jak w filmie „Negocjator”, że jedna osoba jedzie i rozwiązuje każdy konflikt. Zgodnie z zarządzeniem, zawsze musi być co najmniej trzech negocjatorów. Dobrze jest jak zespół złożony jest z mężczyzn i kobiet: dwie kobiety i mężczyzna albo dwóch mężczyzn i kobieta. Dlaczego? Otóż zdecydowana większość interwencji to są manifestowane próby samobójcze. Jeżeli na wiadukcie stoi mężczyzna, który chce targnąć się na własne życie, bo na przykład zdradziła go kobieta, to inna kobieta jest ostatnią osobą, z którą on chce rozmawiać. Jest większe prawdopodobieństwo, że będzie oczekiwał wsparcia od innego mężczyzny. Jeśli sytuacja jest odwrotna, czyli to kobieta została skrzywdzona przez mężczyznę i chce popełnić samobójstwo, to będzie wolała rozmowę z inną kobietą niż mężczyzną.

W sieci swego czasu krążył list (otrzymała go Gazeta Wrocławska), w którym jeden z policjantów napisał, że patrol z kobietą jest – z punktu widzenia mężczyzny – kiepskim scenariuszem. „Jadąc z kobietą każdy policjant unika podjęcia interwencji” – podsumował. Pojawiło się jeszcze stwierdzenie, że kobiety szybko awansują. Ile jest w tym prawdy?

To bardzo stereotypowe myślenie. Kojarzę ten list i miałam wątpliwości nawet, czy to jest prawdziwy list funkcjonariusza. W moim odczuciu życie nie jest biało-czarne, ma odcienie szarości. I tak jak są policjantki, które rzeczywiście nie nadają się do patrolu, tak samo są policjanci, którzy także się do tego nie nadają. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że mam koleżanki, z którymi bardziej wolałabym iść na patrol niż z niektórymi kolegami. Ale tu nie chodzi o to, żebyśmy sobie wytykali błędy. Istotniejsze jest, kto jest w czym najlepszy.

Policja jest służbą, która oferuje bardzo szeroki wachlarz możliwości. Choć przeważnie zaczyna się od patrolu, to jednak nie jest powiedziane, że będzie się robić to samo „aż do śmierci”. Bardzo często policjanci z patrolówki dostają propozycje awansu do dochodzeniówki. To jest praca za biurkiem, ale nie taka typowo urzędnicza. Jest obcowanie z przestępcami, przesłuchania. To może być nawet niebezpieczne, bo często zostaje się z nimi sam na sam. Część policjantów boi się dochodzeniówki, boi się zmiany, ogromnej ilości papierów, bo nie mają samodyscypliny, która jest konieczna, by dobrze wykonywać tę pracę. Niektórzy wolą jeździć w patrolu te 12 godzin, żeby nie mieć szafy pełnej dokumentów czy kontaktów z prokuratorem, presji czasu na „przerobienie” sterty akt.

Uważam, że siłę organizacji poznajemy po tym, jakie jest najsłabsze ogniwo tej organizacji. Jeżeli widzimy, że np. dana policjantka czy policjant nie nadaje się do patrolu, to naprawdę są w policji możliwości, by zmienić stanowisko na takie, gdzie będzie specjalistą.

Na argument, że kobiety szybciej awansują, zadaję jedno pytanie: Mamy właśnie stulecie policji państwowej. Proszę mi powiedzieć, ile było kobiet komendantów głównych policji? Zero. Ile było kobiet zastępców komendanta głównego? Jedna. Ile kobiet generałów w policji? Dwie, z czego jedna jest już emerytką. Jeżeli na blisko stutysięczną armię ludzi kobiety tak awansują, to coś jest nie tak ze stwierdzeniem, że kobiety mają łatwiej w służbie. Uważam, że jest to bardzo krzywdząca opinia dla kobiet.

Czy praca w policji okrada z resztek wrażliwości?

To tylko pozory. Znam policjantki, które są mega wrażliwe, a nawet i mnie w trudnych sytuacjach czasami łzy stają w oczach. Na służbie nie płaczę, daleka jestem od takich reakcji, bo jednak musimy zachowywać się godnie w każdej sytuacji. To chyba są dwa rodzaje uczuć. Z jednej strony człowiek oswaja się ze złem i nie robi to na nim aż takiego dużego wrażenia. A z drugiej strony staje się coraz bardziej ostrożną osobą.

