Kobieta na sali porodowej Kobieta na sali porodowej/ Zdjęcie: iStock

„Ciężko się przebić przez ten tłuszcz”, „Pani dziecko, pani problem”, „Musi boleć, przecież to poród” – komentarze na salach porodowych

Spis treści:

Bywa strasznie, bywa zabawnie. Na polskich porodówkach kobiety słyszą niejedno. Na porządku dziennym są niewybredne komentarze dotyczące wyglądu czy zachowania pacjentek. Ale przy odrobinie szczęścia można trafić na serdeczną położną lub sypiącego dowcipami lekarza.

Raport Fundacji Rodzić po Ludzku

„Poród jest jednym z najważniejszych momentów w życiu kobiety, doświadczeniem pierwotnym z pogranicza życia i śmierci, mogącym zaważyć nie tylko na relacji z dzieckiem, ale również na jej życiu i życiu całej rodziny” – pisze na swojej stronie internetowej Stowarzyszenie Obywatel Mama. Niebagatelny wpływ na przebieg porodu ma personel, pod skrzydła którego trafia rodząca. Każda kobieta w tym szczególnym momencie życzyłaby sobie empatii i dobrego porozumienia z położną lub lekarzem. Rzeczywistość bywa jednak mniej różowa.

Z raportu Fundacji Rodzić po Ludzku, który powstał w oparciu o doświadczenia ok. 10 tys. kobiet, wynika, że ponad połowa Polek zetknęła się z nadużyciami bądź niedopełnieniem obowiązków ze strony personelu medycznego; 17 proc. kobiet doświadczyło przemocy słownej albo fizycznej. Jedna czwarta badanych (24 proc.) przyznała, że personel wypowiadał niestosowne komentarze, natomiast jedna piąta respondentek (20 proc.) miała poczucie, że była traktowana z góry. Inne problemy w komunikacji, które wymieniły objęte raportem Polki, to ignorowanie pytań, lekceważenie (17,1 proc.), podnoszenie głosu (15,6 proc.), krytykowanie (11,8 proc.) oraz wyśmiewanie (10,1 proc.).

W raporcie pojawiają się wspomnienia Polek, m.in. związane z wyśmiewaniem się ze strony personelu, które odnosiło się do różnych sytuacji. Do jednej z respondentek salowa rzuciła: „Czy może pani przestać chrapać?! Cały oddział słyszy, niech pani coś z tym zrobi”.

Inna kobieta usłyszała o sobie: „Nie chciało jej się męczyć, zrobić to miał kto, ale urodzić też trzeba”. Były również komentarze typu: „Po co pani chodziła do szkoły rodzenia, skoro się pani niczego nie nauczyła?”, „Robiła pani wszystko, żeby opóźnić poród” czy: „Kobiety w Afryce potrafią urodzić bez znieczulenia, a pani nie”.
Uznane za nadużycie sytuacje z polskich porodówek, które pojawiły się w doświadczeniach kobiet przepytanych przez Fundację Rodzić po Ludzku, to m.in. przemoc słowna (upokorzenie przez krzyk lub krytykę, grożenie, obwinianie), dyskryminacja i stygmatyzowanie czy niewłaściwe relacje między personelem a rodzącymi kobietami (np. nieefektywna komunikacja, brak wspierającej opieki).

Ciężko się przebić przez ten tłuszcz

Wyjątkowo paskudne bywają komentarze położnych i lekarzy dotyczące wyglądu rodzących pacjentek. W internecie jest takich wpisów mnóstwo, szczególnie jeśli chodzi o wagę kobiet. Z raportu Fundacji Rodzić po Ludzku wynika zresztą, że co czwarta Polka czuła się gorzej traktowana z powodu wieku, stanu zdrowia czy masy ciała.

„Ja usłyszałam, że mam straszne rozstępy i jedna położna do drugiej się podśmiewała z wyglądu mnie tam na dole”.

"Też spotkałam się z niemiłymi komentarzami na temat moich rozstępów, wieku i nadwagi podczas przyjęcia do szpitala. Położna śmiała się, że już nigdy nie zrzucę tych 40 kg, co przytyłam i że to szokujące, że się tak roztyłam w tak młodym wieku"

„Pani nie jest opuchnięta, tylko gruba” – to jeden z komentarzy odnotowany w raporcie. Inna z objętych badaniem Polek wspomina uwagę o „rubensowskich kształtach”.

