fot. archiwum prywatne

„Japończycy uważają, że słowa mają moc – wpływają nie tylko na osobowość, ale także na zdolności dziecka”. O wychowaniu dzieci w Japonii mówi Paulina Imai

– W Japonii każdy poród jest płatny. Po potwierdzeniu ciąży przez ginekologa należy się udać do Shiyakusho lub Kuyakusho – czyli polskiego odpowiednika urzędu miasta i zawiadomić o ciąży. Po złożeniu zgłoszenia ciężarna otrzymuje Boshitecho, czyli książkę zdrowia matki i dziecka, dokumenty na bezpłatne badania, a także pieniądze „na poród”, w wysokości około 13260 zł – opowiada Paulina Imai, Polka, która od siedmiu lat mieszka w Japonii.

Klaudia Kierzkowska: Od kilku lat mieszka pani w Japonii. Jak to się stało, że właśnie tam postanowiła pani spędzić swoje życie?

Paulina Imai: Kiedy miałam 24 lata, po raz pierwszy przyleciałam do Japonii, do szkoły językowej w Sapporo. Już od najmłodszych lat lubiłam oglądać anime i słuchać japońskiej muzyki. W międzyczasie, w 2015 roku, zostało podpisane między Polską a Japonią porozumienie, które dotyczyło wprowadzenia programu „Zwiedzaj i Pracuj”. I to właśnie wtedy w mojej głowie zrodziła się myśl, by jeszcze raz przylecieć do Japonii, tym razem na własną rękę. Sama, bez czyjejkolwiek pomocy chciałam poznać tutejsze życie, kulturę. Nawet przez chwilę nie pomyślałam, że to właśnie w Japonii spotkam miłość mojego życia. Zakochałam się, wzięłam ślub i zostałam na dłużej.

Jest pani mamą 1,5-rocznego synka Hiro, który urodził się w Japonii. Jak wygląda opieka medyczna w czasie ciąży w Japonii?

Czas trwania ciąży w Japonii oblicza się trochę inaczej – ciąża trwa 10 miesięcy.

Między 6. a 8. tygodniem ciąży wykonuje się wstępne badanie lekarskie. Lekarze przeprowadzają szczegółowy wywiad na temat chorób, przyjmowanych leków. Zlecają szczegółowe badania krwi i moczu. Wykonywana jest również cytologia. Sprawdzana jest waga, wzrost, ciśnienie krwi, a także kostki pod kątem obrzęku. Kontrolne badania lekarskie odbywają się co 4 tygodnie do 28. tygodnia ciąży, co 2 tygodnie do 36. tygodnia, a następnie co tydzień aż do porodu. Prowadzenie ciąży w Japonii nie odbiega zbytnio od standardów panujących w Polsce.

Prawdą jest, że za poród w Japonii się płaci? Nie można rodzić bezpłatnie w szpitalu?

W Japonii każdy poród jest płatny. Po potwierdzeniu ciąży przez ginekologa należy się udać do Shiyakusho lub Kuyakusho – czyli polskiego odpowiednika urzędu miasta i zawiadomić o ciąży.

Po złożeniu zgłoszenia ciężarna otrzymuje Boshitecho, czyli książkę zdrowia matki i dziecka, dokumenty na bezpłatne badania, a także pieniądze „na poród”, w wysokości około 13260 zł.

Ciężarna ma do wyboru szpital lub klinikę z prywatnymi pokojami. Oczywiście im wyższy standard w klinice, tym większa dopłata z własnej kieszeni.

W Polsce, o ile nie ma żadnych przeciwwskazań, już w 2.-3. dobie młoda mama, która urodziła dziecko drogami natury, wychodzi ze szpitala. W Japonii podobnie?

Pierworódka spędza w szpitalu aż 7 dni. Po kolejnym porodzie naturalnym szpital opuszcza po 4 dniach, a jeśli poród odbył się przez cesarskie cięcie, kobieta jest wypisywana w 6. dobie.

Jak wygląda kwestia urlopu macierzyńskiego i rodzicielskiego w Japonii? W Polsce młoda mama po narodzinach dziecka może skorzystać z roku płatnego urlopu.

Urlop macierzyński wykorzystuje się już od sześciu tygodni przed przewidywaną datą porodu. Urlop ten wynosi osiem tygodni. Urlop wychowawczy (rodzicielski) zazwyczaj wykorzystywany jest do momentu, w którym dziecko ukończy pierwszy rok życia. Po złożeniu odpowiedniego wniosku może zostać przedłużony, jednak musi być ku temu powód. np. trudności ze znalezieniem żłobka.

