Agnieszka Stążka-Gawrysiak fot. archiwum prywatne

„Self-reg to umiejętność adekwatnego reagowania, zarządzania energią w sposób, który nam służy”. Jak nauczyć dziecko samoregulacji, mówi Agnieszka Stążka-Gawrysiak

– Samoregulacja dotyczy wszystkich obszarów funkcjonowania człowieka: cielesnego, emocjonalnego, umysłowego, ale i relacji z innymi ludźmi, ponieważ wszystkie te obszary są ze sobą powiązane. Trudno, byśmy byli bardzo zadbani pod względem zdrowia fizycznego, a jednocześnie żyli np. w ciągłym lęku. (…) Nie osiągniemy równowagi, dbając tylko o konkretny obszar, ale to nie znaczy, że jedna metoda na każdy z obszarów nie wystarczy – mówi Agnieszka Stążka-Gawrysiak, coachka, coachka kryzysowa, mentorka, trenerka Akademii Pozytywnej Terapii Kryzysu i facylitatorka podejścia Self-Reg.

Ewa Bukowiecka-Janik: Obecnie rodzice zasypywani są poradami wychowawczymi i metodami, które mają nam pomóc przejść przez trudy rodzicielstwa. Niektóre z nich wzajemnie się wykluczają, inne ocierają się o uproszczenia. Tymczasem self-reg wydaje się zrozumiałe i skuteczne, a nawet uniwersalne – może pomóc też rodzicom zrozumieć ich samych.

Agnieszka Stążka-Gawrysiak: Self-reg to jedno z licznych w psychologii podejść do samoregulacji.

Samoregulacja jest różnie rozumiana – są definicje, które zrównują ją z samokontrolą. Natomiast w założeniach self-reg, samoregulacja to rozumienie swoich stanów psychofizycznych oraz zarządzanie napięciem i energią w taki sposób, by znaleźć się w stanie optymalnym dla danej sytuacji – mieć tyle energii i tyle napięcia, by odnaleźć się w konkretnych okolicznościach.

Czy można powiedzieć, że self-reg to narzędzie do osiągnięcia wewnętrznej równowagi?

Częściowo tak, jednak w self-reg nie chodzi o to, by zawsze za wszelką cenę zachować spokój. Równowaga kojarzy się ze spokojem, a spokój nie zawsze jest odpowiednią reakcją. Self-reg to umiejętność adekwatnego reagowania, zarządzania energią w sposób, który nam służy. Kiedy czeka nas wystąpienie publiczne, lepiej mieć w sobie odrobinę napięcia, niż być tak zrelaksowanym, że aż ospałym.

Na początku swojej książki pisze pani, że metoda self-reg pomaga nie tylko wydajnie pracować i uczyć się, ale też odpoczywać. Dzięki niej umiemy dbać o zdrowie fizyczne i psychiczne, często czujemy spokój, radość i zadowolenie. Potrafimy łagodnie wyregulować trudne emocje i budować satysfakcjonujące zdrowe relacje. Brzmi jak złoty środek! Jak to jest możliwe, że jedna metoda działa na tak wiele obszarów?

Samoregulacja dotyczy wszystkich obszarów funkcjonowania człowieka: cielesnego, emocjonalnego, umysłowego, ale i relacji z innymi ludźmi, ponieważ wszystkie te obszary są ze sobą powiązane. Trudno, byśmy byli bardzo zadbani pod względem zdrowia fizycznego, a jednocześnie żyli np. w ciągłym lęku. Nie sposób też żyć w nieustającym konflikcie z otoczeniem, a jednocześnie czuć pełen komfort i zadowolenie emocjonalne. To system naczyń połączonych. Nie osiągniemy równowagi, dbając tylko o konkretny obszar, ale to nie znaczy, że jedna metoda na każdy z obszarów nie wystarczy.

Często self-reg rozumiane jest jako sposób na opanowanie emocji, poskromienie impulsów. Tymczasem to metoda zadbania o każdą z wymienionych sfer.