I dalej: „Ile pani przytyła podczas ciąży? 17 kg? A wygląda jak 27”.

„Gruba świnia, weź się za siebie dziewczyno, bo wstyd tak wyglądać, będzie ciężko tyle tu tłuszczu”.

„Ciężko się przebić przez ten tłuszcz”. (Przy wbijaniu znieczulenia w kręgosłup przed cesarskim cięciem)

„Wyhodowała sobie macicę po same uszy, gruba świnia, to niedziwne, że teraz ją boli”.

Totalne odarcie z godności

Magda (imię zmienione) bardzo źle wspomina swój poród, który miał miejsce w 2014 roku. To, co wtedy przeżyła, nazywa „totalnym odarciem z godności”. Nie chce publicznie mówić, który to był szpital, ale przyznaje, że na stronie Fundacji Rodzić po Ludzku i na forach dyskusyjnych nie ma najlepszych opinii.

„Najbardziej pamiętam to przedmiotowe traktowanie mnie i innych kobiet. Generalnie każdy chyba oczekiwał, że będziemy przepraszać za to, że rodzimy i że w ogóle oddychamy. O nic nie wolno było pytać, nie daj Boże jęknąć, bo zaraz były rzucane komentarze o histeryzowaniu. W planie porodu zaznaczyłam, że chcę uniknąć nacięcia krocza, ale zanim zdążyłam zaprotestować, lekarz zrobił swoje. Dobrze, że to już za mną”.
Jak często lekceważone są zapisy w planie porodu, widać również w wypowiedziach zgromadzonych w raporcie Fundacji Rodzić po Ludzku. Jedna z Polek wspomina komentarz: „Kolejna z planem porodu przyjechała, widzi pani, po co plan porodu, jak pani wody odeszły, a skurczy nie ma, pedagożka, wszystko wie najlepiej”.

I jeszcze: „W planie porodu napisałam, że nie wyrażam zgody na nacięcie krocza, ordynator, który akurat przechodził obok, usłyszał to i powiedział, że to nie ja o tym decyduję, powiedziałam, że znam ryzyko i wolę mieć pęknięte krocze niż nacięte, bo pęknięcie mniej boleśnie i krócej się goi, zaczął się naśmiewać z mojej wiedzy z internetu i powiedział, że mam usunąć ten zapis z planu porodu albo szukać sobie innego szpitala”.

Niektóre komentarze personelu medycznego na porodówkach ujęte w raporcie szokują.

„Pani dziecko, pani problem”.

„Proszę nie udawać, że aż tak boli”.

„Nie drzyj się, zamknij się, czego się drzesz”.

„Musi boleć, przecież to poród: nie wymyślać, tak jest dobrze”. (Gdy rodząca chciała zmienić pozycję).

„Nie przeżywaj, nie udawaj, nie pajacuj, taki ból to nie ból. Boli – ma boleć, ale co ja ci poradzę?”.

Kolacja czeka na pana doktora

Z raportu wynika ponadto, że normą na polskich porodówkach jest zwracanie się do rodzących po imieniu, per „dziewczyna”, „mamuśka”, „kochaniutka”, „lalka”. Niektórym kobietom to infantylizowanie przeszkadza. Niektóre jednak uznają to za coś pozytywnego.

Agnieszka (imię zmieniona) urodziła dwójkę dzieci w największym publicznym szpitalu w południowej części woj. mazowieckiego. Bez własnej położnej i żadnych znajomości. Za pierwszym razem uderzyła ją znieczulica personelu.

„Nie spodziewałam się, że tak to będzie wyglądać – ja tu się zwijam z bólu, skurcze mam co trzy minuty i to takie mocne, z kręgosłupa, że ledwo stoję, a pani w rejestracji siedzi do mnie plecami i monotonnym głosem w tempie żółwia pyta o imię, nazwisko, adres, wiek, leki, jakie biorę, przebyte choroby, choroby w rodzinie itp. Potem przychodzi lekarka, też siada do mnie plecami i znowu coś wypełnia, pisze w karcie, wstukuje na komputerze, dają mi papiery do podpisania. Myślałam, że oszaleję”.

