Anna Lewandowska Aktywność fizyczna w ciąży. Anna Lewandowska dzieli się najważniejszymi zasadami Instagram @annalewandowskahpba

Aktywność fizyczna w ciąży. Anna Lewandowska dzieli się najważniejszymi zasadami

Spis treści:

Jeśli twój lekarz prowadzący nie widzi przeciwwskazań, śmiało podejmij aktywność fizyczną w ciąży – zachęca przyszłe mamy Anna Lewandowska. Trenerka na swoim profilu na Instagramie podzieliła się najważniejszymi zasadami ćwiczeń w ciąży. Sprawdźcie, co warto wziąć pod uwagę, planując treningi w tym stanie.

Anna Lewandowska już za kilka tygodni powita na świecie swoje drugie dziecko. 31-latka jest obecnie w szóstym miesiącu ciąży. Jak przyznała w swoim najnowszym poście na Instagramie, zgłębianie wiedzy i dzielenie się wskazówkami na temat diety i aktywności fizycznej w ciąży to jej konik.

„Kocham ten temat” – pisze trenerka i dodaje, że od wielu lat kształci się w tym obszarze. Swoją wiedzą dzieli się nie tylko w mediach społecznościowych, ale również podczas autorskich warsztatów „Healthy Ciąża”, które prowadzi wspólnie z Edytą Litwiniuk.

Aktywność fizyczna w ciąży – 12 zasad od Anny Lewandowskiej

Annie Lewandowskiej zależy nie tylko na tym, by Polki były aktywne w ciąży (o ile ich stan zdrowia na to pozwala), ale też by treningi prowadziły świadomie i odpowiedzialnie. W tym celu przygotowała zestaw najważniejszych zasad dotyczących ćwiczeń w ciąży.

1. Ćwiczenia wykonujcie po uzyskaniu zgody od lekarza.
2. Pamiętajcie o odpowiednim nawodnieniu.
3. W pierwszym trymestrze nie rozpoczynajcie treningów.
4. Nie unoście rąk powyżej linii barków. Wzrost ciśnienia wewnątrzbrzusznego z uciskiem na żyłę główną dolną może powodować zaburzenie odpływu krwi z macicy. Może to poza zaburzeniami ukrwienia macicy i płodu powodować wystąpienie czynności skurczowej.
5. Niewskazane są głębokie przysiady.
6. Niewskazane są ćwiczenia, które wymagają dotknięcia palców u stóp.
7. Nie wykonujcie ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha.
8. Nie wykonujcie ćwiczeń w leżeniu na plecach.
9. Zalecane są ćwiczenia w siadzie na piłce, w leżeniu bokiem, w klęku podpartym, w podporze bokiem.
10. W zaawansowanej ciąży unikajcie ćwiczeń w pozycji stojącej.
11. Nie stosujcie obciążeń podczas treningu w III trymestrze.
12. Przerwijcie ćwiczenia, jeśli odczuwacie ból podbrzusza, głowy, macie spłycony oddech, lub ciężko Wam się rozmawia
– wyjaśnia Anna Lewandowska.

Anna Lewandowska wspomniała również, że jej programy aktywności fizycznej w ciąży, które przygotowywała przez ostatnie tygodnie, zostały objęte patronatem Instytutu Matki i Dziecka.

Dajcie znać w komentarzach, jaki tryb życia wy prowadzicie w ciąży. Ćwiczycie? Korzystacie z programów treningowych znanych instagramerek czy trenujecie pod okiem trenerów personalnych w swojej okolicy?

newsletter-main

Wszystko, czego potrzebujesz
na Twoim mailu

Newsletter Hellomama da Ci dostęp do materiałów tworzonych z myślą o Tobie i Twoim dziecku.

    newsletter-main-decorator
    newsletter-staying

    Zostań z nami jeszcze chwilę!

    Zapisz się do newslettera HelloMama

    Zyskaj dostęp do materiałów tworzonych z myślą o Tobie i Twoim dziecku.

      newsletter-staying-decorator-1
      newsletter-staying-decorator-2

      Dziękujemy za zapis do newslettera!

      Sprawdź swoją skrzynkę mailową
      i kliknij link aktywacyjny, aby potwierdzić subskrypcję.

      newsletter-staying-decorator-1
      newsletter-staying-decorator-2