Zuza Skrzyńska Zuza Skrzyńska/fot. Magda Rączką Fotografia

“Podwójne macierzyństwo nauczyło mnie odpuszczania”. Zuza Skrzyńska, instagramowa sensacja, tłumaczy, dlaczego bycie matką to nieustanne mierzenie się z bezradnością

Jeśli w ostatnich miesiącach na Instagramie mignął ci profil matki, pełen wiedzy, poczucia humoru, okraszony swojskim językiem i odrobiną łez, to zapewne był to profil Zuzy Skrzyńskiej. Czym prędzej do niego wróć, bo ta dziewczyna to internetowa sensacja i kumpela - ekspertka, o której marzy każda młoda matka.

Nie radzi nieproszona, nie ocenia, tylko mówi, co sprawdziło się u niej. A sprawdziło się sporo rzeczy, zarówno w kwestii wychowywania dzieci (ma dwie córki, starsza ma trzy lata, młodsza – rok), jak i budowania marki osobistej i tworzenia w sieci. Niedawno wydała swoją pierwszą książkę (w formie e-booka) – „Złość i trudne emocje w macierzyństwie. Jak sobie z nimi radzić”, która już stała się bestsellerem.

Rozmawiam z Zuzą w niedzielny poranek. Idzie na spacer z młodszą córką. Telefon przy uchu, przed nią wózek. Całą noc nie spała, bo starsza córka “rozszerzyła dietę ich psa”, przez co czworonóg musiał co chwilę wychodzić na dwór. A jak nie zdążył, trzeba było sprzątać. Jest zmęczona, ale pogodna.

 

Aleksandra Zalewska: Profil na Instagramie, który teraz prowadzisz i “Notatki z macierzyństwa”, które zjednały ci 21 tys. fanów, to twoje drugie podejście do tworzenia w internecie. Za pierwszym razem byłaś świeżo upieczoną mamą twojej pierworodnej córki – Oli. I choć mówiłaś o podobnych rzeczach, co teraz, twój styl diametralnie się zmienił.

Zuza Skrzyńska: Byłam wtedy inną mamą. Moja obecność na Instagramie też była inna. Byłam bardzo oczytana, co się nie zmieniło, bo zawsze lubiłam dużo wiedzieć, znać wytyczne. Zresztą bardzo byłam w nie zapatrzona. Wiedziałam, ile czasu dziecko może spędzić czasu przed ekranem, jak się rozszerza dietę, kiedy to robić. Byłam przekonana, że stosowanie się do oficjalnych zaleceń, to jedyna słuszna droga w rodzicielstwie i próbowałam „nawrócić” na nią również inne mamy. Teraz widzę, że bardzo niepewnie czułam się w macierzyństwie i to czytanie pomagało mi się utwierdzić w przekonaniu, że postępuję dobrze, że idę w dobrym kierunku jako mama. I tą wiedzą się dzieliłam. Jednocześnie trudno było mi się pogodzić z tym, że ktoś może postępować inaczej niż ja. Mimo że nie mówiłam tego na głos, nie znosiłam odstępstw od mojej normy.

Jak jest teraz?

Teraz sobie odpuściłam. Nie chodzi o to, że robię wszystko wbrew zaleceniom i wytycznym, ale nie biczuję się już, jeśli dam dziecku na śniadanie parówkę, a nie omlet z ekologicznych jajek z warzywami. Kiedyś się zarzekałam, że nigdy dziecku bajki nie puszczę, a teraz gdy wstaję o 5.30, bo starsza córka tak się czasem budzi, to dogorywam spokojnie na kanapie, podczas gdy ona ogląda ulubioną bajkę. Śmieję się, jak sobie przypomnę te moje założenia. Ale mam w sobie o wiele więcej zrozumienia, zarówno dla siebie z tamtego czasu, jak i dla innych mam. Wiem, że każdy ma inaczej i że każdemu może być trudno. I to, że moje dziecko jest wymagające i budzi się kilkanaście razy w nocy wcale nie znaczy, że mama, której dziecko budzi się dwa razy, ma mniejsze prawo do czucia się zmęczoną.

Zrezygnowałam z tego konkursu na to, kto ma gorzej. Po prostu różnimy się od siebie. Mamy inną cierpliwość, inny próg zmęczenia i całkiem inne dzieci.

Mówisz o konkursie. A ja sobie myślę, że macierzyństwo to dzisiaj jeszcze większy wyścig szczurów, niż praca w korporacji.