Podczas trwania urlopu macierzyńskiego kobieta otrzymuje wynagrodzenie w wysokości dwóch trzecich dziennego wynagrodzenia. Przez pierwsze 180 dni urlopu wychowawczego wypłacana jest kwota stanowiąca równowartość 67 proc. wynagrodzenia przed rozpoczęciem urlopu, a następnie 50 proc.

Japonia słynie z wychowania opartego na konkretnych zasadach. Jak wygląda wychowanie dziecka w Japonii? Czym różni się od wychowania dziecka w Polsce?

Kobiety w Japonii całe swoje życie podporządkowują dziecku. Zajmują się domem i wychowaniem potomstwa. Ojcowie pracują. Jakiś czas temu w Japonii dużą popularnością cieszył się zwrot „ikumen”, określający ojców aktywnie uczestniczących w opiece nad dziećmi. Oczywiście podział ról różni się w zależności od sytuacji rodziny, jednak w zdecydowanej większości przypadków to właśnie matka odpowiedzialna jest za opiekę nad dziećmi.

W Japonii większość dzieci od momentu urodzenia aż do czasów podstawówki śpi razem z rodzicami lub jednym z rodziców. Co ciekawe, w tutejszych szkołach nie ma woźnych, dzieci same sprzątają klasy po lunchu i po skończonych zajęciach.

W Japonii panuje silne przekonanie, że skromność jest cnotą i absolutnie nie wypada się chwalić. Dlatego dzieci, nawet gdy są chwalone, często zaprzeczają, co jest odbierane jako dobre wychowanie. Zdecydowana większość dzieci uczęszcza na różnego rodzaju zajęcia pozalekcyjne, ucząc się nawet do późnych godzin wieczornych.

Co panią najbardziej zaskoczyło w wychowaniu dzieci w Japonii?

Jestem dopiero na początku drogi macierzyństwa, nie mam jeszcze dużego doświadczenia. Jednak jest jedna rzecz, która przychodzi mi na myśl, będąca jednocześnie plusem i minusem. W Japonii przyjęło się, że rodzice czy teściowie przez pierwszy miesiąc po porodzie pomagają młodej mamie. Są dla niej wsparciem, podporą.

Jak wygląda system przedszkolny w Japonii? Maluchy uczęszczają do żłobka, przedszkola, czy może dopiero zapisywane są do szkoły podstawowej?

Mamy tutaj żłobki i przedszkola. Przedszkola obejmują trzyletni okres, który trwa od trzeciego roku życia. Po przedszkolu dzieci rozpoczynają naukę w szkołach podstawowych. Placówki dzienne opiekują się dziećmi od niemowlęctwa do momentu rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej. Niemalże 100 proc. dzieci uczęszcza zarówno do żłobka, jak i do przedszkola. Dlaczego? Wszystko po to, by dziecko nabyło jak najwięcej podstawowych umiejętności życiowych i edukacyjnych. Podczas czasu wolnego dzieci zachęcane są do zabawy z rówieśnikami, a także do zwracania uwagi na siebie i angażowania się w zabawę. Dąży się do tego, by nie spędzały czasu samotnie. Materiały do modelowania i innych działań w razie potrzeby zapewnia nauczyciel. Japońscy nauczyciele są przystępni, spokojni i ciepli w kontaktach z dziećmi. Na pewno nie są autorytarni.

Japończycy uważają, że osobowość dziecka kształtuje się do 6. roku życia. Dlatego przez pierwsze 6 lat poświęcają mu szczególnie dużo uwagi. Co takiego rodzice robią w tym czasie dla dziecka, na czym się koncentrują?

Japończycy uważają, że 80 proc. mózgu kształtuje się do trzeciego roku, a 90 proc. do szóstego roku życia. Ich zdaniem to właśnie wtedy jest „złoty czas” na budowanie fundamentów życia, w tym zdolności, wzorców myślowych i osobowościowych.

Ich zdaniem czas, w którym ustala się podstawa osobowości dziecka, jest proporcjonalny do czasu, w którym rozwija się mózg. W miarę tego procesu tworzone są również fundamenty dla zdolności, wzorców myślowych, nawyków i zainteresowań, które wyrażają się jako osobowość. Ludzie rodzą się z pewnym „temperamentem”, ale w miarę dorastania ich osobowość pokazuje wynik tego, jak na ten temperament wpłynęli ich rodzice i środowisko, w którym się znaleźli. Dzieci chłoną jak gąbka wszystko, co widzą, słyszą i czego doświadczają.