Weźmy pod lupę najprostszy przykład złości. Nierzadko przyczyną złości, zwłaszcza u dzieci, jest po prostu pusty żołądek, a nie konkretne zdarzenie, które przelało czarę goryczy. Samoregulacja to też jedzenie, gdy jesteśmy głodni – self-reg to też uświadamianie sobie, że z powodu głodu możemy odczuwać emocje inaczej, oraz uwzględnianie tego w poradzeniu sobie z tym stanem. To bardzo prosty przykład, ale self-reg stosowany w każdej, nawet tej najbardziej banalnej sytuacji sprawia, że poczujemy się sprawczy. Uświadamia, że to, co czujemy i jak reagujemy, nie jest automatyczne, że możemy dokonywać wyborów. A dzięki temu możemy kierować własnym życiem i świadomie zbliżać się do tego, co chcemy w tym życiu osiągnąć.

Jak nauczyć się samoregulacji?

Self-reg jako metoda opiera się na pięciu krokach stworzonych przez Stuarta Shankera, kanadyjskiego eksperta od samoregulacji. Pierwszy to zauważenie objawów stresu (u dziecka lub u siebie), drugi to zauważenie przyczyny stresu, czyli identyfikacja stresorów, trzeci – zredukowanie stresorów, czwarty – chwila refleksji wspierająca budowanie samoświadomości i tworzenie własnych strategii samoregulacji, wreszcie krok piąty to regeneracja, czyli odbudowanie zasobów energii.

Zatem stosowanie self-reg zaczyna się od pewnej samoświadomości, od spojrzenia (na siebie lub dziecko) z dystansu, by zauważyć analogie, przyczyny i skutki. Nazwałabym to nawykiem sprawdzania, jak mi jest z tym, co się wydarzyło/co się dzieje. Dzięki temu zrozumiemy, co tak naprawdę nam się przytrafia. Przykład: nakrzyczałam na dziecko. Dlaczego? Co poczułam? Co wydarzyło się wcześniej? Może coś mnie wystraszyło? Albo dostałam złą wiadomość? Może nie wydarzyło się nic konkretnego, tylko poczułam się bardzo zmęczona i wtedy dziecko zrobiło coś, co wytrąciło mnie z równowagi? A może wszystko było w porządku, ale dziecko rozbiło szklankę i wystraszyłam się, że coś mu się stanie, więc nakrzyczałam tak naprawdę ze strachu, a nie złości? To jest absolutna podstawa – przeanalizowanie, co się wydarzyło i co na mnie wpłynęło. Z tą umiejętnością się nie rodzimy, musimy ją nabyć – najpierw dla siebie, a potem, by nauczyć tego nasze dzieci.

Malutkie dzieci płaczą, kiedy jest im źle. Jednak nie potrafi określić przyczyny – czy jest im zimno, czy są głodne, czy czują strach. Rolą rodzica jest pokazać dziecku, co się z nim dzieje, opowiedzieć mu o tym i w ten sposób nauczyć rozpoznawać te stany. Nawet do niemowlęcia możemy mówić uspokajającym tonem: „rozpłakałeś się, bo wystraszyłeś się, gdy zaszczekał pies”, albo „widzę, że masz zimne rączki, może jest ci zimno?”. To takie opisywanie rzeczywistości, łączenie faktów.

Wydaje mi się, że to wymaga nie tylko umiejętności łączenia faktów, ale też otworzenia się na odczucia dziecka, na wyjście z własnej perspektywy i przyjęcie tej dziecięcej.

Oczywiście. Przykład negatywny to sytuacja, w której mama upiera się, by dziecko ubrało się ciepło, bo jej jest zimno, podczas gdy ona siedzi na ławce w cieniu, a dziecko biega. Jeśli w takich sytuacjach do końca będziemy stawiać na swoim, nie uwzględniając odczuć dziecka, ono z czasem straci zaufanie do sygnałów płynących z ciała. Przestaną być one wyraźne i istotne. Jest to zaprzeczenie samoregulacji, ponieważ dziecko dostaje sygnał, że to, co czuje, nie jest na miejscu. Odcina się od siebie.

