kobieta trzymająca dziecko Zdjęcie z kampanii Body Proud Mums

„Prokobieca kampania społeczna „Body Proud Mums” dodaje siły i wsparcia młodym mamom

Spis treści:

Nowa kampania społeczna „Body Proud Mums” brytyjskiej marki Mothercare rzuca wyzwanie nierealistycznemu wizerunkowi ciała kobiety po urodzeniu dziecka. Z bliznami, rozstępami, cellulitem – tak wygląda kobieta i tak została uchwycona na zdjęciach, które będą wyświetlane w londyńskim metrze. „Trochę mnie podniosły na duchu te zdjęcia. Bo trochę jestem sfrustrowana swoim brzuchem, że jest taki duży, że dalej się nie mieszczą w spodnie sprzed ciąży. I zdałam sobie sprawę, że dopiero minęły 3 miesiące”, skomentowała jedna z młodych mam. Kobiety identyfikują się z tą kampanią społeczną, czują siłę i wsparcie. 

Body Proud Mums – kampania społeczna Mothercare!

Problem nie jest wyolbrzymiony. Z przeprowadzonych badań wynika, że ponad 80 procent matek w Wielkiej Brytanii porównuje swoje ciało po porodzie z nierealistycznymi zdjęciami, a jedna czwarta odczuwa presję ze strony mediów. Wiele z nich publikując zdjęcia stosuje retusz lub obróbkę, aby zasłonić widoczne blizny lub rozstępy. Dlaczego? „Ale brzuch”, „o fuj, zakryj to”, „ale rozstępy”, „obleśne”, to częste komentarze kierowane w stronę młodych mam, wielokrotnie w formie ataku lub społecznego manifestu lub niezgody na taki widok.

Powiedzmy sobie jasno, ciało w ciąży zmienia się, nabiera innego kształtu, ulega rozciągnięciu. Konsekwencją są rozstępy, blizny po cesarskim cięciu, obwisła skóra lub zwyczajny brak ochoty na reżimową dietę czy siłownię i skupienie całej swojej uwagi na „formie” w momencie, w którym przecież ważniejsze jest dziecko.

Ciało po ciąży – jak je widzi mama?

Sposób, w jaki postrzegamy własne ciało wpływa na nasze myśli, uczucia, zachowania i ogólną jakość życia. Kampania „Body Proud Mums” ma pomóc młodym mamom poczuć się lepiej we własnym ciele, pozytywnie i z akceptacją podchodzić do fizycznych zmian a także zwalczyć nierealistyczne ideały i presję, narzucaną często przez społeczeństwo.

Autorką zdjęć jest Sophie Mayanne, a w jej zamyśle było przedstawienie surowego i niezwykle emocjonującego doświadczenia porodu. „Celem jest, aby kobiety wszystkich kształtów i rozmiarów były w stanie identyfikować się z tymi zdjęciami w taki czy inny sposób i czuć się bardziej pewnie mimo swoich niedoskonałości”, skomentowała. Kampania została współtworzona przez Andersa Wendela, Elliotta Tiney, Laurę McGovern i Sarah Watson.

"Mamy nadzieję, że te szczere zdjęcia oddadzą fakt, że ciało kobiety po ciąży i porodzie może wyglądać różnie i że każde ciało jest piękne i niepowtarzalne. Od chirurgicznych blizn po rozstępy, chcemy świętować i wspierać prawdziwą podróż jaką jest macierzyństwo - a częścią tej podróży są również fizyczne zmiany"

inicjatorzy kampanii Body Proud Mums

Reakcja kobiet na kampanię  społeczną marki Mothercare jest duża. Dziewczyny opisują swoje historie, przeżycia podczas połogu lub to, co czują obecnie. Na portalach społecznościowych nie brakuje fotografii z hasztagiem #bodyproudmums, publikowane zdjęcia są tożsame z ideą kampanii.

