Australijskie uczennice uczą się wymiany kół w samochodzie Australijskie uczennice w trakcie warsztatów z umiejętności wymiany kół w samochodzie / Zdjęcie: Facebook @smcmanly

Dziewczynki w Australii uczą się na lekcjach wymieniać koła w aucie. Psycholog Agnieszka Przybysz mówi nam, czy w Polsce też powinny

„Nauka wymiany koła w samochodzie to nie tylko umiejętność praktyczna, ale również doskonała okazja, by rozwijać zaradność u młodych ludzi. Umiejętności tego typu dają uczniom poczucie pewności siebie i przygotowują ich na realne wyzwania, które spotkają ich w dorosłym życiu” – mówi psycholog Agnieszka Przybysz.

Klaudia Kierzkowska: W jednym z opublikowanych przez Hello Zdrowie artykułów pisaliśmy o szkole w Sydney, w której dziewczynki na lekcjach uczyły się wymieniać opony w samochodzie. Co pani o tym sądzi?

Agnieszka Przybysz: To niezwykle interesujący przykład, który pokazuje, jak szkoły w Australii podchodzą do nauczania praktycznych umiejętności, które mogą być przydatne w codziennym życiu. Uczenie dziewczynek wymiany opon w samochodzie to doskonały sposób na rozwijanie ich  zaradności.

To umiejętność, która na pewno nie tylko wzmacnia poczucie pewności siebie, ale także przełamuje stereotypy dotyczące ról płciowych w tradycyjnych dziedzinach, takich jak mechanika.

Wydaje mi się, że to bardzo pozytywne podejście do edukacji, które w pełni wspiera równość, a zarazem daje uczennicom praktyczne umiejętności, które mogą okazać się niezwykle przydatne w życiu. Dziewczynki uczą się, że mogą radzić sobie w różnych sytuacjach, niezależnie od tego, czy są to zadania techniczne, czy inne, wymagające przemyślanego podejścia i sprawności manualnych.

Agnieszka Przybysz /fot. archiwum prywatne

Agnieszka Przybysz /fot. archiwum prywatne

W Polsce niestety nadal istnieje przekonanie, że takie umiejętności to „domena chłopców”, ale takie inicjatywy jak te z Australii zdecydowanie powinny inspirować nas do zmiany podejścia.

Takie podejście działa w dwóch kierunkach, nie tylko dla dziewczynek, ale także dla chłopców. Chłopcy również powinni mieć możliwość nauki umiejętności, które tradycyjnie przypisuje się kobietom, takich jak gotowanie, szycie, czy dbanie o relacje międzyludzkie. W ten sposób łamiemy stereotypy dotyczące ról płciowych i pozwalamy młodym ludziom rozwijać się wszechstronnie, bez ograniczeń związanych z tradycyjnymi oczekiwaniami.

Dziewczynki uczyły się ważnej umiejętności: niezależności.

Dokładnie tak. Jednak, jako psycholog, chciałabym podkreślić, że umiejętność proszenia o pomoc jest równie istotna i warto ją traktować jako formę siły. Zbyt często w dzisiejszym społeczeństwie postrzegamy prośbę o pomoc jako oznakę słabości, a tak naprawdę jest to przejaw emocjonalnej dojrzałości i samoświadomości.

Nie ma nic złego w tym, by w odpowiednich momentach szukać wsparcia u innych. To, że umiemy rozpoznać, kiedy potrzebujemy pomocy i otwarcie o nią poprosić, świadczy o naszej wrażliwości, elastyczności i umiejętności budowania zdrowych relacji.

Równowaga między niezależnością a zdolnością do współpracy i proszenia o pomoc jest kluczowa, bo prawdziwa siła leży nie tylko w radzeniu sobie samodzielnie, ale również w budowaniu więzi i wykorzystywaniu wsparcia, gdy tego potrzebujemy.