My, dorośli, nieświadomie filtrujemy informacje, które widzimy i słyszymy, a nasze mózgi wybierają tylko te rzeczy, których potrzebujemy i którymi jesteśmy zainteresowani. Mózg sześciolatka czy młodszego dziecka nie potrafi odróżnić dobra od zła, a to, co widzi lub słyszy, odciska się na nim bez tego tak zwanego filtrowania.

Japończycy uważają, że słowa mają moc – wpływają nie tylko na osobowość, ale także na zdolności. Przykładowo, jeśli powiemy dziecku, że czegoś „nie umie”, to nawet nie będzie chciało spróbować. Dzieci przyjmują słowa takimi, jakimi są. Niezależnie od tego, czy rozumieją znaczenie słów, czy nie, przechowują je w swojej podświadomości. Japończycy bardzo dużą uwagę zwracają na to, co mówią do swojego dziecka, nie odmawiają mu niczego i zapewniają dobre i bezpieczne środowisko.

Wszelkiego rodzaju zabawki i gry odgrywają ważną rolę w japońskiej tradycji wychowania dzieci? Jakimi zabawkami głównie bawią się japońskie dzieci?

Dawniej dzieci w Japonii bawiły się bębnami taiko i innymi oryginalnymi japońskimi zabawkami. Były one naprawdę niepowtarzalne i miały w sobie pewnego rodzaju „moc”. Jednak w dzisiejszych czasach zabawki są bardzo podobne do tych, jakimi bawią się polskie dzieci.

Przeczytałam, że Dzień Dziecka w Japonii obchodzą tylko chłopcy. To prawda?

Tak, to prawda.

Kodomo no hi, czyli Dzień Dziecka, w Japonii obchodzony jest piątego maja. Jednak już w kwietniu można zobaczyć pięknie przystrojone w Koi Nobori (symbol Dnia Dziecka) ogródki. Koi Nobori to chorągiewki w kształcie karpia ku czci syna, aby ten rósł zdrowy i silny.

Kolor czarny symbolizuje ojca, kolor czerwony matkę, kolor niebieski pierwsze dziecko, a pozostałe kolory – kolejne dzieci. Japończycy dekorują również domy lalkami przedstawiającymi chłopców, które ubrane są w zbroje lub hełmy samurajów – kabuto, aby synowie rośli silni. Zgodnie z tradycją, tego dnia należy zjeść mochi, które przypominają nasze kluski śląskie, ale w wersji na słodko. Mochi zawinięte są w lisé kashiwa, a to dlatego, że liście te nie opadają, dopóki drzewo nie wypuści nowych — ma to zapewnić przedłużenie linii rodu.

„Dzieci w Korei są dla rodziców całym życiem. I należą do najnieszczęśliwszych dzieci na świecie”. Jak wychowuje się dzieci w Korei, mówi Anna Sawińska

Polecamy

„Dzieci w Korei są dla rodziców całym życiem. I należą do najnieszczęśliwszych dzieci na świecie”. Jak wychowuje się dzieci w Korei, mówi Anna Sawińska

– W Korei wychowaniu dziecka podporządkowuje się całe życie rodzinne. Wybór odpowiedniej szkoły determinuje miejsce zamieszkania rodziny, zarobione pieniądze w większości wydaje się na jego szeroko rozumianą edukację i rozwój. To dziecku poświęca się najwięcej czasu i energii, własne potrzeby schodzą na drugi plan – opowiada Anna Sawińska, która w Korei mieszkała kilkanaście lat.

Czytaj

Dzień Dziecka to święto chłopców. A co z dziewczynkami?

Hina Matsuri, inaczej nazywane „Świętem Brzoskwini”, to święto dziewcząt. To wyjątkowe wydarzenie, podczas którego życzy się bezpiecznego wzrostu dziecka i odpędza się od niego pecha. Japończycy dekorują swoje domy czy sklepy specjalnymi lalkami Hina ningyo, a dziadkowie, znajomi i krewni zapraszani są do świętowania, serwując uroczyste posiłki, takie jak chirashizushi, zupę z małży czy ciastka ryżowe. Na tym jednak nie koniec. W Japonii dziewczynki i chłopcy mają również swoje wspólne święto – Shichi Go San. To jedna z najstarszych tradycyjnych imprez w Japonii. Święto obchodzą dziewczęta w wieku trzech i siedmiu lat oraz trzy- i pięcioletni chłopcy. 15 listopada dzieci razem ze swoimi rodzicami odwiedzają kapliczki, by świętować wzrost swoich pociech. W ostatnich latach uroczystości i wizyty odbywają się również w pogodne dni października i listopada oraz w weekendy i święta.

