Jassica Kmieć / archiwum prywatne fot. archiwum prywatne

„Chęć zabiegania o uwagę rodziców może być powodem skłaniającym do kłamstwa”. Co robić, gdy dzieci kłamią, tłumaczy psycholożka Jessica Kmieć

- Kiedy zauważamy, że dziecko kłamie, stawiajmy granice, jednak w taki sposób, by jednocześnie nie narastało w nim poczucie strachu. To właśnie strach często jest powodem, dla którego dzieci kłamią. Otwórzmy się na dyskusję, na to, by dziecko samo mogło przyznać się, że coś się wydarzyło - mówi psycholożka Jessica Kmieć.

Klaudia Kierzkowska: Dlaczego dzieci kłamią?

Jessica Kmieć: Powodów, dla których dzieci (jak i dorośli) kłamią, jest całe mnóstwo. Kiedy dzieci posuwają się do kłamstwa, możemy przypuszczać, że w ten sposób próbują zaspokoić jakąś swoją potrzebę. Zgodnie z ich predykcją jedyną skuteczną metodą, jaką na ten moment są w stanie się posługiwać, jest nieszczerość. Dzieci kłamią, gdy odczuwają lęk, strach, zawstydzenie. Nie zapominajmy, że dzieci otaczają się przedmiotami i mają dostęp do świata fantazji — czy to poprzez różnego rodzaju zabawy, zabawki czy oglądanie filmów, bajek. Tym samym intencją dziecka nie zawsze będzie świadome wprowadzenie nas w błąd.

Kłamstwo czasami może być wytworem wyobraźni. Dzieci są świetnymi obserwatorami i naśladowcami zachowań rodziców. Zastanówmy się, czy nie zdarzyło nam się skierować do dzieci słów, które mogły być w naszym postrzeganiu drobnym kłamstwem, a dla nich były sygnałem, że niemówienie prawdy jest czymś naturalnym, a nawet opłacalnym.

Zastanawiam się, czy nie jest trochę tak, że dziecko kłamstwem chce nam pokazać, że zmaga się z jakimiś problemami.

Zdecydowanie tak. Dzieci, sięgając po repertuar takich zachowań, mogą chcieć nam pokazać, że mają jakieś problemy. Dlatego tak ważne jest zbudowanie zaufania i więzi z dzieckiem — poczucie bezpieczeństwa, zaopiekowania. Kluczowa jest przestrzeń do mówienia o swoich obawach, uczuciach. Tylko w takiej atmosferze dziecko będzie chciało dzielić się z nami swoimi problemami. Pamiętajmy, że to od nas, dorosłych, rodziców zależne jest, w jaki sposób dziecko postąpi — czy podzieli się z nami swoją historią, czy będzie się z problemami borykało samo.

Dziecko, które kłamie, może w pewnym sensie chcieć nam dać do zrozumienia, że obawia się kary i ma poczucie, że nie spełnia naszych oczekiwań. W ten sposób chce udowodnić, pokazać, że jest w stanie wszystkiemu podołać, ale także, że mierzy się z czymś dla siebie trudnym, jednak z jakichś powodów nie jest w stanie o tym otwarcie i bezpośrednio powiedzieć.

I tutaj nasza rola, aby zagwarantować dziecku poczucie, że go słuchamy, że interesujemy się jego życiem, że akceptujemy i kochamy. Tak, by miało w sobie poczucie, że może podzielić się z nami swoimi przeżyciami.

A może dzieci chcą po prostu być bardziej dostrzeżone przez rodziców?

Oczywiście, chęć zabiegania o uwagę rodziców może być powodem skłaniającym do kłamstwa. W takim przypadku powinniśmy dokładnie przyjrzeć się, czy zadbaliśmy o naszą relację z dzieckiem, czy czuje się w naszej obecności na tyle bezpieczne, by mówić otwarcie, co czuje i myśli. Jeśli dziecko zataja przed nami prawdę, możemy przypuszczać, że nie czuje w sobie przestrzeni, by nam o niej powiedzieć. Być może w ten sposób chce zrobić na nas wrażenie i pokazać, że właśnie sprostało jakimś naszym oczekiwaniom. Zwróćmy uwagę, przyjrzyjmy się, czy nasze dziecko ma świadomość, że jest przez nas bezgranicznie kochane.