"Nie róbmy wielkiego szumu wokół słodyczy, zakazy mogą spowodować zupełnie odwrotny efekt". Co wkładać do szkolnego lunchoboxa, mówi dietetyczka Katarzyna Popielawska

Polecamy

"Nie róbmy wielkiego szumu wokół słodyczy, zakazy mogą spowodować zupełnie odwrotny efekt". Co wkładać do szkolnego lunchoboxa, mówi dietetyczka Katarzyna Popielawska

Czytaj

Rozumiem, że pani zdaniem polska szkoła nie kładzie wystarczającego nacisku na naukę praktycznych umiejętności?

Polska szkoła nadal kładzie zbyt duży nacisk na teorię, a za mały na praktyczne umiejętności, które przydają się w codziennym życiu. W porównaniu do systemów edukacyjnych w takich krajach jak Australia czy Finlandia, gdzie uczniowie mają więcej zajęć przygotowujących ich do realnych wyzwań, polski system nadal koncentruje się na testach i zapamiętywaniu informacji.

Nadal dominują schematy oparte na teorii, a praktyczne przygotowanie do życia pozostaje na marginesie.

Polska szkoła działa według zasady „3Z” – zakuj, zdaj, a potem… zapomnij. To podejście sprawia, że uczniowie uczą się pod klucz odpowiedzi, ale nie rozumieją głębiej tematów, ani nie potrafią zastosować wiedzy w praktyce. System premiuje powtarzanie gotowych schematów, zamiast rozwijania kreatywności i myślenia krytycznego. Jeśli chcemy nowoczesnej edukacji, powinniśmy odejść od nauki „pod testy” i zamiast tego rozwijać w dzieciach samodzielność, ciekawość i umiejętność podejmowania decyzji.

W nowoczesnej edukacji powinniśmy odchodzić od mechanicznego zapamiętywania na rzecz rozumienia i praktycznego stosowania wiedzy. W krajach takich jak Australia czy Finlandia dzieci pracują na projektach, rozwiązują rzeczywiste problemy, uczą się współpracy. Tymczasem w Polsce uczniowie często zapominają materiał zaraz po egzaminie, bo nie widzą jego praktycznej wartości.

Odpowiedzmy więc wprost: czy zajęcia takie jak np. nauka wymiany koła w samochodzie powinny znaleźć się w programie polskich szkół?

Oczywiście! Nauka wymiany koła w samochodzie to nie tylko umiejętność praktyczna, ale również doskonała okazja, by rozwijać zaradność u młodych ludzi. Umiejętności tego typu dają uczniom poczucie pewności siebie i przygotowują ich na realne wyzwania, które spotkają ich w dorosłym życiu.

Wprowadzenie takich zajęć do polskich szkół mogłoby przełamać stereotypy związane z płciami i pomóc uczniom zdobywać wiedzę, która będzie przydatna w codziennym życiu. Chłopcy i dziewczynki powinni mieć równe szanse na rozwój praktycznych umiejętności, które są przydatne bez względu na płeć. Równocześnie takie zajęcia mogą nauczyć uczniów rozwiązywania problemów, pracy zespołowej i radzenia sobie w sytuacjach, które wymagają przytomności umysłu i sprawności manualnych.

Czy warto posłać sześciolatka do szkoły i jak sprawdzić, czy to już pora? „Kluczowe jest, czy dziecko osiągnęło gotowość szkolną”

Polecamy

Czy warto posłać sześciolatka do szkoły i jak sprawdzić, czy to już pora? „Kluczowe jest, czy dziecko osiągnęło gotowość szkolną”

Czytaj

Jakie inne praktyczne umiejętności powinny być pani zdaniem nauczane w szkołach?