Przez moją pracę gdzieś z tyłu głowy mam, żeby mnie nikt nie okradł, nie napadł, staram się po prostu nie prowokować, przewidywać takie sytuacje. Jak spotykam się z koleżanką na mieście na kawie, to kątem oka zwracam uwagę, jak ona zostawiła torebkę, obserwuję ludzi wokół nas, wypatruję czy nie ma gdzieś złodzieja. Człowiek staje się bardziej nieufny. Nie uważam, że wszyscy są z natury źli, ale jestem dużo bardziej ostrożna.

Z jakimi myślami biła się pani, gdy zaszła w ciążę? Nie bała się pani, że wszystko zmieni się na tyle, że będzie trudno pogodzić pracę z rolą mamy?

Obawy były na samym początku. Później przed powrotem do pracy, jak to wszystko poukładać. Był stres, że mogę nie być na tyle dyspozycyjna, na ile byłaby potrzeba, że zaczną się jakieś przytyki. Miałam obawy, że spadnie jakość mnie jako funkcjonariusza, ale na szczęście bez powodu.

Jak na pani pracę wpłynęło macierzyństwo?

Nauczyło mnie chyba jeszcze większej elastyczności. Policjanci, policjantki i tak muszą ogarniać kilka rzeczy naraz, jakoś tak zorganizować pracę. Tak samo, kiedy pojawia się dziecko, trzeba dostosować się do niego  i wszystko zaplanować tak, żeby nie zaburzać życia rodzinnego i prywatnego. Praca jest nam potrzebna, byśmy po prostu zarabiali na życie a życie rodzinne jest sensem życia.  Wydaje mi się, że właśnie kwestia odpowiedniego zorganizowania i dostosowywania się, żeby dziecku było dobrze i żeby w pracy nie nawalać, jest najważniejsza.

Kiedy pojawiają się dzieci, człowiek zaczyna być bardziej ostrożny. Nie tak, żeby myślał o zmianie zawodu, ale po prostu żył ostrożniej. Jeśli wiem, że w danej części miasta często dochodzi do przestępstw, omijam takie dzielnice i odradzam je znajomym. Staram się  nie prowokować niebezpiecznych sytuacji. Jeśli chodzi o opiekę nad dzieckiem, to łatwiej mi zaufać miejscu – mam tu na myśli konkretnie żłobek, które ktoś z moich znajomych już „przetestował”, sama też sprawdzam, jak dzieci tam funkcjonują. W moim odczuciu jest to dużo bezpieczniejsze, niż oddanie dziecka pod opiekę niani, która jest niezweryfikowana.

A jak praca wpływa na pani życie prywatne?

Nie sposób oddzielić służby w policji od życia prywatnego. To wzajemnie się przenika. Czasami pracujemy nad dużą i skomplikowaną sprawą. Gonią nas terminy. Zdarzają się nadgodziny, co zaburza nasze życie prywatne. Kiedy dużo myślimy o sprawie i staramy się znaleźć jak najlepszy sposób, aby przechytrzyć przestępcę i doprowadzić go przed wymiar sprawiedliwości, to nawet w nocy śnią nam się sposoby na rozwikłanie sprawy. Także nieraz nawet ścigamy przestępców we śnie. Zdarzają się też takie okresy w służbie, że z uwagi na dużą ilość sytuacji stresujących cierpimy na bezsenność. Sama przez jakiś czas miałam z tym problem, pomimo że z natury jestem śpiochem. W takich trudnych momentach najlepiej mieć wsparcie w rodzinie, przyjaciołach, kolegach i koleżankach z pracy. Można także udać się do psychologa.

Zdjęcie policjantki karmiącej piersią przełamało laktacyjne tabu. Dlaczego zdecydowała się pani wziąć udział w takiej sesji i opublikować je na swoim fanpejdżu? Jaki cel temu przyświecał?

Jest mi przede wszystkim ogromnie miło, że zdjęcie zostało zauważone i spotkało się z tak ciepłym odbiorem, bo jest to pierwsze zdjęcie w Polsce kobiety w mundurze, która karmi piersią dziecko. Inspirowały mnie kobiety z amerykańskiej armii, gdzie temat ten został pokazany już kilka lat temu. Cieszę się, że udało mi się znaleźć fotografów (Ministerstwo Fotografii), którzy podjęli się tego zadania i dodatkowo wykonali je genialnie. Od tego czasu współpracujemy razem, odczarowując niebanalnymi zdjęciami mundur.

