Ewa Podsiadły-Natorska testuje z synem ofertę Instytutu Mikrobiomiki /fot. Anna Dobrowolańska Ewa Podsiadły-Natorska testuje z synem ofertę Instytutu Mikrobiomiki /fot. Anna Dobrowolańska

Testujemy: spersonalizowane probiotyki dla kilkulatka z Instytutu Mikrobiomiki

Najnowsza wiedza naukowa donosi, że mikrobiom jest kluczowy dla zdrowia człowieka, a dzięki nowoczesnym metodom diagnostycznym w końcu można go badać. W tym celu powstał Instytut Mikrobiomiki, którego celem jest zadbanie o równowagę mikrobiomu. Specjaliści z Instytutu na podstawie analizy próbki kału i ankiety dotyczącej zdrowia dobierają spersonalizowane probiotyki. Mój 6-letni synek razem ze mną przeszedł przez wszystkie etapy przywracania stanu równowagi w jelitach. Poprawę widać „gołym okiem”.

Spis treści:

Czym jest mikrobiom?

Mikrobiom to zbiorcza nazwa ogółu organizmów występujących w danym siedlisku – u człowieka mikroorganizmy najliczniej zasiedlają jelito grube, jamę ustną oraz skórę. Te mikroorganizmy to coś więcej niż tylko „dobre bakterie” –  to skomplikowany i zróżnicowany ekosystem, który jeśli jest w równowadze, pełni liczne funkcje istotne dla zdrowia – metaboliczne, fizjologiczne, regulacyjne, obronne, uczestniczy także w produkcji niezbędnych witamin.

Niestety często, np. w wyniku długotrwałego leczenia, nieprawidłowej diety czy długotrwałego stresu dochodzi do niezamierzonego uszkodzenia mikrobioty, co negatywnie odbija się na naszym zdrowiu. Nierzadko także złe samopoczucie próbujemy zmienić dzięki lekom, które jeszcze bardziej szkodzą mikrobiocie. Ten mechanizm „błędnego koła” szczególnie często występuje u dzieci, których odporność kształtuje się do 12. roku życia. Rodzicom przedszkolaków comiesięczne infekcje ich dzieci nie są obce. Szczególnie groźne dla mikrobiomu są antybiotyki, które z jednej strony pomagają, a z drugiej strony prowadzą do dysbiozy, stanu zaburzonej równowagi w jelitach, co osłabia funkcje obronne organizmu i aktywuje wzmożoną zjadliwość patogenów.

Zaczynamy! Analiza próbki kału 6-latka

Instytut Mikrobiomiki wykorzystuje autorską metodę analizy mikrobiologicznej próbki kału pod kątem obecności niepożądanych organizmów bytujących w naszych jelitach. Do tego celu badanie kału połączone z ankietą dotyczącą najważniejszych czynników mogących mieć wpływ na mikrobiotę. To kluczowy etap analizy, ponieważ zebrane dane pozwalają mikrobiologom rozpoznać bezpośrednią przyczynę naszej dysbiozy jelitowej, czyli patogeny, których liczebność wymknęła się spod kontroli. Oprócz analizy próbki kału bardzo ważne jest wypełnienie ankiety na stronie instytutmikrobiomiki.pl, co należy zrobić po zakupieniu analizy i zalogowaniu na nasze konto.

 

Podczas wypełniania ankiety dla naszego podopiecznego należy podać wiek dziecka, które ma zostać zdiagnozowane. Z metody Instytutu Mikrobiomiki mogą korzystać dzieci od 3. roku życia. Mój synek urodził się 5 maja 2018 r. Urodziłam go siłami natury bez większych trudności ani komplikacji, dostał 10 punktów w skali Apgar. Przez prawie 2 lata karmiłam go piersią. Gdy był niemowlęciem, pediatra-alergolog zdiagnozowała u niego alergię na białka mleka krowiego (na podstawie wyników badań oraz zmian skórnych). Z czasem zaczął z tego wyrastać, lecz nie całkiem – do dziś zdarzają mu się zmiany skórne w postaci czerwonych, łuszczących się plamek. Jako dziecko często chorował, choć jest dzieckiem z ogromnym apetytem, które ma bardzo bogatą, urozmaiconą dietę. Teoretycznie były to „zwykłe” infekcje (przynoszone prawdopodobnie przez starszego brata), ale kilkukrotnie kończyły się antybiotykoterapią.