Edukacja powinna nie tylko przygotowywać do egzaminów, ale także do dorosłego życia. Obecnie wielu młodych ludzi kończy szkołę bez podstawowych umiejętności, które są niezbędne w codziennym funkcjonowaniu. Moim zdaniem w polskich szkołach powinny znaleźć się takie zajęcia jak:

  • zarządzanie finansami osobistymi – podstawy budżetu domowego, oszczędzania, kredytów, podatków. Wiele osób dopiero w dorosłości uczy się, czym jest oprocentowanie kredytu czy jak rozsądnie planować wydatki;
  • pierwsza pomoc przedmedyczna i psychologiczna – obok podstawowych umiejętności medycznych, jak resuscytacja czy tamowanie krwotoku, równie ważne jest umiejętne wsparcie psychiczne. Powinniśmy uczyć, jak rozmawiać z osobą w kryzysie, jak reagować na ataki paniki czy dostrzegać objawy depresji u bliskich. W dzisiejszych czasach zdrowie psychiczne jest równie istotne jak fizyczne – te dwa aspekty są ze sobą nierozerwalnie związane i wymagają tak samo troski oraz wsparcia;
  • podstawy napraw domowych – jak wymienić koło w samochodzie, naprawić cieknący kran czy zamontować półkę. To umiejętności, które każdy powinien znać, niezależnie od płci;
  • gotowanie i zdrowe odżywianie – nie tylko nauka przepisów, ale także zasady zdrowej diety, planowanie posiłków i niemarnowanie jedzenia;
  • podstawy prawa i życia zawodowego – jak napisać CV, na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy, jakie są prawa pracownika i konsumenta.

Natomiast widać światełko w tunelu, ponieważ w roku szkolnym 2025/2026 nowy przedmiot – Edukacja zdrowotna – zostanie wprowadzony do podstawy programowej jako nieobowiązkowy. Jestem bardzo ciekawa, jak wypadnie to w praktyce – czy rzeczywiście spełni swoją rolę i zapewni uczniom wartościową wiedzę, czy też będzie traktowany jedynie jako dodatkowy element programu. Kluczowe będzie to, w jaki sposób zostanie wdrożony oraz czy nauczyciele otrzymają odpowiednie przygotowanie do jego prowadzenia. Jeśli zajęcia będą angażujące i praktyczne, mogą stać się ważnym krokiem w stronę nowoczesnej edukacji.

„Pojawiła się w wyniku głębokiego kryzysu edukacji systemowej”. Teraz Szkoła w Chmurze sama przeżywa kryzys

Polecamy

„Pojawiła się w wyniku głębokiego kryzysu edukacji systemowej”. Teraz Szkoła w Chmurze sama przeżywa kryzys

Czytaj

Zastanawiam się, czy powinniśmy rozdzielać praktyczne zajęcia na te „dla dziewczynek” i „dla chłopców”?

Dzieci rodzą się z różnymi predyspozycjami i zainteresowaniami, które nie są zależne od tego, czy są chłopcami, czy dziewczynkami – ale od ich indywidualnych cech i doświadczeń.

Podział na „zajęcia dla chłopców” i „zajęcia dla dziewczynek” często wynika ze stereotypów, które ograniczają rozwój dzieci. Jeśli dziewczynki nie będą miały dostępu do zajęć z majsterkowania czy programowania, mogą stracić pewność siebie w tych obszarach i w przyszłości rzadziej wybierać zawody techniczne. Z kolei chłopcy, jeśli nie nauczą się gotowania, opieki nad dziećmi czy podstaw komunikacji, mogą mieć trudności w dorosłym życiu, kiedy będą musieli zadbać o siebie i swoich bliskich.

Kluczowe jest to, aby dzieci miały możliwość eksplorowania różnych dziedzin i rozwijania umiejętności zgodnie z własnymi zainteresowaniami, a nie społecznymi oczekiwaniami.

Wprowadzenie takich zajęć mogłoby wpłynąć na lepsze przygotowanie uczniów do dorosłego życia i rynku pracy?

Zdecydowanie tak. Współczesny świat stawia przed ludźmi konieczność rozwijania różnorodnych umiejętności, a szkoła powinna pomagać uczniom w zdobywaniu kompetencji, które przydadzą im się w codziennym życiu. Nauka zarządzania finansami, podstawowych napraw domowych, gotowania czy budowania relacji międzyludzkich sprawiłaby, że młodzi ludzie wchodziliby w dorosłość znacznie pewniej i samodzielniej.

