Barbara Falenta z książką Archiwum prywatne

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

Marta Dragan: Rezultatem niezwykłego projektu „Mamy piszą książkę” jest poradnik „Mamy dla mamy”. Poradnik, nad którym pracowało ponad 1000 mam. Wiem, że na potrzeby książki powstała grupa na Facebooku, na której wspólnie dyskutowałyście. Jakie wnioski wysnułaś po tych rozmowach? Jakie jest macierzyństwo okiem polskich mam?

Barbara Falenta: Macierzyństwo nie jest na pewno tak cukierkowe, jak widzimy w mediach, szczególnie społecznościowych. Dwa tygodnie po porodzie modelka wraca na wybieg, dziennikarka do telewizji. Tymczasem większość mam jest w zupełnie innym miejscu. W jednym z wątków mamy przyznawały, że jest trudniej, niż myślały, że będzie.

Drugim czynnikiem, który pojawiał się w dyskusji jest to, że pod pewnymi względami jest trudniej niż kiedyś. Zmienił się model rodziny, bardzo często młode mamy nie mieszkają już ze swoimi mamami, bardzo często nie mieszkają nawet w tej samej miejscowości. Nie mamy takiego wsparcia najbliższej rodziny w opiece nad dziećmi, jakie miały nasze mamy.  To, że mama jest z dzieckiem 24h/dobę 7 dni w tygodniu, bywa przytłaczające. Na opiekunkę wciąż może pozwolić sobie tylko niewielka część rodzin.

Z jaką presją muszą mierzyć się polskie mamy? Czego wymaga od nich otoczenie, partnerzy czy politycy?  

Wydaje mi się, że problemem jest wymaganie pogodzenia zbyt wielu ról. Mama z każdej strony bombardowana jest dobrymi radami typu: bądź kobietą sukcesu, realizuj się zawodowo, znajdź dla siebie czas, chodź na fitness, czytaj książki, bądź wspaniałą partnerką i maluj się codziennie, żeby mąż dalej widział w Tobie piękną kobietę, bądź idealną matką i nigdy się nie denerwuj, gotuj wspaniałe obiadki, tylko domowe i najlepiej z produktów eko, bo inaczej to oznacza, że jesteś złą matką.

Biorąc pod uwagę otoczenie, rożne grupy kreują różny model macierzyństwa. Ta biedna mama ma na sobie za dużo. Do tego wszystkiego musi być jeszcze uśmiechnięta i oczywiście nie narzekać, żeby nie usłyszeć od swojej własnej mamy czy babci: „… bo za moich czasów to musiałam jeszcze prać pieluchy ręcznie, albo sama przecierać marchewkę, a Ty masz gotowe słoiczki…”. To przecież nie jest tak. Teraz macierzyństwo wygląda inaczej.

Czyli jak?

Pewne rzeczy są łatwiejsze, bo są te wygodne pieluchy czy słoiczki z marchewką, ale wiele innych jest trudniejszych. Choćby ograniczone wsparcie lub czasem jego brak od najbliższej rodziny. I to nie jest zarzut do rodziny, ale raczej znak czasów – wszyscy dłużej pracują, są bardziej aktywni, mobilni.

Wydaje mi się, że współczesna mama bierze na siebie za dużo i często nie ma szczęścia, żeby trafić na kogoś, kto powie jej: „Nie musisz mieć idealnie wysprzątanego domu, chodzić w sukience i w szpilkach, nie musisz codziennie gotować trzydaniowego obiadu. Zadbaj o siebie, zadbaj o dziecko, to teraz taki czas. Kiedy dziecko podrośnie, będzie inaczej”.

Jeszcze inny, ważny wniosek z obserwacji naszej grupy jest taki, że w dużym stopniu to mamy mamom narzucają nierzeczywistą wizję macierzyństwa.  To widać na niektórych grupach czy na Instagramie – same cukierkowe zdjęcia, uśmiechnięta mama z pięknie ubranym i uśmiechniętym dzieckiem. To nieszczere.

Z drugiej strony każda z mam ma inną sytuację życiową, osobistą, zawodową. Oczywiście także inne dziecko.

Dokładnie, dlatego po prostu przestańmy się nawzajem oceniać. Każdy podejmuje decyzje na swoich własnych warunkach. Przestańmy oceniać, że jedna mama wróciła do pracy po zaledwie sześciu miesiącach a druga piąty rok z rzędu siedzi z dzieckiem i to z pierwszym, a nie z dwójką czy trójką. Mamy bardzo często stają przed trudnymi decyzjami. Powinniśmy siebie nawzajem szanować i dawać sobie prawo do podejmowania własnych decyzji wobec naszych rodzin.