Podobną sytuacją, jednak dotyczącą stricte emocji, jest namawianie dziecka, by dołączyło do dzieci na placu zabaw, podczas gdy ono potrzebuje się oswoić i zastanowić, w co chce się bawić i z kim. Dziecko siedzi, „czai się”, trochę wstydzi, a rodzic wypycha je, mówiąc „no nie wstydź się, idź do dzieci”. To również jest dla dziecka sygnał, że jego uczucia są niewłaściwe.

To wymaga dużego zaufania do dziecka, do jego intuicji, natury. Jednak dzieci nie zawsze próbują robić rzeczy, które są dopuszczalne i odpowiednie.

Zdecydowanie potrzebne są granice. Uszanowanie dziecięcej natury i intuicji dziecka nie polega na pozwalaniu mu na wszystko. Najważniejszą granicą jest granica bezpieczeństwa. Jeśli dziecko robi coś, co mu zagraża, lub coś, co zagraża innym, zdecydowanie należy interweniować. Wszystko jednak zależy od tego, jak to zrobimy. Za każdym naszym działaniem czy działaniem dziecka stoi jakaś potrzeba, którą warto zauważyć, np. „Rozumiem, że potrzebujesz się teraz bawić i masz dużo energii, jednak sypiesz piasek na inne dzieci. Chodź, znajdziemy inną zabawę, żebyś mógł się wyszaleć i jednocześnie nikogo nie krzywdzić” albo sytuacja, w której małe dziecko wspina się na regał. Nie musimy mu na to pozwalać, ale też warto dać dziecku alternatywę – zabrać je na dwór czy do sali zabaw, zbudować coś z poduszek, na co można się wspiąć.

Podobnie jest w relacjach między dorosłymi: on zaprasza ją do kina, ona zupełnie nie ma ochoty siedzieć, chce spędzić z nim czas, ale aktywnie. Zupełnie inaczej zabrzmi komunikat „nie, wybacz, nie mam nastroju” niż „chętnie gdzieś z tobą pójdę, ale nie mam ochoty na kino”. Różnica polega na dostrzeżeniu potrzeby tej drugiej osoby. Stosowane self-reg wobec siebie pozwala stosować je wobec dzieci i w relacjach z innymi.

W pani książce czytamy: „self-reg uczy nas rozpoznawać, kiedy dziecko jest w stanie limbicznego pobudzenia”. Czym jest limbiczne pobudzenie?

To jest stan, w którym emocje biorą górę.

Self-reg opiera się na świadomości tego, jak objawiają się emocje. Kiedy mamy tę świadomość, możemy zauważyć symptomy takie jak np. zaciśnięte pięści, mówienie piskliwym głosem itd. W przypadku każdego dziecka te objawy mogą być inne, ale my jako rodzice możemy je wyłapywać.

Jeśli nam się to uda i w konkretnych sytuacjach je dostrzeżemy, możemy założyć, że dziecko jest w stanie limbicznego pobudzenia, a więc nie jest do końca sobą. Nie robi na złość celowo, tylko jest tak zdenerwowane, że mówi i robi wszystko, by rozładować napięcie.

Warto wiedzieć, że to nie jest tak, że emocje nas zalewają, pojawiają się i nie mamy wpływu na to, jak są silne. One rzeczywiście zalewają dzieci, których mózg nie jest jeszcze w pełni dojrzały (nawet nastolatków!), a także tych dorosłych, którzy mają niewielką samoświadomość i nie mieli okazji nauczyć się dojrzałych sposobów radzenia sobie z emocjami. Emocje często są reakcją na nasze myśli i interpretacje różnych zdarzeń. Jeśli nauczymy się rozpoznawać swoje myśli, zaobserwujemy je i zdecydujemy, czy chcemy myśleć w ten sposób, czy na pewno się z tymi interpretacjami zgadzamy, będziemy mieć wpływ na to, jak będziemy dalej przeżywać. Przykładem niech będzie sytuacja, w której popełniliśmy błąd, który może nas słono kosztować. Jeśli pójdziemy za myślą „jestem beznadziejna, wszystko stracone”, stres się nasili. Jeśli zaś pójdziemy w stronę „dałam plamę, ale zobaczmy, co jeszcze da się zrobić”, jest szansa, że zachowamy trzeźwy umysł i wybrniemy z tego.