Wiedziałam, że brzuch po porodzie będzie przez jakiś czas wisiał. Ale nie wiedziałam, że będzie wisieć tyłek, że będą się trząść uda, że będą takie "napuchnięte" ramiona i zgarbione plecy z bólu... Byłam PRZERAŻONA. Problem jest taki, że na co dzień nie widuje się kobiet w połogu!

skomentowała Olga pod zdjęciem na portalu społecznościowym

Podziwiam te kobiety za odwagę pokazania się po porodzie w kulcie "fit mam" i zazdroszczę odwagi, bo mnie na ten moment przeraża to, że mogą mi zostać rozstępy i obwisła skóra i zastanawiam się, jak bardzo jestem z tego powodu potworem.

napisała Marlena

Trochę mnie podniosły na duchu te zdjęcia. Bo trochę jestem sfrustrowana swoim brzuchem, że jest taki duży, że dalej się nie mieszczą w spodnie sprzed ciąży. I zdałam sobie sprawę, że dopiero minęły 3 miesiące...

skomentowała młoda mama na jednej z grup facebookowych

Sposób, w jaki postrzegamy własne ciało wpływa na nasze myśli, uczucia, zachowania i ogólną jakość życia. Kampania "Body Proud Mums" ma pomóc młodym mamom poczuć się lepiej we własnym ciele, pozytywnie i z akceptacją podchodzić do fizycznych zmian a także zwalczyć nierealistyczne ideały i presję, narzucaną często przez społeczeństwo.

Autorką zdjęć jest Sophie Mayanne, a w jej zamyśle było przedstawienie surowego i niezwykle emocjonującego doświadczenia porodu. "Celem jest, aby kobiety wszystkich kształtów i rozmiarów były w stanie identyfikować się z tymi zdjęciami w taki czy inny sposób i czuć się bardziej pewnie mimo swoich niedoskonałości", skomentowała. Kampania została współtworzona przez Andersa Wendela, Elliotta Tiney, Laurę McGovern i Sarah Watson.

"Mamy nadzieję, że te szczere zdjęcia oddadzą fakt, że ciało kobiety po ciąży i porodzie może wyglądać różnie i że każde ciało jest piękne i niepowtarzalne. Od chirurgicznych blizn po rozstępy, chcemy świętować i wspierać prawdziwą podróż jaką jest macierzyństwo - a częścią tej podróży są również fizyczne zmiany"

inicjatorzy kampanii Body Proud Mums

Reakcja kobiet na kampanię marki Mothercare jest duża. Dziewczyny opisują swoje historie, przeżycia podczas połogu lub to, co czują obecnie. Na portalach społecznościowych nie brakuje fotografii z hasztagiem #bodyproudmums, publikowane zdjęcia są tożsame z ideą kampanii.

Wiedziałam, że brzuch po porodzie będzie przez jakiś czas wisiał. Ale nie wiedziałam, że będzie wisieć tyłek, że będą się trząść uda, że będą takie "napuchnięte" ramiona i zgarbione plecy z bólu... Byłam PRZERAŻONA. Problem jest taki, że na co dzień nie widuje się kobiet w połogu!

skomentowała Olga pod zdjęciem na portalu społecznościowym

Podziwiam te kobiety za odwagę pokazania się po porodzie w kulcie "fit mam" i zazdroszczę odwagi, bo mnie na ten moment przeraża to, że mogą mi zostać rozstępy i obwisła skóra i zastanawiam się, jak bardzo jestem z tego powodu potworem.

napisała Marlena

napisała Marlena

Sprawdź powiązane tematy

newsletter-main

Wszystko, czego potrzebujesz
na Twoim mailu

Newsletter Hellomama da Ci dostęp do materiałów tworzonych z myślą o Tobie i Twoim dziecku.

    newsletter-main-decorator
    newsletter-staying

    Zostań z nami jeszcze chwilę!

    Zapisz się do newslettera HelloMama

    Zyskaj dostęp do materiałów tworzonych z myślą o Tobie i Twoim dziecku.

      newsletter-staying-decorator-1
      newsletter-staying-decorator-2

      Dziękujemy za zapis do newslettera!

      Sprawdź swoją skrzynkę mailową
      i kliknij link aktywacyjny, aby potwierdzić subskrypcję.

      newsletter-staying-decorator-1
      newsletter-staying-decorator-2