 

W ankiecie musiałam odpowiedzieć na takie pytania jak m.in. czy mój syn przyszedł na świat metodą cesarskiego cięcia, jak długo karmiony był piersią, jaką ma dietę, czy ma nadwagę, jak długo zazwyczaj śpi, jak często stosuje aktywność fizyczną trwającą co najmniej 30 minut, ile porcji warzyw i owoców dziennie zjada. Pytania dotyczą również przyjmowanych leków i suplementów, problemów gastrycznych, chorób przewlekłych oraz niepokojących symptomów ze strony żołądka i jelit. Musiałam określić, jak wygląda stolec mojego dziecka (zdjęcia i opisy udostępnione są na stronie – wystarczy wybrać najlepiej pasujący wariant).

 

Analiza mikrobiotyczna przeprowadzana jest pod kątem takich patogenów jak:

 

  • Escherichia coli,
  • Klebsiella pneumoniae,
  • Staphylococcus aureus,
  • Staphylococcus saprofiticus,
  • Pseudomonas aeruginosa,
  • Proteus mirabilis,
  • Enterococcus faecium,
  • Enterococcus fecalis,
  • Clostridium difficile,
  • Clostridium perfringens,
  • Candida tropicalis,
  • Candida albicans,
  • Candida glabrata,
  • Candida crusei,
  • Candida spp.,
  • ogólna liczba drobnoustrojów tlenowych,
  • ogólna liczna bakterii beztlenowych,
  • ogólna liczba pleśni,
  • odczyn pH,
  • konsystencja
  • barwa.

Pobranie próbki – to proste

Następnie należy zamówić zestaw do pobrania próbki kału. Kurier powinien dostarczyć ją w ciągu 2 dni roboczych, jednak zestaw dla mojego synka dostałam już następnego dnia. Zawiera on niezbędne elementy do higienicznego pobrania próbki i przygotowania jej do wysyłki: pojemnik ze szpatułką, rękawiczki ochronne, nakładkę na sedes, woreczek na materiał biologiczny, a także instrukcję w formie drukowanej. Pobranie próbki jest proste, trzeba tylko wcześniej przeczytać instrukcję i zastosować się do opisanych w niej zaleceń. Co ważne w przypadku dzieci, próbkę pobiera się w domu, dzięki czemu oszczędzamy dziecku stresu. Bardzo ważne, aby próbka nie miała kontaktu z moczem. Młodsze dziecko można posadzić na nocniku i stąd pobrać próbkę do badań. Zapakowaną według instrukcji próbkę (zestaw zawiera wszystkie rzeczy niezbędne do jej odesłania) należy w ciągu 24 godzin zostawić w jednym z punktów odbioru UPS albo przekazać kurierowi.

Zestaw do pobrania próbki /fot. Anna Dobrowolańska

Zestaw do pobrania próbki /fot. Anna Dobrowolańska

Próbkę trzeba wysłać od poniedziałku do czwartku – w piątki ruszają procesy wysiewania oraz inkubacji. Kuriera zamówiłam we wtorek wieczorem, przyjechał następnego dnia. Do tego czasu próbkę powinno się trzymać w lodówce (należy ją zapakować w dołączony woreczek, a następnie umieścić w kartoniku, który wyposażony jest w taśmę klejącą).

Analizę zamówiłam również dla siebie, jednak przez całą procedurę przeszłam niezależnie od mojego synka – wypełniłam ankietę o sobie, otrzymałam swój zestaw do pobrania próbki i drugi raz zamówiłam kuriera. To najlepsze rozwiązanie, bo wtedy każda próbka zostaje przekazana do Instytutu jak najszybciej (koszty kurierskie są wliczone w cenę usługi).

Dalej pozostaje nam czekanie na raport. Proces analizy, diagnozy i doboru eubiotyków trwa ok. 1–2 tygodnie. Ja na raport dla mojego synka czekałam tydzień (próbkę od Krzysia pobrałam pod koniec lutego).