„Odcięcie od nowych technologii zostawiłbym na jedną okoliczność – kiedy widzimy, że dziecko naprawdę przegrywa swoje życie”. O higienie cyfrowej i zdigitalizowanym dzieciństwie mówi dr Maciej Dębski

Polecamy

„Odcięcie od nowych technologii zostawiłbym na jedną okoliczność – kiedy widzimy, że dziecko naprawdę przegrywa swoje życie”. O higienie cyfrowej i zdigitalizowanym dzieciństwie mówi dr Maciej Dębski

– To nie uzależnienie od sieci jest obecnie największym problemem młodzieży, lecz brak higieny cyfrowej. Jeśli z tym nie zrobimy porządku, rzeczywiście za 10-15 lat odwyki będą zapełnione przez młodych dorosłych, którzy nie wykształcili zdrowych nawyków, umiejętności radzenia sobie ze stresem, nudą, samotnością – mówi dr Maciej Dębski, socjolog problemów społecznych, edukator społeczny, fundator i prezes Fundacji DBAM O MÓJ Z@SIĘG.

Czytaj

A może jest też trochę tak, że dzieci kłamią, bo zauważyły, że rodzice nie zawsze w stosunku do nich są szczerzy, np. mówią, że nie ma słodyczy w domu, a dziecko wie, że przecież są schowane w górnej szafce.

Zdarza się, że rodzice niejednokrotnie i całkowicie nieświadomie dali dziecku przykład, który zainspirował do mówienia nieprawdy. Sięgnijmy pamięcią do wydarzeń z przeszłości i zastanówmy się, czy nie skierowaliśmy do dziecka słów w stylu „tylko nie mów pani nauczycielce w przedszkolu, tatusiowi, mamusi, babci itd., że…”, „jeśli ktoś będzie pytał, to powiedz, że...”, „jedziemy na szczepienie, ale nic nie poczujesz”. Z naszej perspektywy mogło się wydawać, że nie ma to większego znaczenia. Jednak dla naszych pociech mógł być to sygnał mówiący o tym, że kłamstwa w pewien sposób chronią nas przed jakąś nieprzyjemną, niekomfortową reakcją albo po prostu przed karą.

Czy jest może jakiś „przełomowy” wiek, w którym dzieci zaczynają kłamać?

4-letnie dziecko potrafi intencjonalnie posługiwać się kłamstwem. W wieku szkolnym dzieci zaczynają kłamać znacznie częściej.

Powodów jest wiele. Kiedy sięgniemy myślami do przeszłości, może się okazać, że nasza pociecha była kreatywna i charakteryzowała się rozbudowaną wyobraźnią, a my nie do końca zwróciliśmy na to uwagę. Trochę zignorowaliśmy fakt, żeby nauczyć ją rozróżniać to, co realne i prawdziwe, od tego, co jest światem fantazji.

Często się zdarza, że dzieci zaczynają kłamać po rozpoczęciu przygody z przedszkolem, szkołą?

Niemówienie prawdy u dzieci często pojawia się właśnie wraz z rozpoczęciem edukacji szkolnej i otrzymywaniem ocen — kiedy dziecko nie przynosi stopni, które postrzega jako pożądane. Główną motywacją dziecka jest uniknięcie kary, poczucie strachu, który popycha je do zastosowania takiej właśnie strategii, ale również chęć zadowolenia rodziców poprzez pokazanie, że w szkole radzi sobie tak, jak tego oczekujemy.

Kluczowe jest, abyśmy nie wypielęgnowali w sobie myśli, że dziecko ignoruje szkołę i nie jest ona dla niego ważna. Tutaj pojawia się rola rodzica, który wspólnie z dzieckiem powinien eksplorować źródło tych problemów. Z postawą akceptacji należy porozmawiać z dzieckiem na temat źródła problemów, z którymi się mierzy, i wspólnie postarać się znaleźć optymalne rozwiązanie. To też moment na to, aby zaakcentować, że kłamstwo jest czymś złym i nie służy radzeniu sobie z życiowymi potknięciami.

Czy kłamanie przychodzi dzieciom łatwo, czy muszą się wysilać, przemyśleć i dokładnie wszystko zaplanować?