No pewnie! To jest taki wyścig, którego pozornie nie ma, a jednak każdy się stara w nim ustawić jak najlepiej już na starcie. W wielu kategoriach bywa gorzej niż w korpo.

Wstajesz o tej szóstej rano, jak do firmy, potem gimnastyka, bieganie, najlepiej z dzieckiem na plecach, zdrowe śniadanie, edukacyjne zabawy, czytanie książek, trzydaniowy obiad, wysprzątany dom, wspaniały związek i wszystko z uśmiechem na ustach i bez cienia zmęczenia. Tymczasem to jest zwyczajnie niemożliwe. Stawiamy sobie poprzeczkę zbyt wysoko, oczekując, że przeskoczymy ją, najlepiej bez żadnego wysiłku. Bo skoro wszystko jest jedynie kwestią organizacji, to czym tu się męczyć?

Żaden tekst mnie tak nie wk…ia, jak ten o organizacji. Mam wrażenie, że właśnie takie słowa popchnęły mnie bardziej w stronę depresji po pierwszym porodzie. Ja już ją pewnie miałam, ale przez to powiedzonko czułam się jeszcze gorzej. Bo każdy ma inną organizację! Taką, na jaką może sobie pozwolić.

Zuza Skrzyńska

Zuza Skrzyńska/fot. Magda Rączką Fotografia

Inaczej wygląda dzień mamy, która ma jedno dziecko, nianię do pomocy i męża, który nie robi nadgodzin, a inaczej wygląda dzień mamy, która ma dwójkę dzieci i męża non stop w pracy, a jeszcze inaczej dzień samotnej mamy. Każda z nas ma inny temperament, inną odporność psychiczną. Nasze dzieci też mają różne temperamenty i dużo rzeczy wpływa na tę tak zwaną organizację.

Nie wszystko jest kwestią organizacji. Moja córka jest wysoko wrażliwa i mocno przeżywa sny. Niedawno śniło jej się, że ojciec zjadł jej kawałek kurczaka. Był więc krzyk i budzenie się co chwilę. To przecież nie wynika z mojej złej organizacji tylko z tego, że ona się taka urodziła! (śmiech)

I w tym wszystkim znajdujesz jeszcze czas na dodatkową pracę. Bo nie czarujmy się, twoja działalność w internecie jest czasochłonna.

Tak, to jest praca i powiem ci więcej – to jest przemyślana strategia, efekt kilku miesięcy debatowania z moim mężem, co mogłabym tworzyć w internecie, gdybym chciała rozkręcić własną działalność. Wielu osobom się wydaje, że praca w internecie to parę minut dziennie, spontaniczne wrzucanie postów. A to jest normalna robota, jak każda inna – wymaga planu działania i czasu na realizację, nakładów finansowych.

Długo się zastanawiałam, co robić. Wątpiłam w siebie i swoje umiejętności. Z pomocą przyszły mi słowa Oli Budzyńskiej, Pani Swojego Czasu: “Bój się i rób”. Bo nigdy nie będzie idealnego momentu, nigdy nie będziesz miała “więcej czasu”.

Mam dwójkę dzieci i robię to, co robię zamiast wieczornego sprzątania, zamiast gotowania obiadu, bo go czasem zamówię. Moja doba się magicznie nie rozciąga. To zawsze jest coś za coś. Nie boję się już, że to co robię będzie niedoskonałe i przez to mnie ludzie wyśmieją. Ten strach długo powstrzymywał mnie przed działaniem. Jeden z moich lajwów nagrywałam w rodzinnym domu, schowana przed dziećmi w łazience, siedząc na podłodze koło toalety. Musiałam zrobić przerwę, gdy moja siostra chciała z tejże toalety skorzystać. No przecież żadnej profesjonalny youtuber by tego nie dopuścił! Kiedyś bym uznała, że to takie nieprofesjonalne, że tak być nie może. A z drugiej strony, albo mogę działać w warunkach, jakie mam jako mama, albo mogę sobie odpuścić. A że mam potrzebę robienia czegoś swojego, to nie odpuszczam.

To ile czasu poświęcasz codziennie na pracę?

Przeciętnie 4-5 godzin. Ale już uspokajam wszystkie mamy, to nie jest tak, że moje dzieci siedzą przed telewizorem przez te 5 godzin, a ja pracuję. To jest czas kiedy śpią, albo kiedy jest z nimi tata, a ja siadam do komputera, telefonu, czytania książek, tworzenia “Notatek z macierzyństwa”, odpisywania na komentarze, planowania postów albo pisania swojej książki (książka już się ukazała – przyp. red.)