Aby móc rozwinąć taki wgląd w siebie, dziecko potrzebuje co najmniej jednego dorosłego, który wspiera je w świadomym przeżywaniu emocji i radzeniu sobie z nimi. Zupełnie inaczej będzie przeżywać daną sytuację dziecko, które usłyszy „nie masz powodu do płaczu”, niż dziecko, które usłyszy komunikat „rozumiem, że jest ci przykro” i zostanie przez rodzica przytulone. W pierwszym przypadku nauczy się, że jego uczucia są nieistotne albo wręcz zagrażające, że nie może ufać własny odczuciom albo liczyć na wsparcie bliskich, że trzeba ukrywać to, co się czuje. W drugiej sytuacji nauczy się raczej, że da się te emocje ukoić i że można w kryzysie liczyć na wsparcie innych ludzi. To dwie zupełnie różne lekcje na życie. Oczywiście to nie jest tak, że jedna niewspierająca reakcja rodzica przekreśla wszystko. Chodzi raczej o to, jak często wspiera on dziecko w trudnych sytuacjach, a jak często dokłada mu napięcia.

To, co widzę jako przeszkodę do przyjęcia self-reg jako metody dla wszystkich rodziców to powszechne kategoryzowanie zachowań na te złe i dobre. Bo wielu dorosłych uzna, że wyrażanie np. złości poprzez tupanie i krzyczenie to jest po prostu złe zachowanie, które trzeba tępić, a nie sytuacja, w której powinniśmy wykazywać się zrozumieniem.

Dzieci są w pierwszych kilkunastu latach swojego życia całkowicie zdane na dorosłych – rodzimy się nie tylko bez umiejętności chodzenia czy mówienia, ale też umiejętności rozpoznawania swoich emocji, nazywania ich i wyrażania w sposób, który nie krzywdzi innych. Odpowiedzialność za tę naukę leży po stronie rodziców. Jeśli oceniamy dziecko na podstawie tego, jak wyraża np. złość, powinniśmy zastanowić się, jak nauczyć dziecko wyrażać ją inaczej. To jest nasza rola.

Małe dziecko nie potrafi się samo uspokoić, kiedy czuje się źle. Jeśli rodzic nie zareaguje na płacz i nie utuli, ono w końcu przestanie płakać, ale to nie oznacza, że sobie świetnie poradziło. Ono może np. przestać wyrażać swoje potrzeby, tłumić albo wypierać emocje, a to bardzo destrukcyjne.

Dzieci są od nas-dorosłych zależne w każdym aspekcie. A skoro tak, to robienie na złość rodzicowi, celowe przeszkadzanie mu, jest ewolucyjnie całkowicie bez sensu. Bo dlaczego dziecko ma celowo próbować odpychać osobę, która jest jego jedyną deską ratunku? Dziecko na różne sposoby może prosić o pomoc, nawet poprzez „złe” zachowanie. Kiedy spojrzymy na to w ten sposób, znacznie łatwiej będzie nie tylko dziecku, ale też samemu rodzicowi. Napięcie jest o wiele mniejsze, gdy dziecko leży na podłodze i wali w nią pięściami, a my widzimy w nim osobę, której jest trudno, a nie złośliwego „potwora”. Dzięki temu nie sparaliżują nas trudne emocje.

Cała nasza socjalizacja opiera się na rozróżnieniach: dobre-złe, grzeczne-niegrzeczne. To wzorzec, w którym nie ma miejsca na empatię, poznanie własnych emocji i uszanowanie ich, a to jest podstawa self-reg.

Co poza ocenianiem zachowń może stanąć nam na przeszkodzie w wykonaniu kolejnych kroków metody self-reg?