Kobiety w policji i w domu
Kobiety w policji i w domu odgrywają wiele ról. Fot. Ministerstwo Fotografii

Uważam, że to ważne, aby pokazywać ludzką twarz munduru, bo przecież policjantka czy policjant to nie tylko element wielkiej formacji, ale taki sam człowiek jak pani czy przysłowiowy Kowalski. Każdy z nas ma swoje wzloty i upadki, sukcesy i porażki. A karmienie piersią to temat ważny dla wszystkich mam, bez względu na to, czy udało im się długo karmić piersią, czy nie, bo przecież każda matka zrobi wszystko, co najlepsze dla własnego dziecka. Tym zdjęciem chciałam także wesprzeć mamy i dodać im siły, bo każda jej potrzebuje.

A mundur policyjny jakoś tak wzmacnia to poczucie bezpieczeństwa i przełamuje tabu karmienia piersią, a także „oswaja” społeczeństwo z widokiem kobiety karmiącej. Dodatkowo jest to fantastyczna pamiątka i dostaje wiele wiadomości od kobiet z różnych formacji mundurowych, że zdjęcie zainspirowało je i też takie planują zrobić lub już zrobiły. Polecam każdej mamie bez względu na zawód zrobienie sobie takiej pamiątki, która będzie przypominała jej za kilka lat tak intymny i ulotny moment, jakim jest karmienie piersią. Marzy mi się zorganizowanie ogromnej wystawy zdjęć kobiet zainspirowanych tą fotografią. Może w tym roku ktoś pomyśli o takim projekcie np. w światowy dzień karmienia piersią, który przypada na 1 sierpnia? Kto wie.

Prowadzi pani bloga, gdzie opisuje swoją pracę. Widać w nim „pazura” do pisania z elementami komizmu, ale zawsze kryje się za tym ważna, pouczająca treść.

Początkowo nie miałam na niego pomysłu, ale jak zaczęłam pisać, to poszło i nabrało rozpędu jak kula śnieżna. Jestem zaskoczona dynamiką rozwoju. Mam wrażenie, że jest głód wiedzy związany z pracą policjanta. Kiedyś zamieściłam story na Instagramie i przez przypadek nacisnęłam opcję „zadaj pytanie”. Powiem szczerze, że byłam przerażona liczbą pytań.

Dużo osób chce zostać policjantami, dopytuje jak to jest, czy to jest dobry wybór, jak zdać testy. Pytają też, czy jest tak jak w filmie, że co chwilę są akcje, zatrzymania, tak jak u Vegi w „Pitbullu”. Kiedy poznałam skalę zainteresowania tym zawodem, stwierdziłam, że muszę coś z tym zrobić. Po prostu nie nadążałam z odpisywaniem na wiadomości. Dlatego zaczęłam nadawać na kolejnym kanale, czyli YouTubie. Moje nagrania są bezpośrednią odpowiedzią na wątpliwości czytelników. Ale kiedy dostaję jakieś problemowe pytania, odsyłam do najbliższej jednostki policji. Staram się nie udzielać porad zdalnie, bo od tego są policjanci w jednostkach, którzy zawsze służą pomocą przez 24 godziny na dobę i to oni po zapoznaniu się na miejscu z konkretną sprawą będą najskuteczniejsi.

Sprawdź powiązane tematy

Posłuchaj podcastów stworzonych przez mamy dla mam!

Sprawdź
Dear User!

Before you click "Go to the Website" or close the window by clicking ×, please read the following information, as it concerns your personal data.

By clicking "Go to the website" or by closing this window, you consent to the processing of your personal data on the terms described below.

The administrator of personal data of people visiting our websites is USP Zdrowie sp. z o.o. with headquarters in Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

As part of USP Zdrowie services, we will collect information about the use of our websites. The scope of data collected by us includes, among others information stored in cookies, user's IP, as well as information about your device and browser.

Your data will be used by us for the following purposes: (i) providing you with access to a safe and functional website; (ii) conducting analyzes that allow to study the ways of using our websites and use their functionalities and content, as well as to improve and streamline them; (iii) marketing, including presenting you with advertisements and messages tailored to your interests and preferences (profiling).

The use of our websites will involve the use of technologies provided by third parties (e.g. Google, Facebook). As USP Zdrowie, we provide you with the opportunity to consent to the transfer of your data to the groups of recipients indicated by us by accepting all or some of the purposes of processing.

USP Zdrowie provides each user of our websites with the opportunity to exercise the right to request access to his personal data, rectify it, delete or limit processing, exercise the right to object to processing, as well as the right to transfer data. in the event that the legal basis for the processing of your personal data is your consent - we provide you with the possibility of withdrawing it at any time through dedicated mechanisms for managing privacy settings.