Co więcej, raporty dotyczące rynku pracy wskazują, że kompetencje przyszłości to m.in. myślenie kreatywne i analityczne, znajomość nowoczesnych technologii, ciekawość oraz umiejętność ciągłego uczenia się. Te zdolności można rozwijać już w szkole, jeśli tylko stworzymy do tego odpowiednie warunki.

Warto też podkreślić, że współczesny świat wymaga elastyczności, czyli umiejętności dostosowywania się do zmieniających się warunków. Coraz częściej mówi się też o koncepcji „lifelong learning” – uczenia się przez całe życie, co oznacza, że szkoła powinna nie tylko przekazywać wiedzę, ale też uczyć, jak efektywnie się uczyć i rozwijać w przyszłości. Dlatego tak ważne jest uświadomienie młodym, że jedyną stałą w życiu jest zmiana – powinni uczyć się elastyczności, otwartości na nowe wyzwania i umiejętności dostosowywania się do dynamicznie zmieniającego się świata.

 

Agnieszka Przybysz – psycholog, certyfikowany trener umiejętności społecznych, praktyk metody Kids’ Skills oraz I’m Proud of You. Specjalizuje się w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami, wspierając ich w budowaniu zdrowych relacji oraz radzeniu sobie z wyzwaniami wychowawczymi. Posiada kilkuletnie doświadczenie w strukturach oświatowych, w tym w oddziałach integracyjnych, gdzie pracowała z dziećmi ze spektrum autyzmu. Na co dzień pracuje jako psycholog w przedszkolu oraz współpracuje z Centrum Medycznym – Ośrodkiem Dziennej Rehabilitacji dla Dzieci. Prowadzi prywatną praktykę, oferując konsultacje i wsparcie psychologiczne dla dzieci, młodzieży i ich rodzin. Swoimi doświadczeniami dzieli się także w mediach społecznościowych na profilu @psycholog_dzieciecy_agnieszka,będąc inspiracją dla wielu rodziców i specjalistów.

Sprawdź powiązane tematy

Posłuchaj podcastów stworzonych przez mamy dla mam!

Sprawdź
Dear User!

Before you click "Go to the Website" or close the window by clicking ×, please read the following information, as it concerns your personal data.

By clicking "Go to the website" or by closing this window, you consent to the processing of your personal data on the terms described below.

The administrator of personal data of people visiting our websites is USP Zdrowie sp. z o.o. with headquarters in Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

As part of USP Zdrowie services, we will collect information about the use of our websites. The scope of data collected by us includes, among others information stored in cookies, user's IP, as well as information about your device and browser.

Your data will be used by us for the following purposes: (i) providing you with access to a safe and functional website; (ii) conducting analyzes that allow to study the ways of using our websites and use their functionalities and content, as well as to improve and streamline them; (iii) marketing, including presenting you with advertisements and messages tailored to your interests and preferences (profiling).

The use of our websites will involve the use of technologies provided by third parties (e.g. Google, Facebook). As USP Zdrowie, we provide you with the opportunity to consent to the transfer of your data to the groups of recipients indicated by us by accepting all or some of the purposes of processing.

USP Zdrowie provides each user of our websites with the opportunity to exercise the right to request access to his personal data, rectify it, delete or limit processing, exercise the right to object to processing, as well as the right to transfer data. in the event that the legal basis for the processing of your personal data is your consent - we provide you with the possibility of withdrawing it at any time through dedicated mechanisms for managing privacy settings.

You can contact USP Zdrowie by: (i) sending an e-mail to the following address: daneosoboweusp@usp.pl; (ii) sending a letter to the following address: USP Zdrowie sp. z o.o., Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

Detailed information related to the rules for the processing of your personal data on individual USP Zdrowie websites can be found in our Privacy Policy (PL).

Below you can choose to accept all or some of the processing purposes. We will be happy if you decide to help us improve our services and websites!

