
Spis treści:
Koncern Procter & Gamble w najnowszej reklamie wypuszczonej w Indiach radzi matkom, aby uczyły synów uczestnictwa w obowiązkach domowych.
Co ma wspólnego płyn do prania z edukacją chłopców?
Indyjska reklama płynu do prania Ariel pokazuje, dlaczego warto uczyć dorastających mężczyzn uczestnictwa w codziennych obowiązkach domowych.
Film reklamowy Procter & Gamble rozpoczyna się sceną, w której matka przynosi synowi posiłek i zaczyna sprzątać w jego pokoju. Chłopak nie zwraca na nią uwagi, a nawet sam rozrzuca ubrania na podłogę, dokładając matce obowiązków. W tym samym czasie kobieta rozmawia przez telefon z córką, która informuje ją, że rzuciła pracę i musi więcej czasu poświęcić na sprzątanie w domu, ponieważ jej mąż nie może jej pomóc, gdyż… nie potrafi sprzątać. W pierwszym momencie zdziwiona matka uświadamia sobie, że sama popełnia błąd i nie uczy syna zaradności. Dlatego wręcza chłopakowi kosz z brudnymi ciuchami i uczy go jak wstawić pranie. Film banalny, a jednak prawdziwy. Reklamę podsumowuje pytanie: „Czy uczymy naszych synów tego, czego nauczyliśmy nasze córki?”
Reklama Procter & Gamble – jakie ma przesłanie?
Koncern Procter & Gamble reklamą zachęca kobiety do uczenia swoich dzieci wszystkich rzeczy, niezależnie od płci. Matki, nie wychowujcie swoich synów na nieudaczników, którzy nie wiedzą, jak sprzątać.
Problem, o którym mówi reklama, nie jest tylko indyjski. U nas też by się przydała taka kampania.