You can contact USP Zdrowie by: (i) sending an e-mail to the following address: daneosoboweusp@usp.pl; (ii) sending a letter to the following address: USP Zdrowie sp. z o.o., Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

Detailed information related to the rules for the processing of your personal data on individual USP Zdrowie websites can be found in our Privacy Policy (PL).

Below you can choose to accept all or some of the processing purposes. We will be happy if you decide to help us improve our services and websites!

Choose services
Service Description State
Solutions necessary to provide the service by electronic means
as part of our Websites, we use the localStorage solution. localStorage is a file created by the user's browser installed on his device. Thanks to the localStorage mechanism, we are able to provide our users with access to efficient and safe websites and the ability to use their functionalities (e.g. remembering your privacy settings and the possibility of changing them, remembering preferences related to the selected language of displaying the website, the ability to add products to the basket). Information saved and used as part of the localStorage mechanism will not be used to conduct marketing activities. The localStorage mechanism is necessary to provide our services in the form of Websites (Article 6 (1) (b) of the GDPR).
Analytical cookies:
cookies that are used for advanced analysis of user behavior on our websites. Analytical cookies are used, among others to analyze user behavior on Websites in order to optimize the appearance, content and functionality of websites. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following analytical cookies:
Google Analytics an online tool for analyzing website statistics. The tool allows us to track traffic on our websites, including the ability to analyze user behavior on websites. Based on the data collected using Google Analytics, we are able to develop our websites and provide a friendly appearance of the website and add new, useful functionalities. Google Analytics is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the rules governing the processing of personal data by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
Google Tag Manager tag management system developed by Google to manage JavaScript and HTML tags used for tracking and analysis on websites. Google Tag Manager is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
HotJar tool for analyzing user behavior on the website using, among others heat maps (analysis of the user's cursor behavior on the website). With this tool, we can design our websites more effectively and improve their readability and functionality. HotJar is provided and operated by Hotjar Limited. More information on the principles of personal data processing by HotJar can be found here: https://help.hotjar.com/hc/en-us/categories/115001323967-About-Hotjar
Marketing cookies:
cookies that allow us to conduct activities related to the promotion of our services, products and websites. This category of cookies will be used, inter alia, in order to show you advertisements tailored to your preferences or provide other marketing content. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following marketing cookies:
Facebook Pixel the Facebook Pixel tool is a piece of code on the website that allows you to measure, optimize and create groups of recipients of advertising campaigns on Facebook. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. Facebook Pixel is provided and operated by Facebook Ireland Limited. Facebook Pixel collects basic information stored in the cookie and information about the website and your activity. Facebook Ireland Limited may transfer personal data of its users to the United States of America, based on the legal mechanisms provided for in applicable law. The basis for the transfer of your data in some cases may also be your consent, which we collect as part of our websites. therefore, we would like to draw your attention to the fact that the law on the protection of personal data in the United States of America differs from European legislation and may not provide you with the same rights as those provided for by the provisions in force in Poland, and in some cases it may also combine with the possibility of access to your data by the authorities and services of a third country. in order to ensure the fullest protection of your rights and freedoms, the mechanisms used as part of the Facebook Pixel tool prevent your identification data from being identified and are subject to automatic processes of their removal in short periods.