Większość z nas, dorosłych, każdego dnia wielokrotnie kłamie — oczywiście mówimy tutaj głównie o drobnych kłamstwach. Jeśli jednak sięgamy już po taki repertuar zachowań czy decyzji i postanawiamy kogoś okłamać, to przypomnijmy sobie, jak usilnie potem zwracamy uwagę na to, aby kłamstwo nie wyszło na jaw. Kłamanie jest sporym wysiłkiem poznawczym. Zanim dziecko posunie się do kłamstwa, wcześniej przeprowadzi wewnętrzną analizę, z której wyniknie, że np. jego zachowanie nie jest akceptowalne, że to, do czego się ucieknie, nie zostanie dobrze ocenione, a być może w związku z tym będą czekać na nie jakieś konsekwencje. Z kalkulacji dziecka jednoznacznie wynika, że niepowiedzenie prawdy zwyczajnie bardziej się opłaca. To z kolei pokazuje, że ma rozwiniętą umiejętność wysnuwania wniosków, że zdaje sobie sprawę, jakie są społeczne oczekiwania. Już w tym momencie posiada umiejętność przewidywania skutków swoich zachowań. Mało tego, dziecko zdaje sobie sprawę, że jego kłamstwo niesie za sobą różne skutki np. że to właśnie ono obraziło lub sprawiło przykrość rodzeństwu. Mówimy tutaj o zjawisku samoświadomości, czyli „wiem, że to właśnie JA odpowiadam za pewne kwestie”.

Jak reagować, gdy widzimy, że dziecko kłamie — obnażać kłamstwo, zagadywać czy może poczekać, aż dziecko się przyzna?

Obnażanie kłamstwa, tym bardziej w towarzystwie innych osób, nie jest dobrym rozwiązaniem. Mogłoby wprawić dziecko w spore zakłopotanie, zmieszanie i sprawić, że poczuje się mocno zawstydzone, co w konsekwencji będzie pielęgnować w nim poczucie winy. Jeśli decydujemy się na to, aby publicznie okazać swoje niezadowolenie i upubliczniamy fakt, że dziecko skłamało, pokazujemy, że czujemy się bezsilni i bezradni w obliczu zaistniałej sytuacji. Reakcja ta z pewnością nie przyniesie wymiernych skutków i nie nauczy dziecka moralnej postawy. Niezwykle istotne jest, by rodzic budował i podtrzymywał z dzieckiem więź, tak by czuło się przy nim bezpieczne, aby przyznać szczerze, co się wydarzyło. Wychowanie w poczuciu, że jesteśmy akceptowani tacy, jacy jesteśmy, daje dzieciom grunt, aby opowiedzieć rodzicowi o tym, co naprawdę się wydarzyło.

Co w przypadku, gdy zauważymy, że dziecko kłamie, chcemy z nim porozmawiać, a ono nie chce. Poczekać i spróbować później czy może odpuścić?

Zadaniem rodzica jest pokazanie dziecku różnych strategii, po jakie może sięgać, by czuć się bezpiecznie, stabilnie. Swoją postawą możemy okazać akceptację, dać przestrzeń i zrozumienie w sytuacji, gdy podwinie mu się noga, dozna porażki czy popełni błąd.

Będziemy wówczas spokojni, że wzmocniliśmy naszą relację z dzieckiem i zadbaliśmy o poziom zaufania, który jest kluczowy w trakcie prowadzenia tego typu rozmów. W końcu zależy nam głównie na tym, by dziecko się otworzyło i było szczere. Będzie to możliwe jedynie wtedy, kiedy damy mu poczucie bezpieczeństwa. Jeśli dziecko początkowo nie jest zainteresowane podjęciem rozmowy dotyczącej kłamstwa, okażmy mu zrozumienie, dajmy czas na przemyślenie. Nie zapominajmy jednak, że rolą rodzica jest bycie przewodnikiem. Dlatego też koniec końców musimy odbyć z dzieckiem pouczającą rozmowę.

„Duży wpływ na to, jak dziecko postrzega świat, mają rodzice. Zdarza się, że rodzice nieświadomie uczą dzieci lęku” – mówi psycholożka Paulina Leszek

Polecamy

„Duży wpływ na to, jak dziecko postrzega świat, mają rodzice. Zdarza się, że rodzice nieświadomie uczą dzieci lęku” – mówi psycholożka Paulina Leszek

– Zdarza się, że rodzice nieświadomie uczą dzieci lęku. Robią to poprzez ograniczanie ryzyka – nie idź, bo się przewrócisz, nie rób tego, bo spadniesz, nie dotykaj, bo popsujesz. Oczywiście w sytuacjach, kiedy chodzi o bezpieczeństwo dziecka, należy reagować – mówi Paulina Leszek, psycholog dziecięcy z Poradni Psychologicznej Spokój w Głowie.