To książka o złości w rodzicielstwie. Temat, który mocno przerobiłam na własnej skórze. A mimo to miałam pewne opory przed pisaniem. No bo przecież nie jestem psycholożką, tylko socjolożką z wykształcenia, a zawodowo zajmowałam się mediami i marketingiem, a nie kwestiami zdrowia psychicznego.

Co popchnęło cię więc w kierunku pisania?

Prośby moich obserwujących o stworzenie takiej książki. Bardzo spodobał się im mój styl pisania. Nawet obserwujące mnie psycholożki i psychoterapeutki były pod wrażeniem treści, które tworzę.

Z moją książką, jak z notatkami jest tak, że mają bardzo bogatą bibliografię. Ja nie wymyślam nowych teorii psychologicznych. Moją siłą jest wiedza ekspercka z książek, ale też wiedza z terapii, podczas której rozpracowałam swoją złość i mam dużo sprawdzonych sposobów na radzenie sobie z trudnymi emocjami. Również w macierzyństwie.

Zobacz, jak wiele jest książek o złości. Czytając je mam wrażenie, że one nie do końca mają zastosowanie w warunkach macierzyńskich. Bo złość jest nieco inna, gdy kierujesz ją na siebie, na dziecko. Kontekst bycia mamą jest tu bardzo ważny i ja ten kontekst uwzględniam. Daję takie rozwiązania, które sprawdzą się w życiu matek, które czasem tak jak ja są chodzącą ku..icą gotową wybuchnąć.

Zuza Skrzyńska

Zuza Skrzyńska/fot. Magda Rączką Fotografia

To częściowo jest powód, dla którego wydałam książkę sama, choć miałam kuszące propozycje od dwóch wydawnictw. No ale ja przeklinam. Uznałam, że ta książka musi być napisana po mojemu. Ma być w niej taki język, jaki chcę. Taka okładka, jaką chcę. To mój książkowy debiut, moje dziecko. W przyszłości może oddam się w ręce wydawnictw, ale jeszcze nie teraz.

Choć twój Instagram jest napakowany wiedzą, to nie ma ram raczej udzielania rad. Ale obstawiam, że obserwatorki o te rady proszą.

I słusznie obstawiasz. Nie ma dnia, żebym nie dostawała nagrań dzieci czy zdjęć z pytaniami, co robić. Kiedyś czułam się w obowiązku pocieszać, podsyłać informacje, odpowiadać na milion wiadomości i bardzo mnie to wykańczało psychicznie. Teraz umiem stawiać granice i odsyłam do sprawdzonych specjalistów: psychologów, neurologopedów, pediatrów. Ale myślę, że te prośby o radę będą się nadal pojawiały.

Będzie tak, bo inaczej wychowujemy dzieci, niż nasi rodzice i nie bardzo nam pasują rady od nich?

Mamy większą wiedzę na temat rozwoju dzieci i świadomość niż nasze mamy czy babcie. I one często nam radzą w dobrej wierze, ale jednak ich wiedza bywa mocno nieaktualna. Niektóre porady możemy przyjąć, a na inne pytania szukamy same odpowiedzi, bo ufamy, że znajdziemy je w oparciu o obecną wiedzę.

I myślę też, że młode mamy nie mają takiego kręgu wsparcia blisko siebie. A do tego wstydzą się pytać, bo uważają, że to obnaża ich niewiedzę. No bo jeśli kogoś pytasz o radę, to znaczy, że ty nie wiesz, jak coś zrobić.

Dla wielu z nas przyznanie, że czegoś nie wiemy, jest strasznie trudne. A przecież to normalne, że nie wiemy! Bo skąd mamy wiedzieć? Nasze dzieci jak się rodzą, to też nie wiedzą wielu rzeczy. Wszystkiego muszą się nauczyć i my uczymy się razem z nimi.

Robię w głowie listę rzeczy, które sprawiły, że twój profil stał się tak popularny. Po pierwsze komunikacja, po drugie wiedza, jaką przekazujesz, trzecia to macierzyństwo bez ściemy, czyli pokazywanie życia takim, jakie jest, a nie jakie chciałybyśmy, żeby było.

