fot. getty images

„Nie lubię dzieci”. Czy to sformułowanie to dyskryminacja najmłodszych?

Niewinny skrót myślowy czy dyskryminacja najmłodszych? Co kryje się pod sformułowaniem „nie lubię dzieci”?

Jedno z dużych, warszawskich osiedli. Listopadowy wieczór. Wysiadam z partnerem z windy, gdy pod drzwiami mieszkania naprzeciwko zauważamy płaczącego chłopca. Znamy go doskonale – ma nie więcej niż pięć lat i często widujemy go, gdy wyprowadza swojego psa. Ponieważ maluch jest zalany łzami, oboje przykucamy przy nim i pytamy, co się stało. Chłopczyk, cały czas chlipiąc, odpowiada, że wyszedł tylko wyrzucić śmieci, a gdy wrócił, okazało się, że rodziców nie ma w domu. Drzwi są zamknięte, a on nie ma klucza. Pytamy, czy rodzice przypadkiem nie uprzedzili go, że wychodzą. Chłopiec twierdzi, że nie. Ponieważ malec jest bardzo zdenerwowany, staramy się odciągnąć jego myśli. Prosimy, aby opowiedział nam, co dziś robił, czy bawił się ze swoim psem (zwierzak jest w domu, słyszymy szczekanie przez drzwi). Po 15 minutach wspólnego „koczowania” na klatce proponujemy, żeby chłopiec zaczekał na rodziców u nas. On jednak odmawia – woli siedzieć na wycieraczce. Decydujemy więc, że ja poczekam z nim, a w tym czasie partner zrobi mu kubek ciepłej herbaty z miodem. Chłopiec wypija ją ze smakiem.

Jego rodzice zjawiają się po około 30 minutach – z torbami pełnymi zakupów. Patrząc z kwaśną miną na swojego zapłakanego syna, matka z rezygnacją mówi: „i co tak siedzisz? Klucza nie masz?” Ojciec w tym czasie bez słowa otwiera drzwi i wchodzi do środka. Z mieszkania wybiega pies, który z radością obskakuje dziecko. Zaczynam więc tłumaczyć matce chłopca, że ten po prostu wystraszył się, gdy nie zastał rodziców domu. Kiedy dodaję, że wraz z partnerem zajęliśmy się malcem, kobieta przerywa mi, mówiąc: „a ktoś panią o to prosił?” Po czym wchodzi do mieszkania i rzuca ze środka: „wyprowadź psa!” Chłopiec chwyta smycz leżącą na taborecie w przedpokoju, zapina psa i znika w windzie, machając mi na pożegnanie. Ja, po chwili konsternacji, z pustym kubkiem po herbacie wracam do domu.

Żyjemy w czasach skrajności i absurdów. Pisząc to, myślę zarówno o świecie realnym, jak i wirtualnym. Z jednej strony słyszmy, że nasze emocje są ważne i powinniśmy stawiać na zdrowy egoim. Z drugiej – gdy szczerze mówimy o tym, co nam siedzi w sercu i głowie, narażamy się na krytykę, brak zrozumienia, a niekiedy nawet hejt. Dotyczy to wielu tematów. Również tych związanych z dziećmi, np. z chęcią/niechęcią do ich posiadania lub nawet do nich samych.

I to właśnie kwestia nielubienia dzieci potrafi do czerwoności rozpalić sekcję komentarzy pod postami poruszającymi to zagadnienie. Coraz częściej można również spotkać się z opiniami, że stwierdzenie „nie lubię dzieci” jest przejawem dyskryminacji najmłodszych.

Emocje, jakie przejawiam wobec dzieci, określiłabym mianem ambiwalentnych. Rozumiem, że są ważne. Rozumiem, że wymagają wsparcia w ukształtowaniu i ukonstytuowaniu siebie. Rozumiem, że potrzebują cierpliwości, zrozumienia i stawiania granic. Rozumiem, że we wczesnych latach swojego życia nie do końca potrafią kontrolować swoje emocje, zachowania i że w dużej mierze zależą od dorosłych. Rozumiem, że dla swoich rodziców są najpiękniejszymi i najważniejszymi istotami na ziemi. Rozumiem, że ich wychowanie to ciężka praca. Wiem, że, niezależnie od wieku, potrafią nieźle dać w kość.