Czytaj

Zastanawiam się, czy za kłamstwo powinniśmy karać i wyciągać konsekwencje.

Przede wszystkim powinniśmy z dzieckiem porozmawiać i pokazać, jakie mogą być konsekwencje kłamstwa i jakie są te negatywne aspekty kłamania. Zanim dziecko okłamie, doceniajmy i podkreślajmy, jak ważne jest, że mówi prawdę. Chwalmy za dobrą postawę — czasami możemy ją nagrodzić. Rodzice są dla swojego dziecka przykładem, dlatego na co dzień warto inspirować pociechy do tego, aby nie wypielęgnowały w sobie strategii, że kłamanie w jakikolwiek sposób się opłaca, że przynosi korzyści. Pokazujmy drugą stronę medalu, że nieszczerość niesie za sobą więcej szkód, że takie zachowania zwyczajnie się nie opłacają. Jeśli jednak dostrzeżemy, że pomimo naszych uwag i rozmów dziecko wciąż kłamie — wyciągnijmy konsekwencje.

Jak oduczyć dziecko kłamstwa?

Zacznijmy od budowania z dzieckiem silnej, bezpiecznej więzi. Okażmy mu zrozumienie. Pokażmy, że jesteśmy zaciekawieni jego światem. Dziecko nie powinno usilnie zabiegać o zainteresowanie i czas spędzony z rodzicem. Rodzice powinni to swoim pociechom zagwarantować. Bądźmy prawdomówni. Idąc z dzieckiem na szczepienie, nie mówmy „nic nie będzie bolało, nawet nie poczujesz”. Zastanówmy się, jak po ukłuciu i bólu będziemy wyglądać w oczach dziecka? Miało nie boleć, a bolało. Skoro jesteśmy niewiarygodni, to jak dziecko ma obdarzyć nas zaufaniem? Rozmawiajmy, tłumaczmy, jakie zachowania są właściwe, a jakie nie. Na kłamstwa reagujmy ze spokojem, bądźmy cierpliwi w edukowaniu naszej pociechy. Kiedy zauważamy, że dziecko kłamie – stawiajmy granice, jednak w taki sposób, by jednocześnie nie narastało w nim poczucie strachu. To właśnie strach często jest powodem, dla którego dzieci kłamią. Otwórzmy się na dyskusję, na to, by dziecko samo mogło przyznać się, że coś się wydarzyło. Dajmy mu przyzwolenie i przestrzeń na to, by mówiło prawdę. Nie zapominajmy pochwalić dziecka, że podzieliło się z nami swoją perspektywą – mogło kosztować je to wiele wysiłku. Warto używać słów „dziękuję, że podzieliłeś/ się tym ze mną, to bardzo dużo dla mnie znaczy. Cieszę się, że mi ufasz”.

 

Jessica Kmieć – psycholożka i psychoterapeutka. Na Instagramie prowadzi profil @jessica.kmiec

Sprawdź powiązane tematy

Posłuchaj podcastów stworzonych przez mamy dla mam!

Sprawdź
Dear User!

Before you click "Go to the Website" or close the window by clicking ×, please read the following information, as it concerns your personal data.

By clicking "Go to the website" or by closing this window, you consent to the processing of your personal data on the terms described below.

The administrator of personal data of people visiting our websites is USP Zdrowie sp. z o.o. with headquarters in Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

As part of USP Zdrowie services, we will collect information about the use of our websites. The scope of data collected by us includes, among others information stored in cookies, user's IP, as well as information about your device and browser.

Your data will be used by us for the following purposes: (i) providing you with access to a safe and functional website; (ii) conducting analyzes that allow to study the ways of using our websites and use their functionalities and content, as well as to improve and streamline them; (iii) marketing, including presenting you with advertisements and messages tailored to your interests and preferences (profiling).

The use of our websites will involve the use of technologies provided by third parties (e.g. Google, Facebook). As USP Zdrowie, we provide you with the opportunity to consent to the transfer of your data to the groups of recipients indicated by us by accepting all or some of the purposes of processing.

USP Zdrowie provides each user of our websites with the opportunity to exercise the right to request access to his personal data, rectify it, delete or limit processing, exercise the right to object to processing, as well as the right to transfer data. in the event that the legal basis for the processing of your personal data is your consent - we provide you with the possibility of withdrawing it at any time through dedicated mechanisms for managing privacy settings.