Dysbioza – co się okazało?

Jeszcze zanim raport pojawił się w panelu, odebrałam telefon od jednej z ekspertek Instytutu, która poinformowała mnie, że w jelitach mojego synka zostały wykryte niepokojące patogeny i nieprawidłowości, m.in. przerost grzybów, niewłaściwa konsystencja kału czy pH poniżej normy. Szczególnie niepokojący był jednak rozrost Clostridium difficile, beztlenowej bakterii, która uszkadza jelito grube. Czynnikiem ryzyka jest antybiotykoterapia, zwłaszcza długotrwała. W naszym przypadku było tak, że pod koniec stycznia Krzyś zachorował na zapalenie pęcherza, którego nie udało się zwalczyć jednym rodzajem antybiotyku. Zakażenie Clostridium difficile objawia się biegunkami i tak było w przypadku mojego syna.

W tym czasie trzykrotnie wykonywaliśmy posiew moczu; w jednym z nich stwierdzono dodatkowo obecność bakterii Morganella morganii. Z przyjmowaniem probiotyków zaczekaliśmy do czasu zakończenia przez Krzysia antybiotykoterapii, co nastąpiło w porozumieniu z mikrobiolożką Instytutu oraz pediatrą.

Wraz z raportem eksperci Instytutu proponują nam spersonalizowane probiotyki dopasowane do potrzeb naszego organizmu, które mają przywrócić stan eubiozy, czyli równowagi jelitowej. Jeśli czegoś nie rozumiemy albo chcielibyśmy coś omówić z mikrobiologiem, istnieje możliwość skonsultowania wyników. Po wybraniu tej opcji konsultant zadzwoni do nas w najbliższym możliwym terminie w godzinach 9–17.

Co ważne, probiotyków wcale nie musimy kupować, jeśli chcemy poprzestać na samej diagnozie.

Spersonalizowana probiotykoterapia

Probiotyki dostosowane są do naszych potrzeb oraz stylu życia. Plan suplementacji opracowywany jest na 30–75 dni. Mój synek otrzymał plan na 45 dni (3 cykle po 15 dni każdy).

Zaproponowano mu następujące szczepy probiotyczne:

  • EIM32-10 Bifidobacterium breve
  • EIM30-10 Bifidobactrium animalis subs. Lactis
  • EIM14-10 Lactobacillus plantarum

Przez pierwsze 30 dni eubiotyki przyjmował 2 razy dziennie (rano na czczo przed pójściem do przedszkola i wieczorem przed snem, co jest dla organizmu najkorzystniejsze) po 2 różne szczepy w jednej porcji. Kurację stosujemy od marca. Zawartość saszetki należy rozpuścić w szklance ciepłej wody lub soku (ja dla siebie i dla synka mieszam wodę z sokiem pół na pół, oczywiście w dwóch osobnych szklankach). Jeżeli według zaleceń mamy przyjmować równocześnie różne szczepy, zawartość saszetek możemy wymieszać razem, w jednej porcji płynu. Krzyś probiotyki pije chętnie (mają neutralny smak – napój smakuje sokiem jabłkowym, w którym je rozpuszczamy).

Eubiotyki od Instytutu Mikrobiomiki /fot. Anna Dobrowolańska

Eubiotyki od Instytutu Mikrobiomiki /fot. Anna Dobrowolańska

Jeśli ktoś nie może przyjmować probiotyków przed snem, powinien wybrać inną dogodną dla siebie porę i trzymać się jej przez cały okres suplementacji. Gdy zapomnimy o przyjęciu probiotyków, następną porcję trzeba zastosować o normalnej porze, nie podwajając dawki w celu uzupełnienia braków.

Uwaga! Probiotyki należy przechowywać w lodówce. Jeśli wybieramy się w podróż i pora przyjęcia probiotyków wypadnie poza domem, zabierzmy je ze sobą, pamiętając, że probiotyki poza lodówką powinny znajdować się tylko podczas podróży. Eubiotyków nie należy odstawiać np. w czasie infekcji (chyba że lekarz zaleci inaczej). Mój synek wypijał je podczas jelitówki, co moim zdaniem pomogło mu szybciej stanąć na nogi.