Być może to dlatego, gdy słyszę albo czytam, że ktoś nie lubi dzieci – odbieram to po prostu jako skrót myślowy, a nie celowy przejaw dyskryminacji. Kogoś pracującego na home-office może wkurzać to, że bawiące się pod oknem dzieci wydzierają się w niebogłosy od samego rana. Osoba, która podczas podróży służbowej musi dokończyć zadania do pracy, ma prawo być zirytowana tym, że 5-latek non-stop kopie w jej siedzenie i nie zamierza przestać.

W obu przypadkach ludzie wyrażając swoją frustrację, mogą powiedzieć, że zdenerwowało ich konkretne zachowanie dziecka bądź dzieci, ale mogą też użyć skrótu w postaci sformułowania „nie lubię dzieci”.

Zdarza się też, że sformułowanie „nie lubię dzieci” jest bezpieczną wymówką. Potrafi ona skutecznie zamknąć usta wścibskim bliskim, którzy na rodzinnych spotkaniach, regularnie wypytują, kiedy w końcu będziesz mieć dziecko. Przecież zegar biologiczny tyka. Młodsza nie będziesz. Jeśli nie teraz, to kiedy? Wyobrażam sobie, że gdy takie słowa słyszy kobieta, która od lat bezskutecznie próbuje zajść w ciążę, może chcieć uciąć temat jak najszybciej. Bez wchodzenia w szczegóły na temat swojego zdrowia zarówno fizycznego, jak i psychicznego.

Oczywiście, język jest ważny i należy pracować nad zmianami w dyskursie społecznym. Warto jednak pamiętać, że to rodzice, a nie najmłodsi, częściej są odbiorcami komunikatu „nie lubię dzieci”. To matki i ojcowie spotykają się z takimi treściami w komentarzach w social mediach czy tekstach na portalach internetowych. Rzadko dochodzą one bezpośrednio do najmłodszych.

Patrząc z perspektywy kilku ostatnich lat, warto też zauważyć, jak ewoluowało stwierdzenie „nie lubię dzieci”. Gdy jakiś czas temu padało ono z ust bezdzietnych – wystawiali się oni na prawdziwy ostrzał. „Zmieni ci się, jak będziesz mieć własne”, „Tylko tak mówisz. A kto ci poda szklankę wody na stare lata?” Z kolei, jeśli padało ono z ust matek, było wręcz traktowane jako akt odwagi. W naszym katolickim społeczeństwie, w którym posiadanie dziecka jest wartością nadrzędną, a macierzyństwo darem od Boga i „spełnieniem marzeń” każdej kobiety, rzadko kiedy mówiło się o codziennych wyzwaniach, z jakimi mierzą się matki.

Swoje dołożyły social media. Profile parentingowe były pełne zdjęć radosnych i zawsze czystych bobasów oraz uśmiechniętych influencerek, które do formy sprzed ciąży wracały w ciągu kilku tygodni po porodzie. Ten wyidealizowany obraz macierzyństwa na szczęście zaczął pękać. W sieci zaczęto poruszać kwestie związane m.in. z połogiem, depresją poporodową czy też relacji z nowonarodzonym dzieckiem. Coraz więcej matek śmielej opowiadało o codziennych wyzwaniach i swoich prawdziwych emocjach. Były też takie, które deklarowały, że „nie lubią swoich dzieci”. Jeśli nie wierzycie, przypominam, że w internecie nic nie ginie — możecie więc wrzucić tę frazę w Google, a on zaprowadzi was do stosownych tekstów.