Nieuświadomione przekonania i schematy. Np. „na odpoczynek trzeba zasłużyć”. Kiedy jesteśmy bardzo zmęczeni i czujemy wszelkie sygnały z ciała, że potrzebujemy odpocząć, ale zignorujemy to, bo nie jesteśmy w stanie odpuścić założonych sobie wcześniej obowiązków, ryzykujemy nie tylko gorsze samopoczucie fizyczne, ale i psychiczne, co z kolei przełoży się na nasze relacje. To bardzo prosty przykład, ale takich schematów i przekonań, które nas oddalają od reagowania na własne potrzeby, jest bardzo dużo. Zmiany można wprowadzać powoli. Jeśli widzimy, że wykańcza nas 8 godzin przy komputerze, może wystarczy pozwolić sobie na kilkuminutowe przerwy co jakiś czas. To będzie nasz własny self-reg, który stosując, możemy przekazać też dziecku, bo dzieci uczą się poprzez modelowanie – będą często radzić sobie z trudnościami tymi metodami, co rodzice. Z rozpoznawania emocji i konstruktywnego radzenia sobie z nimi możemy skorzystać podwójnie – nie tylko będziemy szczęśliwszymi ludźmi, nie tylko będzie nam łatwiej w życiu, ale też łatwiej nam będzie budować dobre relacje i więzi.

Agnieszka Stążka-Gawrysiakcoachka, coachka kryzysowa, mentorka, trenerka Akademii Pozytywnej Terapii Kryzysu i facylitatorka podejścia Self-Reg. Autorka trzech książek o samoregulacji dla dzieci i dorosłych z serii „Self-Regulation” oraz bloga DyleMatki.pl.

Sprawdź powiązane tematy

Posłuchaj podcastów stworzonych przez mamy dla mam!

Sprawdź
Dear User!

Before you click "Go to the Website" or close the window by clicking ×, please read the following information, as it concerns your personal data.

By clicking "Go to the website" or by closing this window, you consent to the processing of your personal data on the terms described below.

The administrator of personal data of people visiting our websites is USP Zdrowie sp. z o.o. with headquarters in Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

As part of USP Zdrowie services, we will collect information about the use of our websites. The scope of data collected by us includes, among others information stored in cookies, user's IP, as well as information about your device and browser.

Your data will be used by us for the following purposes: (i) providing you with access to a safe and functional website; (ii) conducting analyzes that allow to study the ways of using our websites and use their functionalities and content, as well as to improve and streamline them; (iii) marketing, including presenting you with advertisements and messages tailored to your interests and preferences (profiling).

The use of our websites will involve the use of technologies provided by third parties (e.g. Google, Facebook). As USP Zdrowie, we provide you with the opportunity to consent to the transfer of your data to the groups of recipients indicated by us by accepting all or some of the purposes of processing.

USP Zdrowie provides each user of our websites with the opportunity to exercise the right to request access to his personal data, rectify it, delete or limit processing, exercise the right to object to processing, as well as the right to transfer data. in the event that the legal basis for the processing of your personal data is your consent - we provide you with the possibility of withdrawing it at any time through dedicated mechanisms for managing privacy settings.

You can contact USP Zdrowie by: (i) sending an e-mail to the following address: daneosoboweusp@usp.pl; (ii) sending a letter to the following address: USP Zdrowie sp. z o.o., Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

Detailed information related to the rules for the processing of your personal data on individual USP Zdrowie websites can be found in our Privacy Policy (PL).

Below you can choose to accept all or some of the processing purposes. We will be happy if you decide to help us improve our services and websites!