A czwarta to dotarcie do mężów i dziadków. To jest rzecz zupełnie niezamierzona, a absolutnie genialna. Piszą do mnie mamy, które chcą uprawiać świadome macierzyństwo. Czytają książki, poszerzają wiedzę i chcą, żeby ich partner w tym z nimi uczestniczył. Dowiedział się czegoś nowego, co może pomóc rozwiązać wychowawcze problemy. Faceci nie zawsze czują potrzebę czytania książek – bez tego czują się kompetentnymi rodzicami i to jest coś, czego w sumie im zazdroszczę. Za to notatki z macierzyństwa już chętniej przeczytają.

Albo odsłuchają 40-minutowego lajwa nagranego na Instagramie. Piszą do mnie dziewczyny, że ich faceci zaczynają zmieniać kierunek myślenia, a moja forma komunikacji do nich przemawia, bo ja przekazuję samo mięso.

Dzięki temu, że wypowiadam się nieoceniający sposób, nie wstydzą się pokazać notatek teściowej, z którą się nie zgadzają. Te moje treści wyręczają mamy w różnych trudnych rozmowach. “Wiesz, jest taka dziewczyna w internecie i mówi to i to, weź sobie poczytaj”. I nawet jak osoba, której podtykają moje posty czy notatki pod nos, nadal jest nieprzekonana, to jest nieprzekonana do mnie, a nie do swojej synowej czy żony.

Przypominam sobie te wszystkie dyskusje ze znajomymi, które biadoliły, że ich partner ma zupełnie inne podejście do rodzicielstwa (ja też biadoliłam) i że szkoda, że nie wiedziały o tym przed narodzinami dziecka.

Klasyk. U nas też tak było! W różnych kwestiach się nie zgadzaliśmy. Mieliśmy też zwyczajne małżeńskie konflikty, które się pojawiają po narodzinach dziecka, gdy każdy jest zmęczony i próbuje wyszarpać czas na odpoczynek dla siebie. Siłą rzeczy dzieje się to kosztem drugiej osoby.

Odnośnie głównych założeń, mamy zgodność. Ale w konkretnych sytuacjach: zwrócić uwagę albo nie, pozwolić na coś czy nie, tutaj często się nie zgadzamy.

Dla mnie wyzwaniem było odpuszczać i przyjąć do wiadomości, że moja droga nie jest jedną słuszną.

To nie jest tak, że jak rodzi się dziecko i matka się naczyta mądrych książek, przyjmując jakiś kierunek wychowania, tutaj mówię o sobie, to ojciec ma się mu podporządkować. To jest krzywdzące, to odebranie ojcu prawa do podejmowania ważnych decyzji w sprawie wychowania dziecka. I kluczem jest nie tylko dialog, mówienie o swoich uczuciach i potrzebach, ale też przyjęcie, że czasem lepiej iść na kompromis i odpuścić. Pozwolić drugiemu rodzicowi traktować dziecko inaczej, niż byśmy chciały. Nie ma świata, w którym rodzice, czy w ogóle dwoje ludzi, ma pełną zgodność w każdej sprawie. Myślę, że pokazywanie dzieciom takiej różnorodności w podejściu może być cenną nauką na przyszłość.

A sztuką nie jest skłonić faceta, żeby wychowywał dziecko “po naszemu”. Sztuką jest wychować je razem, godząc nasze różne poglądy i metody.

Sprawdź powiązane tematy

Posłuchaj podcastów stworzonych przez mamy dla mam!

Sprawdź
Dear User!

Before you click "Go to the Website" or close the window by clicking ×, please read the following information, as it concerns your personal data.

By clicking "Go to the website" or by closing this window, you consent to the processing of your personal data on the terms described below.

The administrator of personal data of people visiting our websites is USP Zdrowie sp. z o.o. with headquarters in Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

As part of USP Zdrowie services, we will collect information about the use of our websites. The scope of data collected by us includes, among others information stored in cookies, user's IP, as well as information about your device and browser.

Your data will be used by us for the following purposes: (i) providing you with access to a safe and functional website; (ii) conducting analyzes that allow to study the ways of using our websites and use their functionalities and content, as well as to improve and streamline them; (iii) marketing, including presenting you with advertisements and messages tailored to your interests and preferences (profiling).

The use of our websites will involve the use of technologies provided by third parties (e.g. Google, Facebook). As USP Zdrowie, we provide you with the opportunity to consent to the transfer of your data to the groups of recipients indicated by us by accepting all or some of the purposes of processing.

USP Zdrowie provides each user of our websites with the opportunity to exercise the right to request access to his personal data, rectify it, delete or limit processing, exercise the right to object to processing, as well as the right to transfer data. in the event that the legal basis for the processing of your personal data is your consent - we provide you with the possibility of withdrawing it at any time through dedicated mechanisms for managing privacy settings.