Choose services
Service Description State
Solutions necessary to provide the service by electronic means
as part of our Websites, we use the localStorage solution. localStorage is a file created by the user's browser installed on his device. Thanks to the localStorage mechanism, we are able to provide our users with access to efficient and safe websites and the ability to use their functionalities (e.g. remembering your privacy settings and the possibility of changing them, remembering preferences related to the selected language of displaying the website, the ability to add products to the basket). Information saved and used as part of the localStorage mechanism will not be used to conduct marketing activities. The localStorage mechanism is necessary to provide our services in the form of Websites (Article 6 (1) (b) of the GDPR).
Analytical cookies:
cookies that are used for advanced analysis of user behavior on our websites. Analytical cookies are used, among others to analyze user behavior on Websites in order to optimize the appearance, content and functionality of websites. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following analytical cookies:
Google Analytics an online tool for analyzing website statistics. The tool allows us to track traffic on our websites, including the ability to analyze user behavior on websites. Based on the data collected using Google Analytics, we are able to develop our websites and provide a friendly appearance of the website and add new, useful functionalities. Google Analytics is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the rules governing the processing of personal data by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
Google Tag Manager tag management system developed by Google to manage JavaScript and HTML tags used for tracking and analysis on websites. Google Tag Manager is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
HotJar tool for analyzing user behavior on the website using, among others heat maps (analysis of the user's cursor behavior on the website). With this tool, we can design our websites more effectively and improve their readability and functionality. HotJar is provided and operated by Hotjar Limited. More information on the principles of personal data processing by HotJar can be found here: https://help.hotjar.com/hc/en-us/categories/115001323967-About-Hotjar
Marketing cookies:
cookies that allow us to conduct activities related to the promotion of our services, products and websites. This category of cookies will be used, inter alia, in order to show you advertisements tailored to your preferences or provide other marketing content. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following marketing cookies:
Facebook Pixel the Facebook Pixel tool is a piece of code on the website that allows you to measure, optimize and create groups of recipients of advertising campaigns on Facebook. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. Facebook Pixel is provided and operated by Facebook Ireland Limited. Facebook Pixel collects basic information stored in the cookie and information about the website and your activity. Facebook Ireland Limited may transfer personal data of its users to the United States of America, based on the legal mechanisms provided for in applicable law. The basis for the transfer of your data in some cases may also be your consent, which we collect as part of our websites. therefore, we would like to draw your attention to the fact that the law on the protection of personal data in the United States of America differs from European legislation and may not provide you with the same rights as those provided for by the provisions in force in Poland, and in some cases it may also combine with the possibility of access to your data by the authorities and services of a third country. in order to ensure the fullest protection of your rights and freedoms, the mechanisms used as part of the Facebook Pixel tool prevent your identification data from being identified and are subject to automatic processes of their removal in short periods.