We would also like to inform you that when using the Facebook Pixel USP Zdrowie tool, it complies with the current Regulations of Facebook Business Tools, including the agreements on the principles of co-administration of personal data. in order to fulfill the obligation resulting from the provisions of data protection law, we would like to inform you that in the scope of processing information collected using the Facebook Pixel tool:
  1. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited, with its registered office at 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbor, Dublin 2, Ireland, act as joint controllers (entities jointly deciding on the purposes and methods of personal data processing).
  2. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited have made joint arrangements regarding the performance of their obligations under the provisions of the GDPR.
  3. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited are responsible for providing appropriate grounds for processing personal data related to the collection of information via Facebook Pixel. Therefore, USP Zdrowie provides users with the opportunity to voluntarily consent to the collection and use of their data for marketing purposes on the websites, in particular for the purpose of conducting marketing campaigns on Facebook. Facebook Ireland Limited provides appropriate legal grounds relating to the possibility of using the personal data of portal users for the purposes of conducting USP Zdrowie marketing activities.
  4. As part of this Privacy Policy, USP Zdrowie provides you with access to all information related to the principles of data processing as part of our business activities. Information related to the principles of personal data processing by Facebook Ireland Limited, determination of the legal basis for such processing and the methods of exercising your rights by Facebook Ireland Limited, including information on the relevant Facebook contact forms, can be found in the Data Policy available at: https://www.facebook.com/about/privacy.
  5. USP Zdrowie is responsible to the users of Internet Services for the correct operation of the mechanisms enabling obtaining and withdrawing consents to use the information collected through the Facebook Pixel tool. After receiving the data collected via Facebook Pixel, Facebook Ireland Limited is independently responsible for the rights specified in Art. 15 - 20 GDPR towards users of your social network.
  6. Both USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited provide the possibility of exercising the right to object. in the event of receipt of a request related to an objection to the processing of personal data, USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited will take appropriate steps regarding the further processing of their users' data.
  7. USP Zdrowie is responsible for the proper implementation and configuration of Facebook Pixel. Facebook Ireland Limited remains responsible for ensuring the security of the service offered to us and personal data processed as part of Facebook Pixel.
  8. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited remain responsible for the proper response to all identified data breaches. The responsibility of USP Zdrowie in connection with the use of Facebook Pixel services applies to all cases related to providing users with a properly implemented and configured tool. Facebook Ireland Limited is responsible for all data protection breaches related to processing operations performed as part of the marketing service provided to us.
LinkedIn Insight Tag short code in Java Script technology that supports conversion tracking, website audience and site demographics for LinkedIn advertising campaigns. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. The LinkedIn Insight Tag is provided and operated by LinkedIn Ireland Unlimited Company. More information on the rules for the processing of personal data with the processing of personal data by LinkedIn can be found here: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/65513/add-the-linkedin-insight-tag-to-your-website?lang=en
Google Ads tool that is one of the elements of the Google advertising system, allowing the display of sponsored links in the search results of the Google Search Engine and on websites of entities cooperating with Google. The Google Ads tool is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
SALESmanago tool enabling the identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The SALESmanago tool is provided and operated by our partner, Benhauer Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the SALESmanago tool can be found here: https://www.salesmanago.pl/marketing-automation/technologie.htm
AppNexus / Xaxis Turbine Xaxis is a global digital media platform that programmatically connects advertisers with audiences. More information on the principles of personal data processing using the Xaxis Turbine tool can be found here: https://www.xaxis.com/privacy-notice/polityka-prywatnosci-xaxis/
Selectivv tool enabling user data segmentation, used to target emissions as part of an advertising campaign. More about the rules on the site: https://selectivv.com/polityka-prywatnosci/
Campaign Manager 360 system for managing advertisements and measuring their effectiveness, designed for advertisers and media agencies. It is part of the Google Marketing Platform provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Revhunter A tool that allows you to send advertisements to users of the Administrator's website in the form of e-mail messages that are tailored to the user's actions and behavior on the website. The retargeting service is performed via the Revhunter tool, which belongs to INIS sp. z o.o. with headquarters in Rybnik at Raciborska 35a street, Poland (TAX ID: 6423128785). More info on page: https://revhunter.pl/polityka-prywatnosci
CAKE cloud-based tool that enables campaign management, optimization and monitoring of partners in the area of performance marketing. More information here: https://getcake.com/privacy-policy/
User.com tool enabling identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The User.com tool is provided and operated by our partner, User.com Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the User.com tool can be found here: https://user.com/en/privacy-policy/
Make.com is a tool for automating business processes, enabling integrations with other systems, analyzing user behavior on websites, and delivering personalized content and experiences. Make.com is provided and supported by Make.com Inc. You can find more information about the personal data processing policies using the Make.com tool here: https://www.make.com/en/privacy-notice
TikTok Pixel TikTok Pixel - A tool to integrate with your website that allows you to share website events with TikTok. When used with TikTok for Business tools, the Pixel can measure website traffic, assess the effectiveness of ad campaigns, optimize campaigns, and acquire new customers. Once properly set up and verified, the Pixel conveys information about actions taken on your site according to the events you have configured, which reflect the entire customer journey from viewing a product details page to adding an item to a cart and making a purchase. The Pixel collects data available via standard web browsers, including information about ads or events, timestamps, IP addresses, device data, and cookies that support the measurement, optimization, and targeting of your campaigns. In the future, this data will enable TikTok to customize recommendations for Pixel event settings and offer automated solutions. More information about this tool can be found in TikTok's Privacy Policy and TikTok Business Product Terms

After 5 seconds, we will refresh the page to load the current settings.