You can contact USP Zdrowie by: (i) sending an e-mail to the following address: daneosoboweusp@usp.pl; (ii) sending a letter to the following address: USP Zdrowie sp. z o.o., Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

Detailed information related to the rules for the processing of your personal data on individual USP Zdrowie websites can be found in our Privacy Policy (PL).

Below you can choose to accept all or some of the processing purposes. We will be happy if you decide to help us improve our services and websites!

Choose services
Service Description State
Solutions necessary to provide the service by electronic means
as part of our Websites, we use the localStorage solution. localStorage is a file created by the user's browser installed on his device. Thanks to the localStorage mechanism, we are able to provide our users with access to efficient and safe websites and the ability to use their functionalities (e.g. remembering your privacy settings and the possibility of changing them, remembering preferences related to the selected language of displaying the website, the ability to add products to the basket). Information saved and used as part of the localStorage mechanism will not be used to conduct marketing activities. The localStorage mechanism is necessary to provide our services in the form of Websites (Article 6 (1) (b) of the GDPR).
Analytical cookies:
cookies that are used for advanced analysis of user behavior on our websites. Analytical cookies are used, among others to analyze user behavior on Websites in order to optimize the appearance, content and functionality of websites. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following analytical cookies:
Google Analytics an online tool for analyzing website statistics. The tool allows us to track traffic on our websites, including the ability to analyze user behavior on websites. Based on the data collected using Google Analytics, we are able to develop our websites and provide a friendly appearance of the website and add new, useful functionalities. Google Analytics is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the rules governing the processing of personal data by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
Google Tag Manager tag management system developed by Google to manage JavaScript and HTML tags used for tracking and analysis on websites. Google Tag Manager is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
HotJar tool for analyzing user behavior on the website using, among others heat maps (analysis of the user's cursor behavior on the website). With this tool, we can design our websites more effectively and improve their readability and functionality. HotJar is provided and operated by Hotjar Limited. More information on the principles of personal data processing by HotJar can be found here: https://help.hotjar.com/hc/en-us/categories/115001323967-About-Hotjar
Marketing cookies:
cookies that allow us to conduct activities related to the promotion of our services, products and websites. This category of cookies will be used, inter alia, in order to show you advertisements tailored to your preferences or provide other marketing content. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following marketing cookies:
Facebook Pixel the Facebook Pixel tool is a piece of code on the website that allows you to measure, optimize and create groups of recipients of advertising campaigns on Facebook. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. Facebook Pixel is provided and operated by Facebook Ireland Limited. Facebook Pixel collects basic information stored in the cookie and information about the website and your activity. Facebook Ireland Limited may transfer personal data of its users to the United States of America, based on the legal mechanisms provided for in applicable law. The basis for the transfer of your data in some cases may also be your consent, which we collect as part of our websites. therefore, we would like to draw your attention to the fact that the law on the protection of personal data in the United States of America differs from European legislation and may not provide you with the same rights as those provided for by the provisions in force in Poland, and in some cases it may also combine with the possibility of access to your data by the authorities and services of a third country. in order to ensure the fullest protection of your rights and freedoms, the mechanisms used as part of the Facebook Pixel tool prevent your identification data from being identified and are subject to automatic processes of their removal in short periods.