Po wielu dyskusjach w tej naszej książkowej grupie mam też takie spostrzeżenie, że kobiety coraz częściej patrzą na siebie bardziej globalnie. Myślą o sobie jako o mamie, ale też partnerce i kobiecie. Starają się pogodzić te wszystkie role a nie tylko skupić się na dziecku. Owszem, dziecko jest ważne, ale całkowite poświęcenie się, zaniedbanie siebie czy swojego związku, w rezultacie i tak wychodzi ze szkodą dla dziecka.

Barbara Falneta
Archiwum prywatne

Skąd w ogóle wziął się pomysł wydania książki, którą napiszą mamy dla innych mam?

Potrzeba jest matką wynalazków. Kiedy zaszłam w pierwszą, a potem w drugą ciążę, czytałam dużo książek związanych z ciążą i macierzyństwem. Przy drugim dziecku zaczęły mnie zaskakiwać tematy, o których wcześniej nie wiedziałam, a wydawały mi się ważne. Takim tematem były np. foteliki montowane tyłem w samochodzie czy rozejście mięśni prostych brzucha. W zasadzie, tematy związane bardziej z kobietą a nie z dzieckiem.

O rozejściu mięśni prostych brzucha dowiedziałam się trzy miesiące po swoim drugim porodzie. Pomyślałam, że to jest jakiś absurd, że przez dwie ciąże, będąc już mamą przez prawie dwa lata, spotykając na swojej drodze tylu specjalistów, ginekologów, położników, położne, innych lekarzy, w ogóle nie wiedziałam nic o tak ważnym problemie! Zaskoczeń tego typu miałam sporo, aż sama siebie zapytałam, dlaczego nie ma jednego miejsca, w którym zebrane byłyby wyjaśnienia wszystkich tematów, o których warto wiedzieć. Wtedy przyszedł mi do głowy pomysł napisania książki.
Książki, a nie bloga czy portalu. W Internecie treści często są niekontrolowane, brakuje źródeł na podstawie, których powstały dane wpisy. Teraz coraz więcej mam chce, wręcz naukowo wiedzieć, co jest dobre a co nie. Czy kary i nagrody są dobre czy nie? Czy spanie z dzieckiem jest dobre czy nie? Karmienie piersią to wiemy, że jest dobre, ale jak długo można/trzeba/warto to robić? Mamy chcą to wiedzieć i szukają rzetelnych źródeł wiedzy, a jednocześnie są przytłoczone jej ilością. Ja sama, czytając dla siebie, jeszcze w ciąży czy już potem po porodzie, trafiałam na sprzeczne informacje. Stąd decyzja o bardzo merytorycznej książce pisanej przez ekspertki, ale będące jednocześnie mamami.

Kiedy już pojawił pomysł, żeby te wszystkie ważne tematy spisać w jednym miejscu, wiedziałam, że ja nie mogę się tym zająć, bo nie jestem ekspertką od wszystkiego. Żeby było jeszcze śmieszniej, nie mam i nigdy nie miałam nic wspólnego z wydawaniem książek. Przez lata pracowałam w branży marketingowej, z wykształcenia jestem magistrem inżynierem biotechnologii. Pomyślałam sobie jednak, że wydawanie książek to nie fizyka kwantowa czy chirurgia naczyniowa, więc mogę się tego nauczyć.

Wtedy też przyszedł mi do głowy pomysł, że przecież nie muszę tego robić sama, mogę poprosić do współpracy inne mamy, inne kobiety, które postrzegają ten macierzyński świat jak ja – chcą i potrzebują wiedzieć, ale czasami nie wiedzą czego szukać i gdzie szukać. I tak zapadła decyzja, żeby zrobić to grupowo.

Przez lata pracowałam w branży marketingowej, z wykształcenia jestem magistrem inżynierem biotechnologii. Pomyślałam sobie jednak, że wydawanie książek to nie fizyka kwantowa czy chirurgia naczyniowa, więc mogę się tego nauczyć.

Od pomysłu, przez stworzenie grupy na Facebook’u, po gotowe dwa tomy książki upłynął rok. Jak wyglądały kulisy powstawania książki?