W jaki sposób rodzice w Japonii najczęściej spędzają czas ze swoimi dziećmi?

Kobiety bardzo dużo czasu spędzają ze swoimi dziećmi, oddają im „całe swoje życie”. Z dziećmi do 4. roku życia chodzą do świetlic, gdzie mogą chwilę „odpocząć”, porozmawiać i wymienić się problemami lub doświadczeniami z innymi mamami. 3-4-letnie dzieci bawią się same, tymi młodszymi opiekuje się personel świetlicy. Starsze dzieci coraz bardziej angażowane są w wykonywanie domowych obowiązków. Uczestniczą w gotowaniu, sprzątaniu czy pomagają rozwiesić pranie. Kiedy tata jest w domu, razem jeżdżą na biwaki, grają w różne gry karciane lub planszowe, bawią się w kalambury, wspólnie rysują, czytają książki, uprawiają sporty i ćwiczą.

W Japonii model rodziny jest bardzo tradycyjny. Kobieta zajmuje się domem i dziećmi, a mężczyzna utrzymaniem rodziny. Zastanawiam się, jak traktowane są kobiety, które świadomie rezygnują z macierzyństwa?

Z roku na rok coraz więcej kobiet wchodzi na rynek pracy, a tym samym rośnie liczba kobiet, które nie chcą mieć dzieci. W ankiecie przeprowadzonej wśród studentów uczelni wyższych (przebadano 3756 osób) 14,9 proc. kobiet odpowiedziało, że nie chce mieć dzieci.

Obecnie dominują zróżnicowane sposoby stylu życia, głównie wśród młodych ludzi, a wielu z nich uważa, że małżeństwo i rodzenie dzieci nie jest konieczne. Jednak z drugiej strony, jest naprawdę bardzo dużo osób mających staroświecki pogląd, który mówi o tym, że kobiety, zwłaszcza te starsze, nie powinny pracować. Ich „obowiązkiem” jest rodzenie i wychowywanie dzieci. Uważają również, że rodzicielstwo powinno być ważniejsze niż praca.

 

Paulina Imai – mama małego i walecznego wcześniaka Hiro. Do Japonii przyjechała nauczyć się tylko języka japońskiego. Została na stałe i założyła rodzinę. Promuje przyjazną pielęgnację, bliskość i więź z dzieckiem poprzez dotyk Shantala wśród japońskich mam

Sprawdź powiązane tematy

Posłuchaj podcastów stworzonych przez mamy dla mam!

Sprawdź
Dear User!

Before you click "Go to the Website" or close the window by clicking ×, please read the following information, as it concerns your personal data.

By clicking "Go to the website" or by closing this window, you consent to the processing of your personal data on the terms described below.

The administrator of personal data of people visiting our websites is USP Zdrowie sp. z o.o. with headquarters in Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

As part of USP Zdrowie services, we will collect information about the use of our websites. The scope of data collected by us includes, among others information stored in cookies, user's IP, as well as information about your device and browser.

Your data will be used by us for the following purposes: (i) providing you with access to a safe and functional website; (ii) conducting analyzes that allow to study the ways of using our websites and use their functionalities and content, as well as to improve and streamline them; (iii) marketing, including presenting you with advertisements and messages tailored to your interests and preferences (profiling).

The use of our websites will involve the use of technologies provided by third parties (e.g. Google, Facebook). As USP Zdrowie, we provide you with the opportunity to consent to the transfer of your data to the groups of recipients indicated by us by accepting all or some of the purposes of processing.

USP Zdrowie provides each user of our websites with the opportunity to exercise the right to request access to his personal data, rectify it, delete or limit processing, exercise the right to object to processing, as well as the right to transfer data. in the event that the legal basis for the processing of your personal data is your consent - we provide you with the possibility of withdrawing it at any time through dedicated mechanisms for managing privacy settings.