We would also like to inform you that when using the Facebook Pixel USP Zdrowie tool, it complies with the current Regulations of Facebook Business Tools, including the agreements on the principles of co-administration of personal data. in order to fulfill the obligation resulting from the provisions of data protection law, we would like to inform you that in the scope of processing information collected using the Facebook Pixel tool:
  1. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited, with its registered office at 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbor, Dublin 2, Ireland, act as joint controllers (entities jointly deciding on the purposes and methods of personal data processing).
  2. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited have made joint arrangements regarding the performance of their obligations under the provisions of the GDPR.
  3. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited are responsible for providing appropriate grounds for processing personal data related to the collection of information via Facebook Pixel. Therefore, USP Zdrowie provides users with the opportunity to voluntarily consent to the collection and use of their data for marketing purposes on the websites, in particular for the purpose of conducting marketing campaigns on Facebook. Facebook Ireland Limited provides appropriate legal grounds relating to the possibility of using the personal data of portal users for the purposes of conducting USP Zdrowie marketing activities.
  4. As part of this Privacy Policy, USP Zdrowie provides you with access to all information related to the principles of data processing as part of our business activities. Information related to the principles of personal data processing by Facebook Ireland Limited, determination of the legal basis for such processing and the methods of exercising your rights by Facebook Ireland Limited, including information on the relevant Facebook contact forms, can be found in the Data Policy available at: https://www.facebook.com/about/privacy.
  5. USP Zdrowie is responsible to the users of Internet Services for the correct operation of the mechanisms enabling obtaining and withdrawing consents to use the information collected through the Facebook Pixel tool. After receiving the data collected via Facebook Pixel, Facebook Ireland Limited is independently responsible for the rights specified in Art. 15 - 20 GDPR towards users of your social network.
  6. Both USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited provide the possibility of exercising the right to object. in the event of receipt of a request related to an objection to the processing of personal data, USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited will take appropriate steps regarding the further processing of their users' data.
  7. USP Zdrowie is responsible for the proper implementation and configuration of Facebook Pixel. Facebook Ireland Limited remains responsible for ensuring the security of the service offered to us and personal data processed as part of Facebook Pixel.
  8. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited remain responsible for the proper response to all identified data breaches. The responsibility of USP Zdrowie in connection with the use of Facebook Pixel services applies to all cases related to providing users with a properly implemented and configured tool. Facebook Ireland Limited is responsible for all data protection breaches related to processing operations performed as part of the marketing service provided to us.
LinkedIn Insight Tag short code in Java Script technology that supports conversion tracking, website audience and site demographics for LinkedIn advertising campaigns. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. The LinkedIn Insight Tag is provided and operated by LinkedIn Ireland Unlimited Company. More information on the rules for the processing of personal data with the processing of personal data by LinkedIn can be found here: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/65513/add-the-linkedin-insight-tag-to-your-website?lang=en
Google Ads tool that is one of the elements of the Google advertising system, allowing the display of sponsored links in the search results of the Google Search Engine and on websites of entities cooperating with Google. The Google Ads tool is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
SALESmanago tool enabling the identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The SALESmanago tool is provided and operated by our partner, Benhauer Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the SALESmanago tool can be found here: https://www.salesmanago.pl/marketing-automation/technologie.htm
AppNexus / Xaxis Turbine Xaxis is a global digital media platform that programmatically connects advertisers with audiences. More information on the principles of personal data processing using the Xaxis Turbine tool can be found here: https://www.xaxis.com/privacy-notice/polityka-prywatnosci-xaxis/
Selectivv tool enabling user data segmentation, used to target emissions as part of an advertising campaign. More about the rules on the site: https://selectivv.com/polityka-prywatnosci/
Campaign Manager 360 system for managing advertisements and measuring their effectiveness, designed for advertisers and media agencies. It is part of the Google Marketing Platform provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Revhunter A tool that allows you to send advertisements to users of the Administrator's website in the form of e-mail messages that are tailored to the user's actions and behavior on the website. The retargeting service is performed via the Revhunter tool, which belongs to INIS sp. z o.o. with headquarters in Rybnik at Raciborska 35a street, Poland (TAX ID: 6423128785). More info on page: https://revhunter.pl/polityka-prywatnosci
CAKE cloud-based tool that enables campaign management, optimization and monitoring of partners in the area of performance marketing. More information here: https://getcake.com/privacy-policy/
User.com tool enabling identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The User.com tool is provided and operated by our partner, User.com Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the User.com tool can be found here: https://user.com/en/privacy-policy/
Make.com is a tool for automating business processes, enabling integrations with other systems, analyzing user behavior on websites, and delivering personalized content and experiences. Make.com is provided and supported by Make.com Inc. You can find more information about the personal data processing policies using the Make.com tool here: https://www.make.com/en/privacy-notice
TikTok Pixel TikTok Pixel - A tool to integrate with your website that allows you to share website events with TikTok. When used with TikTok for Business tools, the Pixel can measure website traffic, assess the effectiveness of ad campaigns, optimize campaigns, and acquire new customers. Once properly set up and verified, the Pixel conveys information about actions taken on your site according to the events you have configured, which reflect the entire customer journey from viewing a product details page to adding an item to a cart and making a purchase. The Pixel collects data available via standard web browsers, including information about ads or events, timestamps, IP addresses, device data, and cookies that support the measurement, optimization, and targeting of your campaigns. In the future, this data will enable TikTok to customize recommendations for Pixel event settings and offer automated solutions. More information about this tool can be found in TikTok's Privacy Policy and TikTok Business Product Terms

After 5 seconds, we will refresh the page to load the current settings.