Śmieję się, że to jest rekord świata, żeby napisać tak ogromną książkę w tyle osób i w tak krótkim czasie. Tak naprawdę są to dwie niemałe książki, mają 2,2 mln znaków.  Jedna dotyczy ciąży, druga macierzyństwa. Statystyczna książka ma ok. 250-300 tys. znaków. Nasze dwa tomy to po prostu kilka książek w jednej.

Chciałam, żeby książka była efektem dyskusji wielu osób, a nie dziełem jednego autora. Szukałam narzędzia, oczywiście on-line, żeby zaangażować wiele osób. Wtedy wpadłam na pomysł założenia zamkniętej grupy, gdzie będziemy dyskutować o wszystkich tematach. Założyłam ją w listopadzie 2017, opisałam zasady jej działania i zaczęłam zapraszać mamy.

Premiera książki
Archiwum prywatne / fot. Ania Kolatorska

Na początku miałam nadzieję, że znajdę 50 osób, które będą chciały pisać. Napisałam o swoim pomyśle na kilku grupach rodzicielskich, gdzie sama byłam aktywna. Już pierwszego dnia zgłosiło się ponad 200 osób. To było dla mnie spore zaskoczenie. Po niecałych czterech tygodniach było nas już ponad 700. Wtedy przestałam aktywnie promować grupę, bo przestraszyłam się, że taka ilość będzie już nie do opanowania. Kiedy było nas 700-800 zaczęłyśmy dyskutować o książce – jaka ma być, a jaka ma nie być.

Przed napisaniem rozdziału robiłyśmy dyskusję na dany temat. Pytałyśmy mam jak to u nich wyglądało, co było trudne, co łatwe, jak miała się praktyka do teorii. Pytałyśmy o różne rzeczy, żeby zbadać przekrojowy stan wiedzy, by autorka mogła uwzględnić różne punkty widzenia i dowiedzieć się czego oczekują przyszłe czytelniczki. W większości rozdziałów są zresztą cytaty z tych dyskusji.

Jakie miałaś założenia wobec tej książki i czy spotkały się one z aprobatą matek na grupie?

Tak, już podczas pierwszej dyskusji potwierdził się mój koncept, że ma mieć bardzo krótkie i konkretne rozdziały, po prostu wprowadzać w temat, być podstawowym vademecum. Drugie założenie książki narzuciłam ja, a dotyczyło tego, że każdy rozdział ma być pisany przez ekspertkę, która jest jednocześnie mamą.

Chciałam, by była to wiedza bardzo rzetelna i bazująca na obecnych badaniach, dlatego bardzo pilnowałam, żeby pisały dyplomowane ekspertki. Ekspertki, np. fizjolożki, psycholożki, fizjoterapeutki czy dietetyczki, lekarki, które zgłaszały się do projektu, musiały udokumentować swoje doświadczenie i ja to weryfikowałam, np. dzwoniąc do ich miejsc pracy, sprawdzając posiadane dyplomy.

Zależało mi na ekspertkach, żeby odejść od teoretyzowania, dodać aspekt życiowy. Ważne było, by była ona także mamą, która powie: „tak zalecamy, bo tak jest w teorii, ale w życiu czasami bywa różnie, są różne drogi i różne możliwości”. Takie było założenie.

Na których rozdziałach zależało ci najbardziej?

Chciałam, żeby to była książka przekrojowa. Nie było jednego konkretnego segmentu. Pilnowałam, żeby nie umknęły takie nieoczywiste obszary, jak ten związany z dylematami powrotu do aktywności zawodowej, bo mamy bardzo często nie mają wiedzy o tym, jakie prawa czy przywileje im przysługują.  Ogromnie zależało mi także na psychologii dziecka. Pojawiły się tam nowe nurty rodzicielstwa – rodzicielstwo bliskości, porozumienie bez przemocy czy wychowanie bez kar i nagród.
To dyskusja ze starym modelem wychowania, czyli „nie noś go bo przyzwyczaisz, nie śpij z dzieckiem, bo przyzwyczaisz czy nie przytulaj, niech się wypłacze”. Matki ciągle to słyszą. Nieraz słyszałam to od pediatry, kiedy chodziłam na wizyty ze starszym synem, a to przecież w ogóle nie jego obszar. Bardzo dużo mówi się o tym, że dziecku należy się taki sam szacunek jak osobie dorosłej mimo że ta mała istotka jeszcze nie potrafi mówić. A przecież jest takie powiedzenie, które słyszymy od starszych pokoleń, że „dzieci i ryby głosu nie mają”.