Agnieszka wspomina, że już na porodówce – zarówno za pierwszym, jak i za drugim razem – położne zwracały się do niej czule; „kochana” i „słoneczko”. Nie przeszkadzało jej to, a nawet uznała za miłe. „Gorszy był lekarz za drugim razem. Też się w ogóle nie śpieszył, tylko mówił do mnie: No i co się tak drze? Potem w trakcie porodu zaczął wygłaszać uwagi, że co to za krzyki, na co i po co. Upominał mnie, żebym parła. Raz nawet rzucił, żebym się streszczała, bo chce do domu na kolację zdążyć. Nie był to szczyt kultury, choć przyznaję, tak się spięłam, że urodziłam potem piorunem. Ten sam lekarz zresztą rzucał dziwne teksty, gdy badał mnie po raz pierwszy, sprawdzając, jakie mam rozwarcie. Kiedy jęknęłam, bo był niedelikatny i miałam już skurcze, powiedział: Ooo, no i co tak panikuje, spokojnie, chyba chcesz urodzić dziś, a nie jutro. Pamiętam dobrze, że zwracał się do mnie jak do koleżanki”.

Mimo wszystko Agnieszka dość dobrze wspomina oba porody, szczególnie po tym, jak nasłuchała się historii koleżanek o porodach trwających bez końca i większych nieprzyjemnościach ze strony personelu. „Moją przyjaciółkę, która faktycznie sporo przytyła w ciąży, położna na porodówce zapytała, dlaczego zamiast pączków nie jadła więcej warzyw. Z kolei lekarz do mojej siostry powiedział, żeby stuliła dziób i zaczęła współpracować. Koleżanka, gdy wyła z bólu, usłyszała, że za bardzo się nad sobą użala. Kiedyś też ktoś opowiedział mi historię, że lekarz podczas porodu rodzinnego rzucił do męża rodzącej kobiety: Współczuję panu, ale pan sobie wybrał egzemplarz”.

Podczas gdy część położnych zwraca się do rodzących jak do małych dziewczynek, inne chętnie używają trzeciej osoby albo bezokoliczników. „Usiądzie, położy się, nie histeryzuje”, „Weźmie zrobi, się rozbierze”, „Pokazać krocze” – to przykłady ujęte w raporcie Fundacji Rodzić po Ludzku.

Ktoś tu zamawiał pizzę?

Pomimo wielu mrożących krew w żyłach opowieści z polskich porodówek, czasem bywa całkiem… zabawnie. Internautka Nusia wspomina z rozbawieniem, że usłyszała od lekarza: Nonono, jaka ty ładna w środku jesteś, może nawet ładniejsza jak na zewnątrz”. Monice położna z uśmiechem powiedziała, że z takim pięknym pianiem powinna się do chóru zapisać. Natomiast do Beaty lekarz rzucił, że powinni jej zrobić zdjęcie i pokazywać za wzór, jak elegancko można wyglądać przy porodzie. Poprzedniego dnia ułożyła sobie włosy, ogoliła się i zrobiła hennę.

O innych dowcipnych sytuacjach internautki chętnie piszą na forach dyskusyjnych i w grupach na Facebooku.

„Moja mama rodzi synka. Położna przeprowadza wywiad.

  • Miejsce urodzenia?
  • Skórcz.
  • Spokojnie, wiemy, proszę podać swoje miejsce urodzenia.
  • Skórcz!
  • Ale proszę nie histeryzować! Jeszcze raz, miejsce urodzenia.
  • SKÓRCZ! URODZIŁAM SIĘ W SKÓRCZU!!!”.

„Przyjaciółka rodzi sobie (tzn. leży na sali porodów rodzinnych i klnie na skurcze); oczywiście z mężem, pierwsze dziecko, przejęci jak nieboskie stworzenia; w końcu wyjątkowa chwila w życiu, w pewnym momencie włazi kurier z paczką i pytaniem: Ktoś tu zamawiał pizzę?”.

I jeszcze historia internautki Kasi: „Na porodówkę wjechałam windą przebrana w szpitalną koszulę, ale zapomniałam zmienić buty i szłam w 8-centymetrowych obcasach… Wpakowałam się na porodowe łóżko, oczywiście nie zdejmując pantofli, położne skręcały się ze śmiechu, a ja nie wiedziałam, o co im chodzi. Urodziłam po 50 minutach, to było moje pierwsze dziecko… Położne śmiały się, że do takiego ekspresowego porodu to nawet butów nie opłaca się zdejmować”.