We would also like to inform you that when using the Facebook Pixel USP Zdrowie tool, it complies with the current Regulations of Facebook Business Tools, including the agreements on the principles of co-administration of personal data. in order to fulfill the obligation resulting from the provisions of data protection law, we would like to inform you that in the scope of processing information collected using the Facebook Pixel tool:
  1. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited, with its registered office at 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbor, Dublin 2, Ireland, act as joint controllers (entities jointly deciding on the purposes and methods of personal data processing).
  2. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited have made joint arrangements regarding the performance of their obligations under the provisions of the GDPR.
  3. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited are responsible for providing appropriate grounds for processing personal data related to the collection of information via Facebook Pixel. Therefore, USP Zdrowie provides users with the opportunity to voluntarily consent to the collection and use of their data for marketing purposes on the websites, in particular for the purpose of conducting marketing campaigns on Facebook. Facebook Ireland Limited provides appropriate legal grounds relating to the possibility of using the personal data of portal users for the purposes of conducting USP Zdrowie marketing activities.
  4. As part of this Privacy Policy, USP Zdrowie provides you with access to all information related to the principles of data processing as part of our business activities. Information related to the principles of personal data processing by Facebook Ireland Limited, determination of the legal basis for such processing and the methods of exercising your rights by Facebook Ireland Limited, including information on the relevant Facebook contact forms, can be found in the Data Policy available at: https://www.facebook.com/about/privacy.
  5. USP Zdrowie is responsible to the users of Internet Services for the correct operation of the mechanisms enabling obtaining and withdrawing consents to use the information collected through the Facebook Pixel tool. After receiving the data collected via Facebook Pixel, Facebook Ireland Limited is independently responsible for the rights specified in Art. 15 - 20 GDPR towards users of your social network.
  6. Both USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited provide the possibility of exercising the right to object. in the event of receipt of a request related to an objection to the processing of personal data, USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited will take appropriate steps regarding the further processing of their users' data.
  7. USP Zdrowie is responsible for the proper implementation and configuration of Facebook Pixel. Facebook Ireland Limited remains responsible for ensuring the security of the service offered to us and personal data processed as part of Facebook Pixel.
  8. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited remain responsible for the proper response to all identified data breaches. The responsibility of USP Zdrowie in connection with the use of Facebook Pixel services applies to all cases related to providing users with a properly implemented and configured tool. Facebook Ireland Limited is responsible for all data protection breaches related to processing operations performed as part of the marketing service provided to us.
LinkedIn Insight Tag short code in Java Script technology that supports conversion tracking, website audience and site demographics for LinkedIn advertising campaigns. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. The LinkedIn Insight Tag is provided and operated by LinkedIn Ireland Unlimited Company. More information on the rules for the processing of personal data with the processing of personal data by LinkedIn can be found here: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/65513/add-the-linkedin-insight-tag-to-your-website?lang=en
Google Ads tool that is one of the elements of the Google advertising system, allowing the display of sponsored links in the search results of the Google Search Engine and on websites of entities cooperating with Google. The Google Ads tool is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
SALESmanago tool enabling the identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The SALESmanago tool is provided and operated by our partner, Benhauer Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the SALESmanago tool can be found here: https://www.salesmanago.pl/marketing-automation/technologie.htm
AppNexus / Xaxis Turbine Xaxis is a global digital media platform that programmatically connects advertisers with audiences. More information on the principles of personal data processing using the Xaxis Turbine tool can be found here: https://www.xaxis.com/privacy-notice/polityka-prywatnosci-xaxis/
Selectivv tool enabling user data segmentation, used to target emissions as part of an advertising campaign. More about the rules on the site: https://selectivv.com/polityka-prywatnosci/
Campaign Manager 360 system for managing advertisements and measuring their effectiveness, designed for advertisers and media agencies. It is part of the Google Marketing Platform provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Revhunter A tool that allows you to send advertisements to users of the Administrator's website in the form of e-mail messages that are tailored to the user's actions and behavior on the website. The retargeting service is performed via the Revhunter tool, which belongs to INIS sp. z o.o. with headquarters in Rybnik at Raciborska 35a street, Poland (TAX ID: 6423128785). More info on page: https://revhunter.pl/polityka-prywatnosci
CAKE cloud-based tool that enables campaign management, optimization and monitoring of partners in the area of performance marketing. More information here: https://getcake.com/privacy-policy/
User.com tool enabling identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The User.com tool is provided and operated by our partner, User.com Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the User.com tool can be found here: https://user.com/en/privacy-policy/
Make.com is a tool for automating business processes, enabling integrations with other systems, analyzing user behavior on websites, and delivering personalized content and experiences. Make.com is provided and supported by Make.com Inc. You can find more information about the personal data processing policies using the Make.com tool here: https://www.make.com/en/privacy-notice
TikTok Pixel TikTok Pixel - A tool to integrate with your website that allows you to share website events with TikTok. When used with TikTok for Business tools, the Pixel can measure website traffic, assess the effectiveness of ad campaigns, optimize campaigns, and acquire new customers. Once properly set up and verified, the Pixel conveys information about actions taken on your site according to the events you have configured, which reflect the entire customer journey from viewing a product details page to adding an item to a cart and making a purchase. The Pixel collects data available via standard web browsers, including information about ads or events, timestamps, IP addresses, device data, and cookies that support the measurement, optimization, and targeting of your campaigns. In the future, this data will enable TikTok to customize recommendations for Pixel event settings and offer automated solutions. More information about this tool can be found in TikTok's Privacy Policy and TikTok Business Product Terms

After 5 seconds, we will refresh the page to load the current settings.