Efekty – co mu to dało?

Na początku stosowania eubiotyków można doświadczyć wzmożonych reakcji ze strony układu pokarmowego, co ma związek z aktywnością probiotyków oraz reakcją mikrobioty na przyjmowane szczepy. Tak było w przypadku Krzysia, ale to szybko minęło – przez parę dni częściej korzystał z toalety, ale na ból brzucha się nie skarżył.

Poprawę widać „gołym okiem” – mój synek, choć jest w wieku przedszkolnym, praktycznie nie chorował. Jelitówkę pod koniec marca przeszedł błyskawicznie i łagodnie. Skończyły się wzdęcia, zaparcia i bóle brzucha, wypróżnienia ma uregulowane. Lepiej radzi sobie też z alergią, która manifestuje się okazjonalnie w postaci pojedynczych plamek na skórze. Ostatni posiew i badanie ogólne moczu wypadły bardzo dobrze.

Ile to kosztuje?

Za analizę oraz diagnozę trzeba zapłacić 650 zł. Probiotyki wyceniane są osobno – w naszym przypadku była to kwota 615 zł. Usługa jest kosztowna, jednak preparaty nie są dobierane „w ciemno”, a spersonalizowane, dopasowane do potrzeb konkretnej osoby.

Czy poleciłabym Instytut Mikrobiomiki?

Tak. Na zakończenie probiotykoterapii można przeprowadzić retest badania mikrobiologicznego (analiza drugiej próbki kału) w promocyjnej cenie, z czego na pewno skorzystamy.

Sprawdź powiązane tematy

Posłuchaj podcastów stworzonych przez mamy dla mam!

Sprawdź
Dear User!

Before you click "Go to the Website" or close the window by clicking ×, please read the following information, as it concerns your personal data.

By clicking "Go to the website" or by closing this window, you consent to the processing of your personal data on the terms described below.

The administrator of personal data of people visiting our websites is USP Zdrowie sp. z o.o. with headquarters in Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

As part of USP Zdrowie services, we will collect information about the use of our websites. The scope of data collected by us includes, among others information stored in cookies, user's IP, as well as information about your device and browser.

Your data will be used by us for the following purposes: (i) providing you with access to a safe and functional website; (ii) conducting analyzes that allow to study the ways of using our websites and use their functionalities and content, as well as to improve and streamline them; (iii) marketing, including presenting you with advertisements and messages tailored to your interests and preferences (profiling).

The use of our websites will involve the use of technologies provided by third parties (e.g. Google, Facebook). As USP Zdrowie, we provide you with the opportunity to consent to the transfer of your data to the groups of recipients indicated by us by accepting all or some of the purposes of processing.

USP Zdrowie provides each user of our websites with the opportunity to exercise the right to request access to his personal data, rectify it, delete or limit processing, exercise the right to object to processing, as well as the right to transfer data. in the event that the legal basis for the processing of your personal data is your consent - we provide you with the possibility of withdrawing it at any time through dedicated mechanisms for managing privacy settings.

You can contact USP Zdrowie by: (i) sending an e-mail to the following address: daneosoboweusp@usp.pl; (ii) sending a letter to the following address: USP Zdrowie sp. z o.o., Poleczki 35 street, Warsaw 02-822, Poland.

Detailed information related to the rules for the processing of your personal data on individual USP Zdrowie websites can be found in our Privacy Policy (PL).

Below you can choose to accept all or some of the processing purposes. We will be happy if you decide to help us improve our services and websites!