A tak na poważnie, to jestem przekonana, że żadna z matek, która przyznawała bądź czasami przyznaje, że nie lubi swoich dzieci, w żaden sposób ich nie dyskryminuje. Powiedzenie, że „nie lubi dzieci” może być konsekwencją gorszej kondycji psychicznej związanej np. z depresją poporodową. Nierzadko zdarza się też, że rodzic użyje tego sformułowania, gdy dziecko skutecznie testuje jego granice (w takich sytuacjach moja przyjaciółka mówiła, że jeszcze jedna taka sytuacja i wystawi swoje dzieciaki na jednym z serwisów aukcyjnych. Na szczęście do tej pory nie odważyła się na ten krok).

W kontekście „nielubienia dzieci” często przewija się również wątek stref bez dzieci. Osobiście nie widzę nic złego w hotelach all inclusive oraz restauracjach, które poza strefami dla rodzin z dziećmi, mają też wydzielone strefy dla osób, którym zależy na odpoczynku bez hałasu i zgiełku generowanego przez najmłodszych.

Bo w większości przypadków tak to właśnie wygląda – dostawca usługi stara się spełnić oczekiwania obu tych grup – bezdzietnych i dzieciatych. Ba! Myślę, że część rodziców, którzy mają możliwość wyjechania na wakacje bez swoich pociech, chętnie wybierze wypoczynek w strefie przeznaczonej tylko dla osób dorosłych.

Uważam też, że typu strefy – czy to w restauracjach, hotelach czy środkach transportu – nie są próbą segregacji czy dyskryminacji osób z dziećmi. Raczej jest to próba odpowiedzenia na potrzeby różnych grup społecznych. A potrzeby rodzin z dziećmi są często inne niż potrzeby osób, które np. wyjeżdżają służbowo i czas spędzony w podróży poświęcają na pracę albo wybierają się na kolację z potencjalnym partnerem biznesowym. Przygotowując się do pisania tego tekstu, zajrzałam na fora dla rodziców – i taką często podkreślaną przez nich kwestią jest to, że po przyjściu na świat dziecka zmienia się ich sposób postrzegania pewnych kwestii. Np. potrzeb fizjologicznych. Małe dziecko załatwia się wtedy, kiedy potrzebuje i nie zastanawia się, czy rodzice jedzą właśnie lunch w restauracji, czy jadą pociągiem.

W takiej sytuacji rodzic wchodzi w tryb zadaniowy, priorytetem jest dla niego zmiana pieluszki. I to jest absolutnie zrozumiałe. W sytuacji, gdy taka strefa dla dzieci jest zapewniona – rodzic może w spokoju przebrać malucha. Ma również dzięki temu większy komfort psychiczny. Poza tym – małe dzieci rządzą się swoimi prawami. Czasami płaczą i nie potrafią przestać, mimo iż rodzic robi wszystko, aby je uspokoić i zaspokoić ich potrzeby. W takich sytuacjach nerwy puszczają zarówno najbardziej cierpliwym współtowarzyszom, jak i rodzicowi, który przeżywa stres, że nie jest w stanie ukoić nerwów dziecka.

Wróćmy do historii, którą opisałam na początku. Rodzice tego chłopca swoim zachowaniem pokazali, że nie lubią swojego dziecka. Ani ojciec, ani matka nie zapytali dziecka, jak się czuje – a widzieli, że było zdenerwowane i zapłakane. Nikt nie wyjaśnił chłopcu, co się stało. Nikt go nie przytulił i nie uspokoił w sytuacji, gdy tego potrzebował. Oczywiście mogło zdarzyć się tak, że chłopczyk, wychodząc w pośpiechu ze śmieciami, zapomniał kluczy. A rodzice uprzedzali go, że wyjdą do sklepu. Jednak jeszcze raz podkreślę, że mówimy o 5-letnim dziecku. Dlatego niezależnie od wcześniejszych ustaleń – ojciec i matka tego chłopca powinni zareagować tak, aby ich syn zrozumiał, co się stało.

Tymczasem ich zachowanie było przejawem kompletnego lekceważenia emocji dziecka. Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że można je podciągnąć pod dyskryminację.