You can contact USP Zdrowie by: (i) sending an e-mail to the following address: daneosoboweusp@usp.pl; (ii) sending a letter to the following address: USP Zdrowie sp. z o.o., Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

Detailed information related to the rules for the processing of your personal data on individual USP Zdrowie websites can be found in our Privacy Policy (PL).

Below you can choose to accept all or some of the processing purposes. We will be happy if you decide to help us improve our services and websites!

Choose services
Service Description State
Solutions necessary to provide the service by electronic means
as part of our Websites, we use the localStorage solution. localStorage is a file created by the user's browser installed on his device. Thanks to the localStorage mechanism, we are able to provide our users with access to efficient and safe websites and the ability to use their functionalities (e.g. remembering your privacy settings and the possibility of changing them, remembering preferences related to the selected language of displaying the website, the ability to add products to the basket). Information saved and used as part of the localStorage mechanism will not be used to conduct marketing activities. The localStorage mechanism is necessary to provide our services in the form of Websites (Article 6 (1) (b) of the GDPR).
Analytical cookies:
cookies that are used for advanced analysis of user behavior on our websites. Analytical cookies are used, among others to analyze user behavior on Websites in order to optimize the appearance, content and functionality of websites. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following analytical cookies:
Google Analytics an online tool for analyzing website statistics. The tool allows us to track traffic on our websites, including the ability to analyze user behavior on websites. Based on the data collected using Google Analytics, we are able to develop our websites and provide a friendly appearance of the website and add new, useful functionalities. Google Analytics is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the rules governing the processing of personal data by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
Google Tag Manager tag management system developed by Google to manage JavaScript and HTML tags used for tracking and analysis on websites. Google Tag Manager is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
HotJar tool for analyzing user behavior on the website using, among others heat maps (analysis of the user's cursor behavior on the website). With this tool, we can design our websites more effectively and improve their readability and functionality. HotJar is provided and operated by Hotjar Limited. More information on the principles of personal data processing by HotJar can be found here: https://help.hotjar.com/hc/en-us/categories/115001323967-About-Hotjar
Marketing cookies:
cookies that allow us to conduct activities related to the promotion of our services, products and websites. This category of cookies will be used, inter alia, in order to show you advertisements tailored to your preferences or provide other marketing content. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following marketing cookies:
Facebook Pixel the Facebook Pixel tool is a piece of code on the website that allows you to measure, optimize and create groups of recipients of advertising campaigns on Facebook. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. Facebook Pixel is provided and operated by Facebook Ireland Limited. Facebook Pixel collects basic information stored in the cookie and information about the website and your activity. Facebook Ireland Limited may transfer personal data of its users to the United States of America, based on the legal mechanisms provided for in applicable law. The basis for the transfer of your data in some cases may also be your consent, which we collect as part of our websites. therefore, we would like to draw your attention to the fact that the law on the protection of personal data in the United States of America differs from European legislation and may not provide you with the same rights as those provided for by the provisions in force in Poland, and in some cases it may also combine with the possibility of access to your data by the authorities and services of a third country. in order to ensure the fullest protection of your rights and freedoms, the mechanisms used as part of the Facebook Pixel tool prevent your identification data from being identified and are subject to automatic processes of their removal in short periods.