Jedna z forumowiczek wspomina: „Ja rodziłam swoją córcię w 2000 roku i po porodzie, leżąc 2 h jeszcze na porodówce, obok mnie rodziła kobieta. Po czym lekarz mówi do niej: Ma pani śliczną córeczkę. A ona zaczęła tak głośno płakać, myślałam, że ze szczęścia, no i lekarz też się jej spytał, czemu tak pani płacze, a ona: Bo to czwarta córka!”.

„Po urodzeniu mojej malutkiej (byłam cięta) przyszedł lekarz i zaczął mnie szyć, a że ja już byłam bardzo zmęczona i bardzo bolały mnie rozstawione nogi (nie wiem dlaczego), chciałam, aby zrobił to jak najszybciej, a on szyje i gada sobie z pielęgniarkami w najlepsze, a ja czekam, kiedy skończy – w końcu po jakimś czasie mojego wyczekiwania, mówię: Doktorze, przepraszam, że przeszkadzam, ale czy długo pan mnie jeszcze będzie cerował? A ten, wychylając się spomiędzy moich nóg, pyta: A co, gdzieś się wybierasz? Oboje ryknęliśmy śmiechem”.

Trudno natomiast ocenić dowcip lekarza opisanego w raporcie Fundacji Rodzić po Ludzku, który do jednej z respondentek podczas badania powiedział: „Macnę sobie”.

Poznaj swoje prawa

Co możesz zrobić, jeśli zostaniesz na porodówce niewłaściwe potraktowana? Fundacja Rodzić po Ludzku podkreśla, że w takiej sytuacji możesz podjąć pozasądowe kroki prawne takie jak:

  • Skarga do dyrekcji szpitala – poinformuj w niej o zaistniałym zdarzeniu, wnieś o wyciągnięcie konsekwencji prawnych wobec personelu. Skarga nie musi mieć żadnej konkretnej formy – po prostu opisz swoimi słowami to, co się wydarzyło. Dyrekcja szpitala musi na pismo odpowiedzieć.
  • Skarga do organów kontrolnych – tę samą skargę możesz wysłać do organu nadrzędnego nad szpitalem/właściciela szpitala, Ministerstwa Zdrowia, Narodowego Funduszu Zdrowia, Rzecznika Prawa Pacjenta, Rzecznika Praw Obywatelskich, Krajowego oraz Wojewódzkiego Konsultanta w dziedzinie Ginekologii i Położnictwa, Krajowego oraz Wojewódzkiego Konsultanta w dziedzinie Pielęgniarstwa i Położnictwa.
  • Skargę możesz też wysłać do Fundacji Rodzić po Ludzku.
  • Skarga do rzecznika odpowiedzialności zawodowej – tacy rzecznicy działają przy Okręgowych Izbach Lekarskich oraz Okręgowych Izbach Pielęgniarek i Położnych. Tutaj skieruj skargę na konkretnego lekarza i/lub położną.
  • Wniosek do wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych.

Sprawdź powiązane tematy

Posłuchaj podcastów stworzonych przez mamy dla mam!

Sprawdź
Dear User!

Before you click "Go to the Website" or close the window by clicking ×, please read the following information, as it concerns your personal data.

By clicking "Go to the website" or by closing this window, you consent to the processing of your personal data on the terms described below.

The administrator of personal data of people visiting our websites is USP Zdrowie sp. z o.o. with headquarters in Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

As part of USP Zdrowie services, we will collect information about the use of our websites. The scope of data collected by us includes, among others information stored in cookies, user's IP, as well as information about your device and browser.

Your data will be used by us for the following purposes: (i) providing you with access to a safe and functional website; (ii) conducting analyzes that allow to study the ways of using our websites and use their functionalities and content, as well as to improve and streamline them; (iii) marketing, including presenting you with advertisements and messages tailored to your interests and preferences (profiling).

The use of our websites will involve the use of technologies provided by third parties (e.g. Google, Facebook). As USP Zdrowie, we provide you with the opportunity to consent to the transfer of your data to the groups of recipients indicated by us by accepting all or some of the purposes of processing.

USP Zdrowie provides each user of our websites with the opportunity to exercise the right to request access to his personal data, rectify it, delete or limit processing, exercise the right to object to processing, as well as the right to transfer data. in the event that the legal basis for the processing of your personal data is your consent - we provide you with the possibility of withdrawing it at any time through dedicated mechanisms for managing privacy settings.