Zgodnie z definicją opublikowaną na stronie Rzecznika Praw Obywatelskich dyskryminacja to „sytuacja, w której człowiek ze względu na płeć, rasę, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną, jest traktowany mniej korzystnie, niż byłby traktowany inny człowiek w porównywalnej sytuacji”. Czy rodzice tego chłopca zachowaliby się inaczej, gdyby pod drzwiami czekał ich znajomy (dorosły), z którym się umówili? Jestem przekonana, że z ich ust padłoby słowo „przepraszam”.

Dlatego, według mnie, w kontekście nielubienia dzieci i wynikającej z tego dyskryminacji, bardziej istotne jest to, aby zwracać uwagę na zachowania bliskich i opiekunów wobec najmłodszych. Tutaj dochodzi bowiem do bezpośredniej interakcji, która ma przełożenie na dziecko, jego psychikę i późniejsze zachowania.

Historia tego chłopca to według mnie także dowód na to, że skrót myślowy „nie lubię dzieci” nie prowadzi do przyzwolenia na brak empatii wobec najmłodszych. To krzywdzące generalizowanie. To trochę tak jak w jednym ze znanych komiksów, w którym definiowana jest nietolerancja. To, że ktoś nie lubi mleka – nie oznacza, że ma biegać po mieście i bić krowy. Wystarczy kupić mleko bez laktozy. Jak wspominałam – mój stosunek do najmłodszych określam mianem ambiwalentnego. Jednak nie oznacza to, że będę komentować wpisy influencerek parentingowych, wyzywać w nich dzieci do „gówniaków” i „bachorów” i dla zasady zarzucać wszystkim matkom za duży luz w wychowaniu najmłodszych. Choć według niektórych tak to chyba właśnie powinno wyglądać, jeśli dana osoba nie przepada za dziećmi. Nie oznacza to również, że przejdę obojętnie, gdy jestem świadkiem, kiedy dziecku dzieje się krzywda. Zareaguję. Ale z jakim skutkiem? Jak pokazuje przytoczona przeze mnie historia – w dużej mierze zależy to od rodziców dziecka.

Sprawdź powiązane tematy

Posłuchaj podcastów stworzonych przez mamy dla mam!

Sprawdź
Dear User!

Before you click "Go to the Website" or close the window by clicking ×, please read the following information, as it concerns your personal data.

By clicking "Go to the website" or by closing this window, you consent to the processing of your personal data on the terms described below.

The administrator of personal data of people visiting our websites is USP Zdrowie sp. z o.o. with headquarters in Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

As part of USP Zdrowie services, we will collect information about the use of our websites. The scope of data collected by us includes, among others information stored in cookies, user's IP, as well as information about your device and browser.

Your data will be used by us for the following purposes: (i) providing you with access to a safe and functional website; (ii) conducting analyzes that allow to study the ways of using our websites and use their functionalities and content, as well as to improve and streamline them; (iii) marketing, including presenting you with advertisements and messages tailored to your interests and preferences (profiling).

The use of our websites will involve the use of technologies provided by third parties (e.g. Google, Facebook). As USP Zdrowie, we provide you with the opportunity to consent to the transfer of your data to the groups of recipients indicated by us by accepting all or some of the purposes of processing.

USP Zdrowie provides each user of our websites with the opportunity to exercise the right to request access to his personal data, rectify it, delete or limit processing, exercise the right to object to processing, as well as the right to transfer data. in the event that the legal basis for the processing of your personal data is your consent - we provide you with the possibility of withdrawing it at any time through dedicated mechanisms for managing privacy settings.

You can contact USP Zdrowie by: (i) sending an e-mail to the following address: daneosoboweusp@usp.pl; (ii) sending a letter to the following address: USP Zdrowie sp. z o.o., Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

Detailed information related to the rules for the processing of your personal data on individual USP Zdrowie websites can be found in our Privacy Policy (PL).

Below you can choose to accept all or some of the processing purposes. We will be happy if you decide to help us improve our services and websites!