Zależało mi na tym, żeby w książce pokazać te nowe nurty rodzicielstwa. Jest dużo psychologicznych badań naukowych, które mówią o tym, jak postępować z dzieckiem, jak pewne zachowania rodziców wpływają pozytywnie bądź negatywnie na dziecko.

Kiedy mamy pisały tę książkę?  

Grupa skupiała same Polki, ok. 8 proc. z nich mieszka za granicą – w Australii, Peru, Kanadzie, USA, Islandii, Norwegii, Niemczech, Szwajcarii. Jeśli chodzi o autorki, praktycznie każda z nich powiedziała później: „myślałam, że to będzie prostsze, a w efekcie pisałam w środku nocy, po położeniu dzieci spać”, albo „pisałam to jedną ręką na klawiaturze, z dzieckiem przy piersi”.

Barbara Falenta
Archiwum prywatne

Jakie porady mamy-czytelniczki znajdą w dwóch tomach poradnika „Mamy dla Mamy”?

250 różnych zagadnień. To tematy zdrowotne dotyczące dziecka i matki, np. dotyczące badań, jakie powinna wykonać kobieta po porodzie i zakończeniu karmienia piersią, tematy psychologiczne, czego może spodziewać się po swoich emocjach, tematy dotyczące depresji poporodowej i baby blues, sprawy wspólnego rodzicielstwa, np. bycia spójnym wobec dziecka w swoich zachowaniach.

Jest też rozdział o tym, kiedy w ogóle wrócić z macierzyńskiego. Wcześniej czy później trzeba zmierzyć się z takim dylematem. Kobiety wracające z urlopu macierzyńskiego czy wychowawczego, bardzo często chcą zmienić swoją ścieżkę zawodową. Tak też wynikało z naszej dyskusji na grupie. Założycielki portalu i fundacji „Mamo pracuj” napisały bardzo fajnie o tym, jakie są opcje – że można wrócić na etat, nie trzeba wcale zakładać biznesu, chociaż można. Opcji dla mam, które chcą pogodzić opiekę nad dzieckiem z aktywnością zawodową, jest coraz więcej.

Oczywiście w poradniku pojawiły się także tematy przekrojowe: jak dbać o dziecko w pierwszym roku życia, jak wygląda kalendarz wizyt u lekarza, jak rozwija się maluch, jak wspierać jego rozwój. I wiele, wiele innych.  Na stronie internetowej www.mamydlamamy.pl mamy spis treści, gdzie wymienione są wszystkie zagadnienia.

Książka
Książka „Mamy dla mamy” / Archiwum Hello Zdrowie


Barbara Falenta – pomysłodawczyni i koordynatorka projektu „Mamy piszą książkę”, którego rezultatem jest seria książek „Mamy dla Mamy” napisana wspólnie przez 1200 kobiet. Przedsiębiorcza kobieta, mama dwóch młodych mężczyzn, żona fajnego męża oraz pasjonatka dalekich podróży.

Sprawdź powiązane tematy

Posłuchaj podcastów stworzonych przez mamy dla mam!

Sprawdź
Dear User!

Before you click "Go to the Website" or close the window by clicking ×, please read the following information, as it concerns your personal data.

By clicking "Go to the website" or by closing this window, you consent to the processing of your personal data on the terms described below.

The administrator of personal data of people visiting our websites is USP Zdrowie sp. z o.o. with headquarters in Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

As part of USP Zdrowie services, we will collect information about the use of our websites. The scope of data collected by us includes, among others information stored in cookies, user's IP, as well as information about your device and browser.

Your data will be used by us for the following purposes: (i) providing you with access to a safe and functional website; (ii) conducting analyzes that allow to study the ways of using our websites and use their functionalities and content, as well as to improve and streamline them; (iii) marketing, including presenting you with advertisements and messages tailored to your interests and preferences (profiling).

The use of our websites will involve the use of technologies provided by third parties (e.g. Google, Facebook). As USP Zdrowie, we provide you with the opportunity to consent to the transfer of your data to the groups of recipients indicated by us by accepting all or some of the purposes of processing.

USP Zdrowie provides each user of our websites with the opportunity to exercise the right to request access to his personal data, rectify it, delete or limit processing, exercise the right to object to processing, as well as the right to transfer data. in the event that the legal basis for the processing of your personal data is your consent - we provide you with the possibility of withdrawing it at any time through dedicated mechanisms for managing privacy settings.