Choose services
Service Description State
Solutions necessary to provide the service by electronic means
as part of our Websites, we use the localStorage solution. localStorage is a file created by the user's browser installed on his device. Thanks to the localStorage mechanism, we are able to provide our users with access to efficient and safe websites and the ability to use their functionalities (e.g. remembering your privacy settings and the possibility of changing them, remembering preferences related to the selected language of displaying the website, the ability to add products to the basket). Information saved and used as part of the localStorage mechanism will not be used to conduct marketing activities. The localStorage mechanism is necessary to provide our services in the form of Websites (Article 6 (1) (b) of the GDPR).
Analytical cookies:
cookies that are used for advanced analysis of user behavior on our websites. Analytical cookies are used, among others to analyze user behavior on Websites in order to optimize the appearance, content and functionality of websites. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following analytical cookies:
Google Analytics an online tool for analyzing website statistics. The tool allows us to track traffic on our websites, including the ability to analyze user behavior on websites. Based on the data collected using Google Analytics, we are able to develop our websites and provide a friendly appearance of the website and add new, useful functionalities. Google Analytics is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the rules governing the processing of personal data by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
Google Tag Manager tag management system developed by Google to manage JavaScript and HTML tags used for tracking and analysis on websites. Google Tag Manager is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
HotJar tool for analyzing user behavior on the website using, among others heat maps (analysis of the user's cursor behavior on the website). With this tool, we can design our websites more effectively and improve their readability and functionality. HotJar is provided and operated by Hotjar Limited. More information on the principles of personal data processing by HotJar can be found here: https://help.hotjar.com/hc/en-us/categories/115001323967-About-Hotjar
Marketing cookies:
cookies that allow us to conduct activities related to the promotion of our services, products and websites. This category of cookies will be used, inter alia, in order to show you advertisements tailored to your preferences or provide other marketing content. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following marketing cookies:
Facebook Pixel the Facebook Pixel tool is a piece of code on the website that allows you to measure, optimize and create groups of recipients of advertising campaigns on Facebook. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. Facebook Pixel is provided and operated by Facebook Ireland Limited. Facebook Pixel collects basic information stored in the cookie and information about the website and your activity. Facebook Ireland Limited may transfer personal data of its users to the United States of America, based on the legal mechanisms provided for in applicable law. The basis for the transfer of your data in some cases may also be your consent, which we collect as part of our websites. therefore, we would like to draw your attention to the fact that the law on the protection of personal data in the United States of America differs from European legislation and may not provide you with the same rights as those provided for by the provisions in force in Poland, and in some cases it may also combine with the possibility of access to your data by the authorities and services of a third country. in order to ensure the fullest protection of your rights and freedoms, the mechanisms used as part of the Facebook Pixel tool prevent your identification data from being identified and are subject to automatic processes of their removal in short periods.