Choose services
Service Description State
Solutions necessary to provide the service by electronic means
as part of our Websites, we use the localStorage solution. localStorage is a file created by the user's browser installed on his device. Thanks to the localStorage mechanism, we are able to provide our users with access to efficient and safe websites and the ability to use their functionalities (e.g. remembering your privacy settings and the possibility of changing them, remembering preferences related to the selected language of displaying the website, the ability to add products to the basket). Information saved and used as part of the localStorage mechanism will not be used to conduct marketing activities. The localStorage mechanism is necessary to provide our services in the form of Websites (Article 6 (1) (b) of the GDPR).
Analytical cookies:
cookies that are used for advanced analysis of user behavior on our websites. Analytical cookies are used, among others to analyze user behavior on Websites in order to optimize the appearance, content and functionality of websites. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following analytical cookies:
Google Analytics an online tool for analyzing website statistics. The tool allows us to track traffic on our websites, including the ability to analyze user behavior on websites. Based on the data collected using Google Analytics, we are able to develop our websites and provide a friendly appearance of the website and add new, useful functionalities. Google Analytics is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the rules governing the processing of personal data by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
Google Tag Manager tag management system developed by Google to manage JavaScript and HTML tags used for tracking and analysis on websites. Google Tag Manager is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
HotJar tool for analyzing user behavior on the website using, among others heat maps (analysis of the user's cursor behavior on the website). With this tool, we can design our websites more effectively and improve their readability and functionality. HotJar is provided and operated by Hotjar Limited. More information on the principles of personal data processing by HotJar can be found here: https://help.hotjar.com/hc/en-us/categories/115001323967-About-Hotjar
Marketing cookies:
cookies that allow us to conduct activities related to the promotion of our services, products and websites. This category of cookies will be used, inter alia, in order to show you advertisements tailored to your preferences or provide other marketing content. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following marketing cookies:
Facebook Pixel the Facebook Pixel tool is a piece of code on the website that allows you to measure, optimize and create groups of recipients of advertising campaigns on Facebook. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. Facebook Pixel is provided and operated by Facebook Ireland Limited. Facebook Pixel collects basic information stored in the cookie and information about the website and your activity. Facebook Ireland Limited may transfer personal data of its users to the United States of America, based on the legal mechanisms provided for in applicable law. The basis for the transfer of your data in some cases may also be your consent, which we collect as part of our websites. therefore, we would like to draw your attention to the fact that the law on the protection of personal data in the United States of America differs from European legislation and may not provide you with the same rights as those provided for by the provisions in force in Poland, and in some cases it may also combine with the possibility of access to your data by the authorities and services of a third country. in order to ensure the fullest protection of your rights and freedoms, the mechanisms used as part of the Facebook Pixel tool prevent your identification data from being identified and are subject to automatic processes of their removal in short periods.