You can contact USP Zdrowie by: (i) sending an e-mail to the following address: daneosoboweusp@usp.pl; (ii) sending a letter to the following address: USP Zdrowie sp. z o.o., Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

Detailed information related to the rules for the processing of your personal data on individual USP Zdrowie websites can be found in our Privacy Policy (PL).

Below you can choose to accept all or some of the processing purposes. We will be happy if you decide to help us improve our services and websites!

Choose services
Service Description State
Solutions necessary to provide the service by electronic means
as part of our Websites, we use the localStorage solution. localStorage is a file created by the user's browser installed on his device. Thanks to the localStorage mechanism, we are able to provide our users with access to efficient and safe websites and the ability to use their functionalities (e.g. remembering your privacy settings and the possibility of changing them, remembering preferences related to the selected language of displaying the website, the ability to add products to the basket). Information saved and used as part of the localStorage mechanism will not be used to conduct marketing activities. The localStorage mechanism is necessary to provide our services in the form of Websites (Article 6 (1) (b) of the GDPR).
Analytical cookies:
cookies that are used for advanced analysis of user behavior on our websites. Analytical cookies are used, among others to analyze user behavior on Websites in order to optimize the appearance, content and functionality of websites. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following analytical cookies:
Google Analytics an online tool for analyzing website statistics. The tool allows us to track traffic on our websites, including the ability to analyze user behavior on websites. Based on the data collected using Google Analytics, we are able to develop our websites and provide a friendly appearance of the website and add new, useful functionalities. Google Analytics is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the rules governing the processing of personal data by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
Google Tag Manager tag management system developed by Google to manage JavaScript and HTML tags used for tracking and analysis on websites. Google Tag Manager is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
HotJar tool for analyzing user behavior on the website using, among others heat maps (analysis of the user's cursor behavior on the website). With this tool, we can design our websites more effectively and improve their readability and functionality. HotJar is provided and operated by Hotjar Limited. More information on the principles of personal data processing by HotJar can be found here: https://help.hotjar.com/hc/en-us/categories/115001323967-About-Hotjar
Marketing cookies:
cookies that allow us to conduct activities related to the promotion of our services, products and websites. This category of cookies will be used, inter alia, in order to show you advertisements tailored to your preferences or provide other marketing content. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following marketing cookies:
Facebook Pixel the Facebook Pixel tool is a piece of code on the website that allows you to measure, optimize and create groups of recipients of advertising campaigns on Facebook. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. Facebook Pixel is provided and operated by Facebook Ireland Limited. Facebook Pixel collects basic information stored in the cookie and information about the website and your activity. Facebook Ireland Limited may transfer personal data of its users to the United States of America, based on the legal mechanisms provided for in applicable law. The basis for the transfer of your data in some cases may also be your consent, which we collect as part of our websites. therefore, we would like to draw your attention to the fact that the law on the protection of personal data in the United States of America differs from European legislation and may not provide you with the same rights as those provided for by the provisions in force in Poland, and in some cases it may also combine with the possibility of access to your data by the authorities and services of a third country. in order to ensure the fullest protection of your rights and freedoms, the mechanisms used as part of the Facebook Pixel tool prevent your identification data from being identified and are subject to automatic processes of their removal in short periods.