You can contact USP Zdrowie by: (i) sending an e-mail to the following address: daneosoboweusp@usp.pl; (ii) sending a letter to the following address: USP Zdrowie sp. z o.o., Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

Detailed information related to the rules for the processing of your personal data on individual USP Zdrowie websites can be found in our Privacy Policy (PL).

Below you can choose to accept all or some of the processing purposes. We will be happy if you decide to help us improve our services and websites!

Choose services
Service Description State
Solutions necessary to provide the service by electronic means
as part of our Websites, we use the localStorage solution. localStorage is a file created by the user's browser installed on his device. Thanks to the localStorage mechanism, we are able to provide our users with access to efficient and safe websites and the ability to use their functionalities (e.g. remembering your privacy settings and the possibility of changing them, remembering preferences related to the selected language of displaying the website, the ability to add products to the basket). Information saved and used as part of the localStorage mechanism will not be used to conduct marketing activities. The localStorage mechanism is necessary to provide our services in the form of Websites (Article 6 (1) (b) of the GDPR).
Analytical cookies:
cookies that are used for advanced analysis of user behavior on our websites. Analytical cookies are used, among others to analyze user behavior on Websites in order to optimize the appearance, content and functionality of websites. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following analytical cookies:
Google Analytics an online tool for analyzing website statistics. The tool allows us to track traffic on our websites, including the ability to analyze user behavior on websites. Based on the data collected using Google Analytics, we are able to develop our websites and provide a friendly appearance of the website and add new, useful functionalities. Google Analytics is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the rules governing the processing of personal data by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
Google Tag Manager tag management system developed by Google to manage JavaScript and HTML tags used for tracking and analysis on websites. Google Tag Manager is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
HotJar tool for analyzing user behavior on the website using, among others heat maps (analysis of the user's cursor behavior on the website). With this tool, we can design our websites more effectively and improve their readability and functionality. HotJar is provided and operated by Hotjar Limited. More information on the principles of personal data processing by HotJar can be found here: https://help.hotjar.com/hc/en-us/categories/115001323967-About-Hotjar
Marketing cookies:
cookies that allow us to conduct activities related to the promotion of our services, products and websites. This category of cookies will be used, inter alia, in order to show you advertisements tailored to your preferences or provide other marketing content. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following marketing cookies:
Facebook Pixel the Facebook Pixel tool is a piece of code on the website that allows you to measure, optimize and create groups of recipients of advertising campaigns on Facebook. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. Facebook Pixel is provided and operated by Facebook Ireland Limited. Facebook Pixel collects basic information stored in the cookie and information about the website and your activity. Facebook Ireland Limited may transfer personal data of its users to the United States of America, based on the legal mechanisms provided for in applicable law. The basis for the transfer of your data in some cases may also be your consent, which we collect as part of our websites. therefore, we would like to draw your attention to the fact that the law on the protection of personal data in the United States of America differs from European legislation and may not provide you with the same rights as those provided for by the provisions in force in Poland, and in some cases it may also combine with the possibility of access to your data by the authorities and services of a third country. in order to ensure the fullest protection of your rights and freedoms, the mechanisms used as part of the Facebook Pixel tool prevent your identification data from being identified and are subject to automatic processes of their removal in short periods.