You can contact USP Zdrowie by: (i) sending an e-mail to the following address: daneosoboweusp@usp.pl; (ii) sending a letter to the following address: USP Zdrowie sp. z o.o., Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

Detailed information related to the rules for the processing of your personal data on individual USP Zdrowie websites can be found in our Privacy Policy (PL).

Below you can choose to accept all or some of the processing purposes. We will be happy if you decide to help us improve our services and websites!

Choose services
Service Description State
Solutions necessary to provide the service by electronic means
as part of our Websites, we use the localStorage solution. localStorage is a file created by the user's browser installed on his device. Thanks to the localStorage mechanism, we are able to provide our users with access to efficient and safe websites and the ability to use their functionalities (e.g. remembering your privacy settings and the possibility of changing them, remembering preferences related to the selected language of displaying the website, the ability to add products to the basket). Information saved and used as part of the localStorage mechanism will not be used to conduct marketing activities. The localStorage mechanism is necessary to provide our services in the form of Websites (Article 6 (1) (b) of the GDPR).
Analytical cookies:
cookies that are used for advanced analysis of user behavior on our websites. Analytical cookies are used, among others to analyze user behavior on Websites in order to optimize the appearance, content and functionality of websites. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following analytical cookies:
Google Analytics an online tool for analyzing website statistics. The tool allows us to track traffic on our websites, including the ability to analyze user behavior on websites. Based on the data collected using Google Analytics, we are able to develop our websites and provide a friendly appearance of the website and add new, useful functionalities. Google Analytics is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the rules governing the processing of personal data by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
Google Tag Manager tag management system developed by Google to manage JavaScript and HTML tags used for tracking and analysis on websites. Google Tag Manager is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
HotJar tool for analyzing user behavior on the website using, among others heat maps (analysis of the user's cursor behavior on the website). With this tool, we can design our websites more effectively and improve their readability and functionality. HotJar is provided and operated by Hotjar Limited. More information on the principles of personal data processing by HotJar can be found here: https://help.hotjar.com/hc/en-us/categories/115001323967-About-Hotjar
Marketing cookies:
cookies that allow us to conduct activities related to the promotion of our services, products and websites. This category of cookies will be used, inter alia, in order to show you advertisements tailored to your preferences or provide other marketing content. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following marketing cookies:
Facebook Pixel the Facebook Pixel tool is a piece of code on the website that allows you to measure, optimize and create groups of recipients of advertising campaigns on Facebook. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. Facebook Pixel is provided and operated by Facebook Ireland Limited. Facebook Pixel collects basic information stored in the cookie and information about the website and your activity. Facebook Ireland Limited may transfer personal data of its users to the United States of America, based on the legal mechanisms provided for in applicable law. The basis for the transfer of your data in some cases may also be your consent, which we collect as part of our websites. therefore, we would like to draw your attention to the fact that the law on the protection of personal data in the United States of America differs from European legislation and may not provide you with the same rights as those provided for by the provisions in force in Poland, and in some cases it may also combine with the possibility of access to your data by the authorities and services of a third country. in order to ensure the fullest protection of your rights and freedoms, the mechanisms used as part of the Facebook Pixel tool prevent your identification data from being identified and are subject to automatic processes of their removal in short periods.