We would also like to inform you that when using the Facebook Pixel USP Zdrowie tool, it complies with the current Regulations of Facebook Business Tools, including the agreements on the principles of co-administration of personal data. in order to fulfill the obligation resulting from the provisions of data protection law, we would like to inform you that in the scope of processing information collected using the Facebook Pixel tool:
  1. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited, with its registered office at 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbor, Dublin 2, Ireland, act as joint controllers (entities jointly deciding on the purposes and methods of personal data processing).
  2. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited have made joint arrangements regarding the performance of their obligations under the provisions of the GDPR.
  3. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited are responsible for providing appropriate grounds for processing personal data related to the collection of information via Facebook Pixel. Therefore, USP Zdrowie provides users with the opportunity to voluntarily consent to the collection and use of their data for marketing purposes on the websites, in particular for the purpose of conducting marketing campaigns on Facebook. Facebook Ireland Limited provides appropriate legal grounds relating to the possibility of using the personal data of portal users for the purposes of conducting USP Zdrowie marketing activities.
  4. As part of this Privacy Policy, USP Zdrowie provides you with access to all information related to the principles of data processing as part of our business activities. Information related to the principles of personal data processing by Facebook Ireland Limited, determination of the legal basis for such processing and the methods of exercising your rights by Facebook Ireland Limited, including information on the relevant Facebook contact forms, can be found in the Data Policy available at: https://www.facebook.com/about/privacy.
  5. USP Zdrowie is responsible to the users of Internet Services for the correct operation of the mechanisms enabling obtaining and withdrawing consents to use the information collected through the Facebook Pixel tool. After receiving the data collected via Facebook Pixel, Facebook Ireland Limited is independently responsible for the rights specified in Art. 15 - 20 GDPR towards users of your social network.
  6. Both USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited provide the possibility of exercising the right to object. in the event of receipt of a request related to an objection to the processing of personal data, USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited will take appropriate steps regarding the further processing of their users' data.
  7. USP Zdrowie is responsible for the proper implementation and configuration of Facebook Pixel. Facebook Ireland Limited remains responsible for ensuring the security of the service offered to us and personal data processed as part of Facebook Pixel.
  8. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited remain responsible for the proper response to all identified data breaches. The responsibility of USP Zdrowie in connection with the use of Facebook Pixel services applies to all cases related to providing users with a properly implemented and configured tool. Facebook Ireland Limited is responsible for all data protection breaches related to processing operations performed as part of the marketing service provided to us.
LinkedIn Insight Tag short code in Java Script technology that supports conversion tracking, website audience and site demographics for LinkedIn advertising campaigns. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. The LinkedIn Insight Tag is provided and operated by LinkedIn Ireland Unlimited Company. More information on the rules for the processing of personal data with the processing of personal data by LinkedIn can be found here: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/65513/add-the-linkedin-insight-tag-to-your-website?lang=en
Google Ads tool that is one of the elements of the Google advertising system, allowing the display of sponsored links in the search results of the Google Search Engine and on websites of entities cooperating with Google. The Google Ads tool is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
SALESmanago tool enabling the identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The SALESmanago tool is provided and operated by our partner, Benhauer Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the SALESmanago tool can be found here: https://www.salesmanago.pl/marketing-automation/technologie.htm
AppNexus / Xaxis Turbine Xaxis is a global digital media platform that programmatically connects advertisers with audiences. More information on the principles of personal data processing using the Xaxis Turbine tool can be found here: https://www.xaxis.com/privacy-notice/polityka-prywatnosci-xaxis/
Selectivv tool enabling user data segmentation, used to target emissions as part of an advertising campaign. More about the rules on the site: https://selectivv.com/polityka-prywatnosci/
Campaign Manager 360 system for managing advertisements and measuring their effectiveness, designed for advertisers and media agencies. It is part of the Google Marketing Platform provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Revhunter A tool that allows you to send advertisements to users of the Administrator's website in the form of e-mail messages that are tailored to the user's actions and behavior on the website. The retargeting service is performed via the Revhunter tool, which belongs to INIS sp. z o.o. with headquarters in Rybnik at Raciborska 35a street, Poland (TAX ID: 6423128785). More info on page: https://revhunter.pl/polityka-prywatnosci
CAKE cloud-based tool that enables campaign management, optimization and monitoring of partners in the area of performance marketing. More information here: https://getcake.com/privacy-policy/
User.com tool enabling identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The User.com tool is provided and operated by our partner, User.com Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the User.com tool can be found here: https://user.com/en/privacy-policy/
Make.com is a tool for automating business processes, enabling integrations with other systems, analyzing user behavior on websites, and delivering personalized content and experiences. Make.com is provided and supported by Make.com Inc. You can find more information about the personal data processing policies using the Make.com tool here: https://www.make.com/en/privacy-notice
TikTok Pixel TikTok Pixel - A tool to integrate with your website that allows you to share website events with TikTok. When used with TikTok for Business tools, the Pixel can measure website traffic, assess the effectiveness of ad campaigns, optimize campaigns, and acquire new customers. Once properly set up and verified, the Pixel conveys information about actions taken on your site according to the events you have configured, which reflect the entire customer journey from viewing a product details page to adding an item to a cart and making a purchase. The Pixel collects data available via standard web browsers, including information about ads or events, timestamps, IP addresses, device data, and cookies that support the measurement, optimization, and targeting of your campaigns. In the future, this data will enable TikTok to customize recommendations for Pixel event settings and offer automated solutions. More information about this tool can be found in TikTok's Privacy Policy and TikTok Business Product Terms

After 5 seconds, we will refresh the page to load the current settings.