We would also like to inform you that when using the Facebook Pixel USP Zdrowie tool, it complies with the current Regulations of Facebook Business Tools, including the agreements on the principles of co-administration of personal data. in order to fulfill the obligation resulting from the provisions of data protection law, we would like to inform you that in the scope of processing information collected using the Facebook Pixel tool:
  1. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited, with its registered office at 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbor, Dublin 2, Ireland, act as joint controllers (entities jointly deciding on the purposes and methods of personal data processing).
  2. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited have made joint arrangements regarding the performance of their obligations under the provisions of the GDPR.
  3. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited are responsible for providing appropriate grounds for processing personal data related to the collection of information via Facebook Pixel. Therefore, USP Zdrowie provides users with the opportunity to voluntarily consent to the collection and use of their data for marketing purposes on the websites, in particular for the purpose of conducting marketing campaigns on Facebook. Facebook Ireland Limited provides appropriate legal grounds relating to the possibility of using the personal data of portal users for the purposes of conducting USP Zdrowie marketing activities.
  4. As part of this Privacy Policy, USP Zdrowie provides you with access to all information related to the principles of data processing as part of our business activities. Information related to the principles of personal data processing by Facebook Ireland Limited, determination of the legal basis for such processing and the methods of exercising your rights by Facebook Ireland Limited, including information on the relevant Facebook contact forms, can be found in the Data Policy available at: https://www.facebook.com/about/privacy.
  5. USP Zdrowie is responsible to the users of Internet Services for the correct operation of the mechanisms enabling obtaining and withdrawing consents to use the information collected through the Facebook Pixel tool. After receiving the data collected via Facebook Pixel, Facebook Ireland Limited is independently responsible for the rights specified in Art. 15 - 20 GDPR towards users of your social network.
  6. Both USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited provide the possibility of exercising the right to object. in the event of receipt of a request related to an objection to the processing of personal data, USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited will take appropriate steps regarding the further processing of their users' data.
  7. USP Zdrowie is responsible for the proper implementation and configuration of Facebook Pixel. Facebook Ireland Limited remains responsible for ensuring the security of the service offered to us and personal data processed as part of Facebook Pixel.
  8. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited remain responsible for the proper response to all identified data breaches. The responsibility of USP Zdrowie in connection with the use of Facebook Pixel services applies to all cases related to providing users with a properly implemented and configured tool. Facebook Ireland Limited is responsible for all data protection breaches related to processing operations performed as part of the marketing service provided to us.
LinkedIn Insight Tag short code in Java Script technology that supports conversion tracking, website audience and site demographics for LinkedIn advertising campaigns. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. The LinkedIn Insight Tag is provided and operated by LinkedIn Ireland Unlimited Company. More information on the rules for the processing of personal data with the processing of personal data by LinkedIn can be found here: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/65513/add-the-linkedin-insight-tag-to-your-website?lang=en
Google Ads tool that is one of the elements of the Google advertising system, allowing the display of sponsored links in the search results of the Google Search Engine and on websites of entities cooperating with Google. The Google Ads tool is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
SALESmanago tool enabling the identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The SALESmanago tool is provided and operated by our partner, Benhauer Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the SALESmanago tool can be found here: https://www.salesmanago.pl/marketing-automation/technologie.htm
AppNexus / Xaxis Turbine Xaxis is a global digital media platform that programmatically connects advertisers with audiences. More information on the principles of personal data processing using the Xaxis Turbine tool can be found here: https://www.xaxis.com/privacy-notice/polityka-prywatnosci-xaxis/
Selectivv tool enabling user data segmentation, used to target emissions as part of an advertising campaign. More about the rules on the site: https://selectivv.com/polityka-prywatnosci/
Campaign Manager 360 system for managing advertisements and measuring their effectiveness, designed for advertisers and media agencies. It is part of the Google Marketing Platform provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Revhunter A tool that allows you to send advertisements to users of the Administrator's website in the form of e-mail messages that are tailored to the user's actions and behavior on the website. The retargeting service is performed via the Revhunter tool, which belongs to INIS sp. z o.o. with headquarters in Rybnik at Raciborska 35a street, Poland (TAX ID: 6423128785). More info on page: https://revhunter.pl/polityka-prywatnosci
CAKE cloud-based tool that enables campaign management, optimization and monitoring of partners in the area of performance marketing. More information here: https://getcake.com/privacy-policy/
User.com tool enabling identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The User.com tool is provided and operated by our partner, User.com Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the User.com tool can be found here: https://user.com/en/privacy-policy/
Make.com is a tool for automating business processes, enabling integrations with other systems, analyzing user behavior on websites, and delivering personalized content and experiences. Make.com is provided and supported by Make.com Inc. You can find more information about the personal data processing policies using the Make.com tool here: https://www.make.com/en/privacy-notice
TikTok Pixel TikTok Pixel - A tool to integrate with your website that allows you to share website events with TikTok. When used with TikTok for Business tools, the Pixel can measure website traffic, assess the effectiveness of ad campaigns, optimize campaigns, and acquire new customers. Once properly set up and verified, the Pixel conveys information about actions taken on your site according to the events you have configured, which reflect the entire customer journey from viewing a product details page to adding an item to a cart and making a purchase. The Pixel collects data available via standard web browsers, including information about ads or events, timestamps, IP addresses, device data, and cookies that support the measurement, optimization, and targeting of your campaigns. In the future, this data will enable TikTok to customize recommendations for Pixel event settings and offer automated solutions. More information about this tool can be found in TikTok's Privacy Policy and TikTok Business Product Terms

After 5 seconds, we will refresh the page to load the current settings.