We would also like to inform you that when using the Facebook Pixel USP Zdrowie tool, it complies with the current Regulations of Facebook Business Tools, including the agreements on the principles of co-administration of personal data. in order to fulfill the obligation resulting from the provisions of data protection law, we would like to inform you that in the scope of processing information collected using the Facebook Pixel tool:
  1. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited, with its registered office at 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbor, Dublin 2, Ireland, act as joint controllers (entities jointly deciding on the purposes and methods of personal data processing).
  2. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited have made joint arrangements regarding the performance of their obligations under the provisions of the GDPR.
  3. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited are responsible for providing appropriate grounds for processing personal data related to the collection of information via Facebook Pixel. Therefore, USP Zdrowie provides users with the opportunity to voluntarily consent to the collection and use of their data for marketing purposes on the websites, in particular for the purpose of conducting marketing campaigns on Facebook. Facebook Ireland Limited provides appropriate legal grounds relating to the possibility of using the personal data of portal users for the purposes of conducting USP Zdrowie marketing activities.
  4. As part of this Privacy Policy, USP Zdrowie provides you with access to all information related to the principles of data processing as part of our business activities. Information related to the principles of personal data processing by Facebook Ireland Limited, determination of the legal basis for such processing and the methods of exercising your rights by Facebook Ireland Limited, including information on the relevant Facebook contact forms, can be found in the Data Policy available at: https://www.facebook.com/about/privacy.
  5. USP Zdrowie is responsible to the users of Internet Services for the correct operation of the mechanisms enabling obtaining and withdrawing consents to use the information collected through the Facebook Pixel tool. After receiving the data collected via Facebook Pixel, Facebook Ireland Limited is independently responsible for the rights specified in Art. 15 - 20 GDPR towards users of your social network.
  6. Both USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited provide the possibility of exercising the right to object. in the event of receipt of a request related to an objection to the processing of personal data, USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited will take appropriate steps regarding the further processing of their users' data.
  7. USP Zdrowie is responsible for the proper implementation and configuration of Facebook Pixel. Facebook Ireland Limited remains responsible for ensuring the security of the service offered to us and personal data processed as part of Facebook Pixel.
  8. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited remain responsible for the proper response to all identified data breaches. The responsibility of USP Zdrowie in connection with the use of Facebook Pixel services applies to all cases related to providing users with a properly implemented and configured tool. Facebook Ireland Limited is responsible for all data protection breaches related to processing operations performed as part of the marketing service provided to us.
LinkedIn Insight Tag short code in Java Script technology that supports conversion tracking, website audience and site demographics for LinkedIn advertising campaigns. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. The LinkedIn Insight Tag is provided and operated by LinkedIn Ireland Unlimited Company. More information on the rules for the processing of personal data with the processing of personal data by LinkedIn can be found here: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/65513/add-the-linkedin-insight-tag-to-your-website?lang=en
Google Ads tool that is one of the elements of the Google advertising system, allowing the display of sponsored links in the search results of the Google Search Engine and on websites of entities cooperating with Google. The Google Ads tool is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
SALESmanago tool enabling the identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The SALESmanago tool is provided and operated by our partner, Benhauer Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the SALESmanago tool can be found here: https://www.salesmanago.pl/marketing-automation/technologie.htm
AppNexus / Xaxis Turbine Xaxis is a global digital media platform that programmatically connects advertisers with audiences. More information on the principles of personal data processing using the Xaxis Turbine tool can be found here: https://www.xaxis.com/privacy-notice/polityka-prywatnosci-xaxis/
Selectivv tool enabling user data segmentation, used to target emissions as part of an advertising campaign. More about the rules on the site: https://selectivv.com/polityka-prywatnosci/
Campaign Manager 360 system for managing advertisements and measuring their effectiveness, designed for advertisers and media agencies. It is part of the Google Marketing Platform provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Revhunter A tool that allows you to send advertisements to users of the Administrator's website in the form of e-mail messages that are tailored to the user's actions and behavior on the website. The retargeting service is performed via the Revhunter tool, which belongs to INIS sp. z o.o. with headquarters in Rybnik at Raciborska 35a street, Poland (TAX ID: 6423128785). More info on page: https://revhunter.pl/polityka-prywatnosci
CAKE cloud-based tool that enables campaign management, optimization and monitoring of partners in the area of performance marketing. More information here: https://getcake.com/privacy-policy/
User.com tool enabling identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The User.com tool is provided and operated by our partner, User.com Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the User.com tool can be found here: https://user.com/en/privacy-policy/
Make.com is a tool for automating business processes, enabling integrations with other systems, analyzing user behavior on websites, and delivering personalized content and experiences. Make.com is provided and supported by Make.com Inc. You can find more information about the personal data processing policies using the Make.com tool here: https://www.make.com/en/privacy-notice
TikTok Pixel TikTok Pixel - A tool to integrate with your website that allows you to share website events with TikTok. When used with TikTok for Business tools, the Pixel can measure website traffic, assess the effectiveness of ad campaigns, optimize campaigns, and acquire new customers. Once properly set up and verified, the Pixel conveys information about actions taken on your site according to the events you have configured, which reflect the entire customer journey from viewing a product details page to adding an item to a cart and making a purchase. The Pixel collects data available via standard web browsers, including information about ads or events, timestamps, IP addresses, device data, and cookies that support the measurement, optimization, and targeting of your campaigns. In the future, this data will enable TikTok to customize recommendations for Pixel event settings and offer automated solutions. More information about this tool can be found in TikTok's Privacy Policy and TikTok Business Product Terms

After 5 seconds, we will refresh the page to load the current settings.