We would also like to inform you that when using the Facebook Pixel USP Zdrowie tool, it complies with the current Regulations of Facebook Business Tools, including the agreements on the principles of co-administration of personal data. in order to fulfill the obligation resulting from the provisions of data protection law, we would like to inform you that in the scope of processing information collected using the Facebook Pixel tool:
  1. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited, with its registered office at 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbor, Dublin 2, Ireland, act as joint controllers (entities jointly deciding on the purposes and methods of personal data processing).
  2. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited have made joint arrangements regarding the performance of their obligations under the provisions of the GDPR.
  3. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited are responsible for providing appropriate grounds for processing personal data related to the collection of information via Facebook Pixel. Therefore, USP Zdrowie provides users with the opportunity to voluntarily consent to the collection and use of their data for marketing purposes on the websites, in particular for the purpose of conducting marketing campaigns on Facebook. Facebook Ireland Limited provides appropriate legal grounds relating to the possibility of using the personal data of portal users for the purposes of conducting USP Zdrowie marketing activities.
  4. As part of this Privacy Policy, USP Zdrowie provides you with access to all information related to the principles of data processing as part of our business activities. Information related to the principles of personal data processing by Facebook Ireland Limited, determination of the legal basis for such processing and the methods of exercising your rights by Facebook Ireland Limited, including information on the relevant Facebook contact forms, can be found in the Data Policy available at: https://www.facebook.com/about/privacy.
  5. USP Zdrowie is responsible to the users of Internet Services for the correct operation of the mechanisms enabling obtaining and withdrawing consents to use the information collected through the Facebook Pixel tool. After receiving the data collected via Facebook Pixel, Facebook Ireland Limited is independently responsible for the rights specified in Art. 15 - 20 GDPR towards users of your social network.
  6. Both USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited provide the possibility of exercising the right to object. in the event of receipt of a request related to an objection to the processing of personal data, USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited will take appropriate steps regarding the further processing of their users' data.
  7. USP Zdrowie is responsible for the proper implementation and configuration of Facebook Pixel. Facebook Ireland Limited remains responsible for ensuring the security of the service offered to us and personal data processed as part of Facebook Pixel.
  8. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited remain responsible for the proper response to all identified data breaches. The responsibility of USP Zdrowie in connection with the use of Facebook Pixel services applies to all cases related to providing users with a properly implemented and configured tool. Facebook Ireland Limited is responsible for all data protection breaches related to processing operations performed as part of the marketing service provided to us.
LinkedIn Insight Tag short code in Java Script technology that supports conversion tracking, website audience and site demographics for LinkedIn advertising campaigns. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. The LinkedIn Insight Tag is provided and operated by LinkedIn Ireland Unlimited Company. More information on the rules for the processing of personal data with the processing of personal data by LinkedIn can be found here: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/65513/add-the-linkedin-insight-tag-to-your-website?lang=en
Google Ads tool that is one of the elements of the Google advertising system, allowing the display of sponsored links in the search results of the Google Search Engine and on websites of entities cooperating with Google. The Google Ads tool is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
SALESmanago tool enabling the identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The SALESmanago tool is provided and operated by our partner, Benhauer Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the SALESmanago tool can be found here: https://www.salesmanago.pl/marketing-automation/technologie.htm
AppNexus / Xaxis Turbine Xaxis is a global digital media platform that programmatically connects advertisers with audiences. More information on the principles of personal data processing using the Xaxis Turbine tool can be found here: https://www.xaxis.com/privacy-notice/polityka-prywatnosci-xaxis/
Selectivv tool enabling user data segmentation, used to target emissions as part of an advertising campaign. More about the rules on the site: https://selectivv.com/polityka-prywatnosci/
Campaign Manager 360 system for managing advertisements and measuring their effectiveness, designed for advertisers and media agencies. It is part of the Google Marketing Platform provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Revhunter A tool that allows you to send advertisements to users of the Administrator's website in the form of e-mail messages that are tailored to the user's actions and behavior on the website. The retargeting service is performed via the Revhunter tool, which belongs to INIS sp. z o.o. with headquarters in Rybnik at Raciborska 35a street, Poland (TAX ID: 6423128785). More info on page: https://revhunter.pl/polityka-prywatnosci
CAKE cloud-based tool that enables campaign management, optimization and monitoring of partners in the area of performance marketing. More information here: https://getcake.com/privacy-policy/
User.com tool enabling identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The User.com tool is provided and operated by our partner, User.com Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the User.com tool can be found here: https://user.com/en/privacy-policy/
Make.com is a tool for automating business processes, enabling integrations with other systems, analyzing user behavior on websites, and delivering personalized content and experiences. Make.com is provided and supported by Make.com Inc. You can find more information about the personal data processing policies using the Make.com tool here: https://www.make.com/en/privacy-notice
TikTok Pixel TikTok Pixel - A tool to integrate with your website that allows you to share website events with TikTok. When used with TikTok for Business tools, the Pixel can measure website traffic, assess the effectiveness of ad campaigns, optimize campaigns, and acquire new customers. Once properly set up and verified, the Pixel conveys information about actions taken on your site according to the events you have configured, which reflect the entire customer journey from viewing a product details page to adding an item to a cart and making a purchase. The Pixel collects data available via standard web browsers, including information about ads or events, timestamps, IP addresses, device data, and cookies that support the measurement, optimization, and targeting of your campaigns. In the future, this data will enable TikTok to customize recommendations for Pixel event settings and offer automated solutions. More information about this tool can be found in TikTok's Privacy Policy and TikTok Business Product Terms

After 5 seconds, we will refresh the page to load the current settings.