Choose services
Service Description State
Solutions necessary to provide the service by electronic means
as part of our Websites, we use the localStorage solution. localStorage is a file created by the user's browser installed on his device. Thanks to the localStorage mechanism, we are able to provide our users with access to efficient and safe websites and the ability to use their functionalities (e.g. remembering your privacy settings and the possibility of changing them, remembering preferences related to the selected language of displaying the website, the ability to add products to the basket). Information saved and used as part of the localStorage mechanism will not be used to conduct marketing activities. The localStorage mechanism is necessary to provide our services in the form of Websites (Article 6 (1) (b) of the GDPR).
Analytical cookies:
cookies that are used for advanced analysis of user behavior on our websites. Analytical cookies are used, among others to analyze user behavior on Websites in order to optimize the appearance, content and functionality of websites. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following analytical cookies:
Google Analytics an online tool for analyzing website statistics. The tool allows us to track traffic on our websites, including the ability to analyze user behavior on websites. Based on the data collected using Google Analytics, we are able to develop our websites and provide a friendly appearance of the website and add new, useful functionalities. Google Analytics is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the rules governing the processing of personal data by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
Google Tag Manager tag management system developed by Google to manage JavaScript and HTML tags used for tracking and analysis on websites. Google Tag Manager is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
HotJar tool for analyzing user behavior on the website using, among others heat maps (analysis of the user's cursor behavior on the website). With this tool, we can design our websites more effectively and improve their readability and functionality. HotJar is provided and operated by Hotjar Limited. More information on the principles of personal data processing by HotJar can be found here: https://help.hotjar.com/hc/en-us/categories/115001323967-About-Hotjar
Marketing cookies:
cookies that allow us to conduct activities related to the promotion of our services, products and websites. This category of cookies will be used, inter alia, in order to show you advertisements tailored to your preferences or provide other marketing content. The legal basis for the processing of these types of cookies is your voluntary consent (Article 6 (1) (a) of the GDPR), which you can express and withdraw at any time using the functionality of our websites. Currently, USP Zdrowie uses the following marketing cookies:
Facebook Pixel the Facebook Pixel tool is a piece of code on the website that allows you to measure, optimize and create groups of recipients of advertising campaigns on Facebook. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. Facebook Pixel is provided and operated by Facebook Ireland Limited. Facebook Pixel collects basic information stored in the cookie and information about the website and your activity. Facebook Ireland Limited may transfer personal data of its users to the United States of America, based on the legal mechanisms provided for in applicable law. The basis for the transfer of your data in some cases may also be your consent, which we collect as part of our websites. therefore, we would like to draw your attention to the fact that the law on the protection of personal data in the United States of America differs from European legislation and may not provide you with the same rights as those provided for by the provisions in force in Poland, and in some cases it may also combine with the possibility of access to your data by the authorities and services of a third country. in order to ensure the fullest protection of your rights and freedoms, the mechanisms used as part of the Facebook Pixel tool prevent your identification data from being identified and are subject to automatic processes of their removal in short periods.