We would also like to inform you that when using the Facebook Pixel USP Zdrowie tool, it complies with the current Regulations of Facebook Business Tools, including the agreements on the principles of co-administration of personal data. in order to fulfill the obligation resulting from the provisions of data protection law, we would like to inform you that in the scope of processing information collected using the Facebook Pixel tool:
  1. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited, with its registered office at 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbor, Dublin 2, Ireland, act as joint controllers (entities jointly deciding on the purposes and methods of personal data processing).
  2. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited have made joint arrangements regarding the performance of their obligations under the provisions of the GDPR.
  3. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited are responsible for providing appropriate grounds for processing personal data related to the collection of information via Facebook Pixel. Therefore, USP Zdrowie provides users with the opportunity to voluntarily consent to the collection and use of their data for marketing purposes on the websites, in particular for the purpose of conducting marketing campaigns on Facebook. Facebook Ireland Limited provides appropriate legal grounds relating to the possibility of using the personal data of portal users for the purposes of conducting USP Zdrowie marketing activities.
  4. As part of this Privacy Policy, USP Zdrowie provides you with access to all information related to the principles of data processing as part of our business activities. Information related to the principles of personal data processing by Facebook Ireland Limited, determination of the legal basis for such processing and the methods of exercising your rights by Facebook Ireland Limited, including information on the relevant Facebook contact forms, can be found in the Data Policy available at: https://www.facebook.com/about/privacy.
  5. USP Zdrowie is responsible to the users of Internet Services for the correct operation of the mechanisms enabling obtaining and withdrawing consents to use the information collected through the Facebook Pixel tool. After receiving the data collected via Facebook Pixel, Facebook Ireland Limited is independently responsible for the rights specified in Art. 15 - 20 GDPR towards users of your social network.
  6. Both USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited provide the possibility of exercising the right to object. in the event of receipt of a request related to an objection to the processing of personal data, USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited will take appropriate steps regarding the further processing of their users' data.
  7. USP Zdrowie is responsible for the proper implementation and configuration of Facebook Pixel. Facebook Ireland Limited remains responsible for ensuring the security of the service offered to us and personal data processed as part of Facebook Pixel.
  8. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited remain responsible for the proper response to all identified data breaches. The responsibility of USP Zdrowie in connection with the use of Facebook Pixel services applies to all cases related to providing users with a properly implemented and configured tool. Facebook Ireland Limited is responsible for all data protection breaches related to processing operations performed as part of the marketing service provided to us.
LinkedIn Insight Tag short code in Java Script technology that supports conversion tracking, website audience and site demographics for LinkedIn advertising campaigns. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. The LinkedIn Insight Tag is provided and operated by LinkedIn Ireland Unlimited Company. More information on the rules for the processing of personal data with the processing of personal data by LinkedIn can be found here: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/65513/add-the-linkedin-insight-tag-to-your-website?lang=en
Google Ads tool that is one of the elements of the Google advertising system, allowing the display of sponsored links in the search results of the Google Search Engine and on websites of entities cooperating with Google. The Google Ads tool is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
SALESmanago tool enabling the identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The SALESmanago tool is provided and operated by our partner, Benhauer Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the SALESmanago tool can be found here: https://www.salesmanago.pl/marketing-automation/technologie.htm
AppNexus / Xaxis Turbine Xaxis is a global digital media platform that programmatically connects advertisers with audiences. More information on the principles of personal data processing using the Xaxis Turbine tool can be found here: https://www.xaxis.com/privacy-notice/polityka-prywatnosci-xaxis/
Selectivv tool enabling user data segmentation, used to target emissions as part of an advertising campaign. More about the rules on the site: https://selectivv.com/polityka-prywatnosci/
Campaign Manager 360 system for managing advertisements and measuring their effectiveness, designed for advertisers and media agencies. It is part of the Google Marketing Platform provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Revhunter A tool that allows you to send advertisements to users of the Administrator's website in the form of e-mail messages that are tailored to the user's actions and behavior on the website. The retargeting service is performed via the Revhunter tool, which belongs to INIS sp. z o.o. with headquarters in Rybnik at Raciborska 35a street, Poland (TAX ID: 6423128785). More info on page: https://revhunter.pl/polityka-prywatnosci
CAKE cloud-based tool that enables campaign management, optimization and monitoring of partners in the area of performance marketing. More information here: https://getcake.com/privacy-policy/
User.com tool enabling identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The User.com tool is provided and operated by our partner, User.com Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the User.com tool can be found here: https://user.com/en/privacy-policy/
Make.com is a tool for automating business processes, enabling integrations with other systems, analyzing user behavior on websites, and delivering personalized content and experiences. Make.com is provided and supported by Make.com Inc. You can find more information about the personal data processing policies using the Make.com tool here: https://www.make.com/en/privacy-notice
TikTok Pixel TikTok Pixel - A tool to integrate with your website that allows you to share website events with TikTok. When used with TikTok for Business tools, the Pixel can measure website traffic, assess the effectiveness of ad campaigns, optimize campaigns, and acquire new customers. Once properly set up and verified, the Pixel conveys information about actions taken on your site according to the events you have configured, which reflect the entire customer journey from viewing a product details page to adding an item to a cart and making a purchase. The Pixel collects data available via standard web browsers, including information about ads or events, timestamps, IP addresses, device data, and cookies that support the measurement, optimization, and targeting of your campaigns. In the future, this data will enable TikTok to customize recommendations for Pixel event settings and offer automated solutions. More information about this tool can be found in TikTok's Privacy Policy and TikTok Business Product Terms

After 5 seconds, we will refresh the page to load the current settings.