We would also like to inform you that when using the Facebook Pixel USP Zdrowie tool, it complies with the current Regulations of Facebook Business Tools, including the agreements on the principles of co-administration of personal data. in order to fulfill the obligation resulting from the provisions of data protection law, we would like to inform you that in the scope of processing information collected using the Facebook Pixel tool:
  1. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited, with its registered office at 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbor, Dublin 2, Ireland, act as joint controllers (entities jointly deciding on the purposes and methods of personal data processing).
  2. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited have made joint arrangements regarding the performance of their obligations under the provisions of the GDPR.
  3. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited are responsible for providing appropriate grounds for processing personal data related to the collection of information via Facebook Pixel. Therefore, USP Zdrowie provides users with the opportunity to voluntarily consent to the collection and use of their data for marketing purposes on the websites, in particular for the purpose of conducting marketing campaigns on Facebook. Facebook Ireland Limited provides appropriate legal grounds relating to the possibility of using the personal data of portal users for the purposes of conducting USP Zdrowie marketing activities.
  4. As part of this Privacy Policy, USP Zdrowie provides you with access to all information related to the principles of data processing as part of our business activities. Information related to the principles of personal data processing by Facebook Ireland Limited, determination of the legal basis for such processing and the methods of exercising your rights by Facebook Ireland Limited, including information on the relevant Facebook contact forms, can be found in the Data Policy available at: https://www.facebook.com/about/privacy.
  5. USP Zdrowie is responsible to the users of Internet Services for the correct operation of the mechanisms enabling obtaining and withdrawing consents to use the information collected through the Facebook Pixel tool. After receiving the data collected via Facebook Pixel, Facebook Ireland Limited is independently responsible for the rights specified in Art. 15 - 20 GDPR towards users of your social network.
  6. Both USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited provide the possibility of exercising the right to object. in the event of receipt of a request related to an objection to the processing of personal data, USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited will take appropriate steps regarding the further processing of their users' data.
  7. USP Zdrowie is responsible for the proper implementation and configuration of Facebook Pixel. Facebook Ireland Limited remains responsible for ensuring the security of the service offered to us and personal data processed as part of Facebook Pixel.
  8. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited remain responsible for the proper response to all identified data breaches. The responsibility of USP Zdrowie in connection with the use of Facebook Pixel services applies to all cases related to providing users with a properly implemented and configured tool. Facebook Ireland Limited is responsible for all data protection breaches related to processing operations performed as part of the marketing service provided to us.
LinkedIn Insight Tag short code in Java Script technology that supports conversion tracking, website audience and site demographics for LinkedIn advertising campaigns. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. The LinkedIn Insight Tag is provided and operated by LinkedIn Ireland Unlimited Company. More information on the rules for the processing of personal data with the processing of personal data by LinkedIn can be found here: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/65513/add-the-linkedin-insight-tag-to-your-website?lang=en
Google Ads tool that is one of the elements of the Google advertising system, allowing the display of sponsored links in the search results of the Google Search Engine and on websites of entities cooperating with Google. The Google Ads tool is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
SALESmanago tool enabling the identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The SALESmanago tool is provided and operated by our partner, Benhauer Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the SALESmanago tool can be found here: https://www.salesmanago.pl/marketing-automation/technologie.htm
AppNexus / Xaxis Turbine Xaxis is a global digital media platform that programmatically connects advertisers with audiences. More information on the principles of personal data processing using the Xaxis Turbine tool can be found here: https://www.xaxis.com/privacy-notice/polityka-prywatnosci-xaxis/
Selectivv tool enabling user data segmentation, used to target emissions as part of an advertising campaign. More about the rules on the site: https://selectivv.com/polityka-prywatnosci/
Campaign Manager 360 system for managing advertisements and measuring their effectiveness, designed for advertisers and media agencies. It is part of the Google Marketing Platform provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Revhunter A tool that allows you to send advertisements to users of the Administrator's website in the form of e-mail messages that are tailored to the user's actions and behavior on the website. The retargeting service is performed via the Revhunter tool, which belongs to INIS sp. z o.o. with headquarters in Rybnik at Raciborska 35a street, Poland (TAX ID: 6423128785). More info on page: https://revhunter.pl/polityka-prywatnosci
CAKE cloud-based tool that enables campaign management, optimization and monitoring of partners in the area of performance marketing. More information here: https://getcake.com/privacy-policy/
User.com tool enabling identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The User.com tool is provided and operated by our partner, User.com Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the User.com tool can be found here: https://user.com/en/privacy-policy/
Make.com is a tool for automating business processes, enabling integrations with other systems, analyzing user behavior on websites, and delivering personalized content and experiences. Make.com is provided and supported by Make.com Inc. You can find more information about the personal data processing policies using the Make.com tool here: https://www.make.com/en/privacy-notice
TikTok Pixel TikTok Pixel - A tool to integrate with your website that allows you to share website events with TikTok. When used with TikTok for Business tools, the Pixel can measure website traffic, assess the effectiveness of ad campaigns, optimize campaigns, and acquire new customers. Once properly set up and verified, the Pixel conveys information about actions taken on your site according to the events you have configured, which reflect the entire customer journey from viewing a product details page to adding an item to a cart and making a purchase. The Pixel collects data available via standard web browsers, including information about ads or events, timestamps, IP addresses, device data, and cookies that support the measurement, optimization, and targeting of your campaigns. In the future, this data will enable TikTok to customize recommendations for Pixel event settings and offer automated solutions. More information about this tool can be found in TikTok's Privacy Policy and TikTok Business Product Terms

After 5 seconds, we will refresh the page to load the current settings.