We would also like to inform you that when using the Facebook Pixel USP Zdrowie tool, it complies with the current Regulations of Facebook Business Tools, including the agreements on the principles of co-administration of personal data. in order to fulfill the obligation resulting from the provisions of data protection law, we would like to inform you that in the scope of processing information collected using the Facebook Pixel tool:
  1. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited, with its registered office at 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbor, Dublin 2, Ireland, act as joint controllers (entities jointly deciding on the purposes and methods of personal data processing).
  2. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited have made joint arrangements regarding the performance of their obligations under the provisions of the GDPR.
  3. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited are responsible for providing appropriate grounds for processing personal data related to the collection of information via Facebook Pixel. Therefore, USP Zdrowie provides users with the opportunity to voluntarily consent to the collection and use of their data for marketing purposes on the websites, in particular for the purpose of conducting marketing campaigns on Facebook. Facebook Ireland Limited provides appropriate legal grounds relating to the possibility of using the personal data of portal users for the purposes of conducting USP Zdrowie marketing activities.
  4. As part of this Privacy Policy, USP Zdrowie provides you with access to all information related to the principles of data processing as part of our business activities. Information related to the principles of personal data processing by Facebook Ireland Limited, determination of the legal basis for such processing and the methods of exercising your rights by Facebook Ireland Limited, including information on the relevant Facebook contact forms, can be found in the Data Policy available at: https://www.facebook.com/about/privacy.
  5. USP Zdrowie is responsible to the users of Internet Services for the correct operation of the mechanisms enabling obtaining and withdrawing consents to use the information collected through the Facebook Pixel tool. After receiving the data collected via Facebook Pixel, Facebook Ireland Limited is independently responsible for the rights specified in Art. 15 - 20 GDPR towards users of your social network.
  6. Both USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited provide the possibility of exercising the right to object. in the event of receipt of a request related to an objection to the processing of personal data, USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited will take appropriate steps regarding the further processing of their users' data.
  7. USP Zdrowie is responsible for the proper implementation and configuration of Facebook Pixel. Facebook Ireland Limited remains responsible for ensuring the security of the service offered to us and personal data processed as part of Facebook Pixel.
  8. USP Zdrowie and Facebook Ireland Limited remain responsible for the proper response to all identified data breaches. The responsibility of USP Zdrowie in connection with the use of Facebook Pixel services applies to all cases related to providing users with a properly implemented and configured tool. Facebook Ireland Limited is responsible for all data protection breaches related to processing operations performed as part of the marketing service provided to us.
LinkedIn Insight Tag short code in Java Script technology that supports conversion tracking, website audience and site demographics for LinkedIn advertising campaigns. The operation of this tool enables us to run more effective advertising campaigns and provide you with content that may be of real interest to you. The LinkedIn Insight Tag is provided and operated by LinkedIn Ireland Unlimited Company. More information on the rules for the processing of personal data with the processing of personal data by LinkedIn can be found here: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/65513/add-the-linkedin-insight-tag-to-your-website?lang=en
Google Ads tool that is one of the elements of the Google advertising system, allowing the display of sponsored links in the search results of the Google Search Engine and on websites of entities cooperating with Google. The Google Ads tool is provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=en
SALESmanago tool enabling the identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The SALESmanago tool is provided and operated by our partner, Benhauer Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the SALESmanago tool can be found here: https://www.salesmanago.pl/marketing-automation/technologie.htm
AppNexus / Xaxis Turbine Xaxis is a global digital media platform that programmatically connects advertisers with audiences. More information on the principles of personal data processing using the Xaxis Turbine tool can be found here: https://www.xaxis.com/privacy-notice/polityka-prywatnosci-xaxis/
Selectivv tool enabling user data segmentation, used to target emissions as part of an advertising campaign. More about the rules on the site: https://selectivv.com/polityka-prywatnosci/
Campaign Manager 360 system for managing advertisements and measuring their effectiveness, designed for advertisers and media agencies. It is part of the Google Marketing Platform provided and operated by Google Ireland Limited. More information on the principles of personal data processing by Google can be found here: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Revhunter A tool that allows you to send advertisements to users of the Administrator's website in the form of e-mail messages that are tailored to the user's actions and behavior on the website. The retargeting service is performed via the Revhunter tool, which belongs to INIS sp. z o.o. with headquarters in Rybnik at Raciborska 35a street, Poland (TAX ID: 6423128785). More info on page: https://revhunter.pl/polityka-prywatnosci
CAKE cloud-based tool that enables campaign management, optimization and monitoring of partners in the area of performance marketing. More information here: https://getcake.com/privacy-policy/
User.com tool enabling identification and monitoring of contacts and users on websites and conducting personalized marketing communication. The User.com tool is provided and operated by our partner, User.com Sp. z o.o. More information on the principles of personal data processing using the User.com tool can be found here: https://user.com/en/privacy-policy/
Make.com is a tool for automating business processes, enabling integrations with other systems, analyzing user behavior on websites, and delivering personalized content and experiences. Make.com is provided and supported by Make.com Inc. You can find more information about the personal data processing policies using the Make.com tool here: https://www.make.com/en/privacy-notice
TikTok Pixel TikTok Pixel - A tool to integrate with your website that allows you to share website events with TikTok. When used with TikTok for Business tools, the Pixel can measure website traffic, assess the effectiveness of ad campaigns, optimize campaigns, and acquire new customers. Once properly set up and verified, the Pixel conveys information about actions taken on your site according to the events you have configured, which reflect the entire customer journey from viewing a product details page to adding an item to a cart and making a purchase. The Pixel collects data available via standard web browsers, including information about ads or events, timestamps, IP addresses, device data, and cookies that support the measurement, optimization, and targeting of your campaigns. In the future, this data will enable TikTok to customize recommendations for Pixel event settings and offer automated solutions. More information about this tool can be found in TikTok's Privacy Policy and TikTok Business Product Terms

After 5 seconds, we will refresh the page to load the current settings.